آیا می توانم به نوزاد تازه متولد شده ام آب یا آب قند بدهم؟

1 11,970

دادن آب قند به نوزاد

پاسخ این است که خیر، شما نباید به نوزاد تازه متولد شده آب یا آب قند بدهید. اگر شیرخشک به نوزادتان می دهید هرگز نباید بیشتر از میزان آب درج شده روی بسته، آب اضافی در شیشه شیر نوزاد بریزید.

نوزاد شما تمام آب مورد نیاز بدن خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند، حتی زمانی نوزاد تازه متولد شده در اولین روزهای پس از تولد فقط از شیر مادر تغذیه می کند، آغوز سرشار از ویتامین ها و آب مورد نیاز بدن او است و نباید آب اضافی به نوزاد داد.

دادن آب قند به نوزاد

دادن آب قند به نوزادآب می تواند در توانایی نوزاد کوچک در جذب مواد مغذی شیر مادر یا شیر خشک اختلال وارد کند و در سلامتی او نیز مشکل ایجاد کند که این مساله مانع از تغذیه ی مناسب و کافی او می شود.

دادن آب به نوزاد همچنین ممکن است سبب مسمومیت با آب شود، یک هشدار جدی این است که وقتی آب زیادتر از میزان لازم به بدن برسد، سبب رقیق شدن غلظت سدیم در بدن می شود، این مساله سبب بهم خوردن تعادل الکترولیت ها و در نتیجه تورم بافت ها می شود. این مساله غیر طبیعی است و می تواند سبب ایجاد تشنج و حتی کما شود.

اگر نوزاد دچار اسهال شده باشد ممکن است پزشک از داروهای دیگر برای تامین آب مورد نیاز بدن نوزاد استفاده کند که این مساله با تجویز پزشک مشکلی برای نوزاد ایجاد نمی کند.

دادن آب قند به نوزاد

دادن آب قند به نوزادحتما شنیده اید که محققان از آب قند یا مخلوط آب و شکر برای آرام کردن نوزاد در هنگام واکسن زدن استفاده می کنند. شاید این روش برای پزشکان و متخصصان بهداشت در آن زمان خاص مورد تایید باشد اما به هر حال دادن آب قند یا آب شکر در خانه به کودک کار درستی نیست. هر چند که برای آرام کردن و رفع عطش او باشد. همانطور که توضیح دادیم نوزاد به آب نیاز ندارد و قند و شکر هم برای او مناسب نیست.

1.5 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات