نحوه لباس پوشیدن کودک نوپا برای هوای گرم – لباس تابستانی

0 429

در تابستان کودکان در هوای گرم باید لباس کمتر بپوشند . طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، وقتی دما از 75 درجه فارنهایت بالاتر است ، کودک شما باید در یک لایه راحت باشد.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید هنگام افزایش دما در نظر بگیرید:

کلاه ها در همه حال ضروری اند ، بدون توجه به دما. هنگامی که خورشید می درخشد ، کودک کوچک شما همیشه باید از یک کلاه آفتابی با لبه گسترده استفاده کند تا از پوست حساس خود در برابر آفتاب محافظت کند.

دوز بالای ضد آفتاب برای کودک مناسب نیست

محافظت در برابر آفتاب برای بچه های کوچک مهم است. کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای با حداقل 30 SPF و 15 تا 30 دقیقه قبل از خارج شدن از محلول ، استفاده کنید و هر چند ساعت یک بار آن را استفاده کنید. اگر آفتاب شدید است ، برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب ، کودک خود را با لباس سبک بپوشید.

محافظت از چشم را فراموش نکنید.

گرچه ممکن است کودک نوپای شما در مورد ایده پوشاندن چشم های خود کنجکاو و مردد باشد ، اما عینک آفتابی برای محافظت از چشم های او در برابر آسیب های خورشید بسیار مهم است. عینکی را انتخاب کنید که حداقل از 99 درصد اشعه UVA و UVB خورشید محافظت کند.

چگونه کودک نوپای خود را برای هوای معتدل بپوشانیم

وقتی هوا معتدل است ، کودک نوپای خود را به اندازه ای که راحت باشد ، بپوشانید. فقط مطمئن شوید که کودک کوچک شما هرگز دچار سرمای شدید نشود ، زیرا در صورت سرد شدن کودک نوپا ، هیپوترمی می تواند در دمای خنک (بالای 40 درجه فارنهایت) اتفاق بیفتد.

چه در هوای سرد و چه در هوای گرم اطمینان حاصل کنید که کودک شما با کرم ضد آفتاب ، عینک آفتابی و کلاه و لباس مناسب در حفاظت کامل است .

دمای مناسب کودک نوپای شما چیست؟

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه کودک نوپای شما بیش از حد دچار گرما یا سرما شده است ، دمای گردن او و همچنین انگشتان دست و انگشتان پا است.

اگر کودک شما به شدت عرق می کند ، این نشان می دهد که زمان شروع حذف برخی از لباسهای او فرا رسیده است.

دمای طبیعی مقعد برای یک کودک نوپا بین 9/97 تا 4/100 درجه فارنهایت است. دمای غیر عادی می تواند نشانه ای از بیماری باشد.

تابستان باشد یا زمستان ، اتاق خواب کودک نوپای شما باید بین 68 تا 72 درجه فارنهایت باشد. اگر کودک کوچک شما به دلیل تب در حال سوختن است ، لباس های کمتری برایش بپوشانید.

علائمی که نشان می دهد کودک شما دچار سرما و یا گرما شده است

در برابر گرمای بیش از حد کودک هوشیار باشید و هنگامی که کودک نوپای شما از جای سرد وارد مکان گرم می شود حتما لباس کمتر به او بپوشانید .

در روزهای گرم اگر کودک شما احساس گرگرفتگی می کند سعی کنید او را به مکانی با دمای کمتر ببرید و اگر علائمی شبیه خستگی ، تشنگی ، انقباض عضلات ، تحریک پذیری ، سرگیجه ، حالت تهوع و بی اشتهایی دارد بیشتر مراقب باشید ممکن است او دچار گرمازدگی شده باشد .

گرمازدگی که شیوع آن کمتر و جدی تر است ، معمولاً بلافاصله پس از گرم شدن بیش از حد اتفاق می افتد. علائم شامل دمای بسیار بالا (گاهی تا 106 درجه فارنهایت) ، سردرد شدید ، بی حالی ، گیجی ، تشنج و از دست دادن هوشیاری است.

در صورت وجود این علائم کودک نوپای خود را درون یک پتو بپیچید و به اورژانس مراجعه کنید .

در صورت سرمای شدید هم ممکن است کودک دچار هیپوترمی شود . در موارد شدید ممکن است باعث لرز و کاهش هوشیاری هم شود . که در این صورت سریعا به اورژانس مراجعه کنید .

در کودکان خردسال نیز سرمازدگی و تغییر دما در انگشتان ، بینی ، گوش و گونه هایشان رایج است و باعث تغییر رنگ پوست شان می شود، در این حالت به سرعت شروع به گرم کردن کودک کنید . سعی کنید آن قسمت را با خیساندن در آب ولرم (گرم) در حدود 102 درجه فارنهایت گرم کنید تا رنگ به پوست برگردد (حدود 20 تا 30 دقیقه)

کودک نوپای شما ممکن است متوجه شود که او بیش از حد گرم و یا خیلی سرد است زیرا او بیش از حد مشغول سرگرمی است. خوشبختانه ، با کم و بیشتر کردن لباس كودك و با دانستن علائم شروع گرمازدگی و سرمازدگی ، می توانید از او در هر شرایط آب و هوایی محافظت كنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات