مراقبت از چشم های کودکان

0 639

مراقبت از چشم کودک

این چشم های لطیف کودک نوپا فقط یک پنجره خوشایند برای او نیست ، بلکه برای رشد شناختی او نیز بسیار مهم است. با رعایت چند مرحله اساسی ، به سلامتی آن چشم های زیبا کمک کنید.

چشم ها گاهی نشان از پر انرژی بودن فرد و گاهی نشانی از خواب آلودگی او دارند. از مراقبت از چشمهای کودک نوپای خود غافل نشوید، زیرا او منتظر دیدن دنیایی بزرگ است .

با دقت تمیز کنید

پوست اطراف چشم های کودک نوپا بسیار نازک و حساس است ، بنابراین صورت او را با شوینده های بسیار ملایم شستشو دهید . چشم های کودک را به آرامی مالش دهید، هرگز اسکراب نکنید. در صورت مشاهده پوسته های خشک شده روی مژه ها، یک پارچه دستشویی نرم را با آب ولرم مرطوب کرده و پوسته را به آرامی جدا کنید. در صورت لزوم ، برای کمک به روند کار از شامپوی رقیق شده و بدون اشک استفاده کنید.

مراقبت از چشم کودک

مراقبت از چشم کودکاطمینان داشته باشید که در چک آپ های سلامتی کودک ، سلامتی چشم ها هم مورد بررسی قرار می گیرند.

چک آپ های کودکان توسط متخصصین اطفال برای اطلاع از سلامتی آنها از جمله سلامت چشمهای کودک بسیار مهم است . اگر متوجه شدید که فرزندتان با بینایی خود و یا چشمهای خود مشکل دارد، مثلا شاید متوجه شوید که اجسام دورتر را با دید کافی نمی بیند یا مرتبا پلک می زند و یا گاهی چشمهایش تابه تا می شوند، حتما او را به پزشک متخصص اطفال نشان دهید . پزشک در صورت لزوم فرزند شما را برای معاینه دقیقتر به چشم پزشک ارجاع می دهد.

محافظت از چشم در برابر آسیب

با وجود اینکه صدمات و آسیب به چشم ها و پلک ها در کودکان موارد بسیار نادری است اما برای پیشگیری حتما باید تلاش کرد و از چشم ها در برابر آسیب ها محافظت کرد . مثلا باید همیشه مراقب اجسام نوک تیز مانند مداد ، خودکار ، چوب و انواع اسباب بازی های تیز باشید تا در چشم کودک فرو نروند . در گرد و غبار و هنگام استفاده از پاک کننده های خانگی و سایر مواد سمی کودک را از محل دور کنید . این موارد باعث تحریک و یا آسیب به چشم کودک می شوند .

مراقبت از چشم کودک

مراقبت از چشم کودکآسیب به چشم کودک در نور آفتاب

شما در استفاده از ضد آفتاب روی پوست حساس کودک خود سخت کوش هستید ، بنابراین مطمئن شوید که از چشم کودک نوپای خود در برابر اشعه UV نیز محافظت می کنید. آفتاب زیاد باعث ناراحتی او می شود (و حتی بعداً می تواند باعث آب مروارید شود). با یک کلاه لبه گشاد یا کلاه بیس بال  یا یک جفت سایه بان، از چشم های او محافظت کنید. مانند عینک های آفتابی بزرگسالان ، به دنبال لنزهای نشکن و ضد خراش باشید که حداقل 99 درصد از اشعه UVA و UVB را مسدود کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات