اولین مراجعه دندانپزشکی برای کودک شما

0 164

دندانپزشکی برای کودک

وقت آن است که برای اولین ویزیت دندانپزشک کودک خود را آماده کنید. این استراتژی ها و بازی های ساده به شما کمک می کند بیمار کوچک شما برای اولین ویزیت دندانپزشکی خود آماده شود .

این روزها بسیاری از مطب های دندانپزشکی برای کودک شما آماده شده اند به طوریکه برای جذب کودک شما از لوازم جذاب مثل فیلم ها و کارتون های کودکانه استفاده می کنند . با این حال هر تجربه جدیدی کمی استرس و ترس به همراه دارد و طبیعتا اولین ویزیت دندانپزشک هر چقدر هم با تجهیزات و امکانات جذاب همراه شده باشد، باز هم کمی استرس و ترس برای کودک شما به همراه خواهد داشت . قبل از مراجعه به دندانپزشکی می توانید کارهای زیر را دنبال کنید :

ببین و بگو

از کودک خود بخواهید به دندانهای خود نگاه کند و آنها را بشمارد . حالا با هم … اول شما دندانهای خود را بشمارید و بعد هر دو باهم شروع به شمارش دندانهای کودک کنید. این یک بازی است . سعی کنید به او بفهمانید که در دهانش قسمتهای جذاب دیگری هم دارد از جمله لثه ، زبان و … قسمتهایی که دندانپزشک قرار است معاینه کند را در این بازی به اون نشان دهید. سپس افرادی را که ممکن است کودک شما در مطب با آنها ملاقات کند را توصیف کنید . از جمله دستیار دندانپزشک.

دندانپزشکی برای کودک

دندانپزشکی برای کودکدر مورد دندانها به کودک حقیقت را بگویید

اگر کودک شما بداند همه باید به دندانپزشکی مراجعه کنند، ممکن است احساس بهتری داشته باشد . کودکان مادران پدران حتی معلم ها . برای او توضیح بدهید که همه ما نیاز داریم برای داشتن دندانهای سالم و برای خوردن و جویدن غذاها به دندانپزشک مراجعه کنیم . برای او از بهداشت دندان با زبان ساده توضیح بدهید . در مورد غذاهایی که نیاز به جویدن دارند مانند ساندویچ ها صحبت کنید . از کودک خود بخواهید به حیواناتی که دندان دارند و آنهایی که ندارند فکر کند . در اینصورت او برای مراجعه به دندانپزشک احساس بهتری خواهد داشت .

درک صندلی دندانپزشکی

قبل از مراجعه به دندانپزشک، کودک خود را بر روی پاهای خود روی صندلی قرار دهید . او را به عقب و جلو متمایل کنید (صدای خنده کودک را خواهید شنید). سپس به او بگویید که نشستن روی صندلی دندانپزشک چنین احساسی دارد. مانند سواری روی یک وسیله سرگرم کننده . حتی از دامان شما هم راحتتر . یک تفاوت بزرگ دارد که این صندلی دارای یک چراغ و یک سینک ظرفشویی است . سپس بقیه وسایل مطب را برایش توصیف کنید . مانند مطب دکتر که دارای اتاق انتظار است و میز و صندلی دارد.

توضیح مراحل

توصیف کنید که چگونه وقتی کودک شما روی صندلی بزرگ مستقر شد ، دندانپزشک (یا دستیار دندانپزشکی) به او یک دستمال کاغذی می دهد تا لباس هایش را خشک نگه دارد و حتی ممکن است از عینک آفتابی استفاده کند. به او بگویید که در معاینات صدمه ای نمی بیند ، اما ممکن است لثه های خود را تحت فشار قرار دهد (روی بازوی او فشار دهید تا منظور شما را متوجه شود) ، برخی از مواد ممکن است احساس خیسی یا حالت قلقلک کنند و صداهای زیادی مانند خراشیدن ، زمزمه کردن وجود دارد. توضیح دهید که وقتی روی صندلی هستید ، در حالی که دندانپزشک روی دندانهای شما کار می کند ، باید تا حد امکان آرام بنشینید. قبل از اولین ویزیت دندانپزشکی ، به نوبت تمرین در حالت ایستادن با دهان باز را ادامه دهید.

دندانپزشکی برای کودک

دندانپزشکی برای کودکمعرفی ابزار و توضیح روش کار دندانپزشک

درباره چگونگی شمارش و تمیز کردن دندان های خود توسط دندانپزشک صحبت کنید: ابتدا از ابزاری برای تراشیدن غذای قدیمی که گیر کرده است استفاده می شود و سپس از ابزاری متفاوت برای جمع آوری این مواد چربی استفاده می شود. از شلنگ کوچک، مکیدن نی و مسواک چرخشی (با خمیر دندان ) نام ببرید که باعث براق و تمیز شدن دندان های وی می شود. مرور کنید که کودک شما چگونه یک جرعه آب می خورد ، آن را به دور دهان خود تاب می دهد و آن را در سینک ظرفشویی بیرون می اندازد.

معرفی اشعه ایکس

بعید به نظر میرسد که فرزند شما در اولین ویزیت دندانپزشکی در مقابل اشعه ایکس قرار بگیرد. مگر اینکه با مسائلی از قبیل پوسیدگی دندان مواجه باشد . معمولا اولین بار که دندانهای او باید با استفاده از اشعه ایکس عکسبرداری شود، نزدیک به دوران کودکستان است . اگر در موارد استثنا کودک مجبور به استفاده از اشعه ایکس شد، باید برای او قبل از ویزیت مراحل عکس برداری با اشعه ایکس را توضیح دهید . برای او توضیح دهید که باید به طور ساکن چند لحظه در مقابل اشعه قرار بگیرد و تمرین بی حرکتی را به او بیاموزید . او باید بداند که با استفاده از اشعه از دندانهایش عکس گرفته می شود تا دندانپزشک از روند رشد و آسیب های دندانی او باخبر شود .

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات