دلایل ایجاد راش پوستی

0 507

اگر شما روی بدن نوزاد خود یک خراش پوستی مشاهده کنید، شاید خیلی نگران شوید و به دنبال دلیل آن بگردید. در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چگونه علت را بیابید.

نوزاد شما پوستی لطیف دارد که به سادگی با برخی از محصولات یا مواد استفاده شده در برخی از وسایل، تحریک می شود. بنابراین اگر شما یک راش پوستی را مشاهده می کنید بهتر است که با توجه و دقت به دنبال دلیل آن بگردید.

دلایل ایجاد راش پوستی
دلایل ایجاد راش پوستی

چه چیزهایی را باید بررسی کنید؟

1. آیا نوزاد شما تب دارد؟

دمای بدن نوزاد را چک کنید و ببینید که در چه سطحی قرار دارد. اگر دمای بدن او بالای 38.5 درجه سانتیگراد باشد، شاید نوزاد مبتلا به سرخک شده باشد و باید او را نزد پزشک ببرید. اگر دمای بدن نوزاد عادی بود نشانگر این موضوع است که بثورات او جدی نیست.

دلایل ایجاد راش پوستی

2. آیا حال عمومی نوزاد خوب است؟

به چشم های خود اعتماد کنید، اگر رنگ و روی نوزادتان مثل همیشه نیست یا اینکه عرق می کند، باید مراقب باشید چون شاید بدن او دهیدارته شده است.

3. آزمایش شیشه را امتحان کنید

به سادگی یک سمت لیوان را به قسمتی از راش پوستی بکشید. اگر اثرات بثورات روی شیشه باقی ماند احتمال بیماری مننژیت وجود دارد. در این حالت باید سریع نوزاد را نزد دکتر ببرید.

4. آیا تغذیه او درست است؟

یک راه خوب برای اینکه متوجه شوید نوزادتان سلامتی کافی را دارد یا خیر این است که وضعیت تغذیه ی او را بررسی کنید. اگر او به میزان کافی غذا نمی خورد و غذا را پس می زند، اگر شکم او به میزان نرمال و طبیعی کار نمی کند، باید او را نزد پزشک ببرید.

دلایل ایجاد راش پوستی

5. میزان ادرار و مدفوع او طبیعی است؟

این مساله را به دقت بررسی کنید. اگر نوزاد شما به طور عادی تغذیه می کند باید روزانه 10 پوشک را کثیف کند.

6. آیا نوزادتان خیلی عرق می کند؟

اگر نوزاد شما عرق می کند یا واکنش هایی دارد که نشان گر این است که گرمش است، لباس های او را کمتر کنید. گرمای بیش از حد می تواند از عوامل راش پوستی باشد.

7. آیا به تازگی برند پوشک نوزاد را تغییر داده اید؟

دلایل ایجاد راش پوستی
دلایل ایجاد راش پوستی

اگر راش های پوستی در قسمت های مربوط به برخورد پوشک با بدن نوزاد باشد، شاید نوزاد شما نسبت به تغییر برند پوشک حساسیت دارد. اگر این چنین بود بهتر است تا پیش از اینکه نوزاد خود را پوشک کنید، صبر کنید تا پوست او کامل خشک شود. مقداری کرم سوختگی و ضد التهاب به پوست نوزاد بزنید و سپس او را پوشک کنید.

همه چیز درباره راش های پوستی نوزاد ناشی از پوشک

اسهال و استفراغ در نوزادان و کودکان

علائم اولیه اوتیسم در نوزادان و کودکان

8. آیا از محصولی جدید برای شستشوی لباس های نوزاد استفاده کرده اید؟

همانطور که گفتیم مواد اولیه ی استفاده شده در محصولات شیمیایی می تواند موجب تحریک پوست نوزاد شود. محصولاتی که شامل بو یا عطر هستند نیز در همین گروه قرار می گیرند. چنانچه محصولاتی که به تازگی برای شستشوی لباس نوزاد استفاده کرده اید سبب واکنش های آلرژن و راش های پوستی شده است، باید دوباره به فکر تغییرات باشید.

در انتها…

چنانچه حساسیت های پوستی و راش ادامه پیدا کرد و شما نتوانستید آن را کاهش دهید؛ حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

به هیچ عنوان هیچ گونه دارو یا کرم درمانی را به طور خودسرانه به بدن نوزاد نزنید.

هنگام خرید انواع کرم های نوزاد به تاریخ انقضای آنها دقت کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات