برنامه خواب نوزاد 2 ماهه

0

برنامه زمان خواب و چرت زدن برای نوزاد دو ماهه (تا 8 هفته) را در این مقاله می خوانیم.

تا 2 ماهگی، انتظار داریم که سردرگمی روز/شب از بین برود و دوره‌های طولانی‌تری از خواب در شب را ببینیم. بسیار معمول است که تفاوت روز و شب، روز به روز بسیار متفاوت به نظر برسد، زیرا نوزادان در این سن هنوز از یک برنامه ی داخلی 24 ساعته برای خواب و خوردن پیروی نمی کنند.

نوزاد 2 ماهه چقدر باید بخوابد؟

در این سن هنوز امیدواریم که در یک دوره 24 ساعته، شاهد 15.5 ساعت خواب کلی باشیم. با این حال، میزان خواب مورد نیاز می تواند بین نوزادان متفاوت باشد و محدوده ای از آنچه سالم و طبیعی در نظر گرفته می شود وجود داشته باشد. مهم است که خلق و خوی فرزندتان را در نظر بگیرید و از ساعات پیشنهادی به عنوان یک شاخص کلی استفاده کنید تا یک هدف برای رسیدن به آن.

توصیه می کنیم 5 تا 6 ساعت خواب در طول روز را به 4 تا 5 چرت تقسیم کنید.

دقت داشته باشید؛ روند خواب برای نوزادان نارس (نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می آیند)؛ روند خواب ممکن است متفاوت باشد.

آیا می توانید یک نوزاد 2 ماهه را آموزش دهید؟

ما آموزش رسمی خواب را در این سن توصیه نمی کنیم. نوزادان دارای سیستم خواب و بیداری نابالغ هستند، به این معنی که الگوها و ریتم خواب می تواند غیرقابل پیش بینی باشد و نوزادان اغلب برای به خواب رفتن به کمک بیشتری نیاز دارند. خانواده هایی که در این سن تمرین خواب انجام می دهند، اغلب از عدم پیشرفت و میزان گریه ناامید می شوند.

با این حال، مطمئناً می‌توانید به نوزاد خود فرصت دهید تا از حالت «بیدار اما خواب‌آلود» در فضای خواب خود به خواب برود، نه اینکه زمانی که قبلاً خواب بوده او را بخوابانید. برای یک برنامه پیش از خواب با این روند آغاز کنید، نوزاد شما تغذیه شده و پوشک او خشک و تمیز باشد. اگر تلاش برای شما یا نوزادتان استرس زاست، همیشه می توانید یک روز دیگر یا زمانی که نوزادتان کمی بزرگتر شد؛ دوباره امتحان کنید.

بهترین نکته خواب برای نوزاد 2 ماهه

چرت زدن را با در نظر گرفتن دو عامل برنامه ریزی کنید: نشانه های خواب آلود نوزاد و پنجره های بیداری. وقتی نوزاد شما شروع به ساکت شدن یا بی حرکت شدن می کند، به فضا خیره می شود یا سرش را روی بدن می گذارد، این نشانه هایی است که نشان می دهد او برای خوابیدن آماده است. پنجره های بیداری در این سن معمولاً فقط 45 دقیقه تا 1.75 ساعت طول می کشد.

حقایق خواب برای نوزادان 2 ماهه

دو ماه زمان بسیار خوبی برای معرفی یک روال ثابت قبل از خواب است تا نشان دهد زمان خواب فرا رسیده است. کوتاه و شیرین در این سن بهترین است (مانند تعویض پوشک، لباس خواب، شیر دادن، لالایی). نیازی به پیچیده شدن روال نیست. فقط باید ثابت باشد تا موثر باشد!

بیشتر نوزادان در حدود 2 تا 3 ماهگی از قنداق خارج می شوند (AAP توصیه می کند به محض اینکه نوزاد شما علائم شروع به چرخیدن را نشان داد، قنداق را بردارید). هنگامی که آماده انتقال از قنداق هستید، می توان از کیسه خواب استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که نوزاد شما راحت و ایمن می ماند.

نمونه برنامه خواب برای 2 ماهگی

 

توجه: نیازهای خواب در نوزادان متفاوت است و این نمودار باید به عنوان نمونه در نظر گرفته شود.

برنامه چرت 2 ماهگی

یک نوزاد 2 ماهه چقدر باید چرت بزند؟

توصیه نمی کنیم در این سن از یک «برنامه» مشخص پیروی کنید زیرا مدت زمان چرت غیرقابل پیش بینی خواهد بود. چرت های نوزادان بین 10 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد. اگر نوزاد شما در طول روز برای مدت طولانی‌تری می‌خوابد، می‌توانید هر چرت را به ۲ ساعت محدود کنید تا به تثبیت خواب شبانه و تنظیم برنامه او کمک کنید. در حالت ایده‌آل، آن ها حدود 5 تا 6 ساعت در کل روز می خوابند.

چند چرت برای یک بچه 2 ماهه لازم است؟

بیشتر نوزادان ۲ ماهه به ۴ تا ۵ چرت در روز نیاز دارند. تعداد چرت های نوزاد شما در روز بستگی به مدت چرت زدن و مدت زمان بیداری بین دوره های خواب دارد. نوزادان دو ماهه معمولاً به 45 دقیقه تا 1.75 ساعت بیداری بین دوره های خواب نیاز دارند.

ما در این سن، انتظار زیادی نداریم و معمول است که چرت زدن تا حدی متفاوت باشد. اگرچه این می تواند برای والدین ناامید کننده باشد، چرت های کوتاه و غیرقابل پیش بینی یک واقعیت زندگی در این سن است. در این جا چند نمونه از اینکه برنامه ی روز نوزاد شما می تواند چگونه باشد آورده شده، البته اگر برنامه ی نوزاد شما کاملا متفاوت به نظر می رسد نگران نباشید:

برنامه 5 چرت نوزاد دو ماهه

طلوع صبح 8:00 صبح

چرت اول 9:15 صبح – 10:15 صبح (1 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از اولین چرت

چرت دوم 11:30 صبح تا 12:45 بعد از ظهر (1.25 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از چرت دوم

چرت سوم 14:00 – 15:15 (1.25 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از چرت سوم

چرت چهارم 16:30 – 17:45 (1.25 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از چرت چهارم

چرت پنجم 19:15 – 19:45 (30 دقیقه چرت)؛ 1.5 ساعت بیداری قبل از خواب پنجم

ساعت 9 شب برای خواب آماده شوید

خواب 9:30 شب؛ 1.75 ساعت بیداری قبل از خواب

برنامه 4 چرت نوزاد دو ماهه

طلوع صبح 8:00 صبح

چرت اول 9:15 صبح – 10:45 صبح (1.5 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از اولین چرت

چرت دوم 12:00 تا 13:30 (1.5 ساعت چرت)؛ 1.25 ساعت بیداری قبل از چرت دوم

چرت سوم 15:00 – 16:30 (1.5 ساعت)؛ 1.5 ساعت بیداری قبل از چرت سوم

چرت چهارم 6:00 تا 18:30 (30 دقیقه چرت)؛ 1.5 ساعت بیداری قبل از چرت چهارم

ساعت 7:45 بعد از ظهر برای خواب آماده شوید

خواب 20:15؛ 1.75 ساعت بیداری قبل از خواب

زمان خواب برای یک نوزاد 2 ماهه

نوزاد 2 ماهه چه ساعتی باید بخوابد؟

معمولاً در این سن نوزاد اغلب بعد از ساعت 9:00 شب می خوابد و هنوز زمان خواب بسیار دیر است. زمان خواب نوزاد با ساعتی که صبح از خواب بیدار می شود و تعداد چرت هایش در آن روز؛ مرتبط است. هنگامی که ساعت داخلی نوزاد شما به طور کامل رشد کرد، که بین 3 تا 4 ماهگی اتفاق می افتد، زمان خواب او نیز زودتر می شود.

سوالات متداول خواب نوزاد 2 ماهه

پرسش: آیا نوزاد 2 ماهه می تواند تمام شب بخوابد؟

ما انتظار داریم که نوزادان در این سن در طول شب برای تغذیه و جذب آرامش بیدار شوند. اگر در مورد مقدار مناسب شیردهی شبانه برای نوزاد 2 ماهه خود سوالی دارید با پزشک اطفال یا مشاور شیردهی خود مشورت کنید.

پرسش: نوزاد 2 ماهه چند بار می خوابد؟

نوزاد باید اغلب بخوابد. در طول یک دوره 24 ساعته حداقل 15.5 ساعت بخوابد (شامل 4 تا 5 چرت در روز). نوزاد ممکن است فقط بتواند به راحتی 45 دقیقه تا 1.75 ساعت قبل از اینکه دوباره برای خواب آماده شود، بیدار بماند.

پرسش: یک نوزاد 2 ماهه چقدر در شب می خوابد؟

بیشتر نوزادان 9 تا 12 ساعت را در فضای خواب خود در شب می گذرانند، البته این میزان با برخی از بیداری های شبانه همراه است.

پرسش: زمان بیداری برای نوزاد 2 ماهه چقدر است؟

نوزادان دو ماهه معمولاً به 45 دقیقه تا 1.75 ساعت بیداری بین دوره های خواب نیاز دارند. دوره‌های بیداری معمولاً در صبح کوتاه‌تر و در طول روز طولانی‌تر می‌شود، آخرین پنجره بیداری معمولاً طولانی‌ترین زمان بیداری در طول روز است.

با این حال، سطح فعالیت نوزاد شما نیز باید در نظر گرفته شود. نوزادان می‌توانند به‌سرعت از پیاده‌روی با کالسکه یا کریر در بیرون یا یک بازی روی شکم (تامی تایم) خسته شوند. افزون بر تماشای مدت زمان بیداری بین چرت‌های خواب، حتماً به علائم خواب‌آلود بودن نوزاد خود (مثلاً نگاه کردن به فضا یا انداختن سر به سمت شما) توجه داشته باشید.

پرسش: نوزاد 2 ماهه چقدر در طول روز می خوابد؟

عادات خواب نوزاد شما احتمالاً در این سن غیرقابل پیش بینی خواهد بود. دیدن 5 تا 6 ساعت خواب در طول 4 تا 5 چرت معمول است. ما همچنان می خواهیم به میزان خواب کلی در یک دوره 24 ساعته (در حالت ایده آل حداقل 15.5 ساعت) توجه بیشتری داشته باشیم زیرا ریتم شبانه روزی هنوز در این سن به طور کامل رشد نیافته است.

پرسش: چگونه می توانم نوزادم را در یک برنامه خواب 2 ماهه ثابت قرار دهم؟

تقریباً غیرممکن است که در این سن برنامه مشخصی داشته باشید زیرا طول چرت زدن بسیار غیرقابل پیش بینی است. با این حال، می‌توانید با هدف قرار دادن یک ساعت بیداری ثابت هر روز صبح، به تنظیم عادات خواب نوزادتان کمک کنید. محدود کردن چرت‌های فردی تا حداکثر 2 ساعت نیز می‌تواند به اطمینان از خواب کافی در شبانه روز کمک کند.

پرسش: اولین پسرفت خواب چه زمانی است؟

در حدود 3 تا 4 ماهگی، رشد نوزاد شما منجر به بلوغ چرخه خواب می شود. این اغلب به طور قابل توجهی بر خواب اثر می گذارد. تغییر در عادات خواب اغلب به عنوان رگرسیون خواب 4 ماهه نامیده می شود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات