انواع فینگر فود برای نوزاد

0 2,110

فینگر فود برای نوزاد

وقتی که نوزاد شروع به خوردن غذاهای کمکی می کند، یکی از بهترین گزینه ها دادن خوراکی هایی که است که به فینگر فود یا غذاهای انگشتی معروف هستند. این موارد می توانند از انواع میوه، سبزیجات، گوشت یا خوراکی های جدید دیگر تولید شوند. در این مطلب لیست مواد خوراکی مجاز و ایمن برای نوزادان را به شما معرفی می کنیم:

موز

موز را به قطعات کوچک برش دهید تا نوزاد بتواند خود آن را بردارد و بخورد. همچنین می توانید با آن پوره تهیه کنید و به نوزاد بدهید. تکه های درشت را جلوی نوزاد نگذارید زیرا خطر خفگی در پی دارد.

موز رسیده برای نوزاد بسیار بهتر از موزهای سفت است.

سیب زمینی شیرین

فینگر فود برای نوزاد
فینگر فود برای نوزاد

به طور طبیعی بیشتر نوزادان میوه ها و سبزیجات شیرین را دوست دارند. سیب زمینی شیرین به طور پخته به تنهایی یک غذا به حساب می آید. شما می توانید آن را خرد کنید و به نوزاد دهید. سیب زمینی باید به قطعات بسیار کوچکی خرد شود. همچنین مناسب برای تهیه انواع پوره و سوپ است.

آووکادو

بافت این میوه نرم است به همین خاطر نیاز به تلاش زیاد برای جویدن ندارد. این میوه ها را به برش های مربعی ریز کنید، این میوه یک میان وعده ی مناسب برای نوزاد است.

مرغ یا گوشت

فینگر فود برای نوزاد
فینگر فود برای نوزاد

برای دادن گوشت سفید یا قرمز به نوزاد، ابتدا به دقت آن را تمیز کنید. پس از 12 ماهگی زمان مناسبی برای دادن قطعات کوچک گوشت و مرغ به نوزاد است. پیش از این زمان شما فقط می توانید از این مواد در سوپ یا غذاهای دیگر استفاده کنید.

هلو یا گلابی

برای دادن این دو میوه به نوزاد، حتما از انواع رسیده و نرم آنها استفاده کنید. میوه های نرسیده اصلا برای نوزاد مناسب نیستند زیرا به دلیل سفت بودن خطرناک هستند. حتما هسته یا هسته های میوه را از آن خارج کنید و قطعات نرم و کوچک را برای نوزاد انتخاب کنید.

پنیر

فینگر فود برای نوزاد

پنیر برای نوزاد مناسب است اما به شرط آنکه خود با علاقه آن را بخورد. بهتر است چشاندن پنیر به نوزاد را با نوع توفو آغاز کنید. اگر دیدید نوزاد علاقه ای به خوردن نشان نمی دهد، اصرار نکنید و پس از مدتی دوباره پیش روی نوزاد قرار دهید.

نان گندم

فینگر فود برای نوزاد
فینگر فود برای نوزاد

غلات برای نوزاد بسیار مفید است. اما باید در ابعاد بسیار کوچکی به او داده شود که برای نوزاد خطری نداشته باشد. می توانید با نان سنگک شروع کنید که برای نوزاد مغذی و مفید است.

ماکارونی

رشته های ماکارونی مناسب برای نوزادان از 5 یا 6 ماهگی است. با کمی سبزیی تازه مانند جعفری می توانید ماکارونی را طعم دار کنید. سپس بشقاب را جلوی نوزاد بگذارید تا خودش شروع به خوردن کند.

تخم مرغ

تخم مرغ باید کامل پخته باشد. به هیچ عنوان تخم مرغ عسلی به نوزاد ندهید. این بهترین راه برای پیشگیری از احتمال آلرژی به تخم مرغ در نوزادان است.

کراکر و بیسکویت

فینگر فود برای نوزاد
فینگر فود برای نوزاد

برای خرید این موارد دقت کنید، نباید برای نوزاد از هر برندی خریداری کنید. بیسکویت برای نوزاد باید از مواد اولیه مفید تهیه شود و فاقد مواد شیمیایی باشد. با کمی جستجو می توانید مارک های معتبر را شناسایی کنید.
برای دادن بیسکویت به نوزاد، آن را به قطعات کوچک خرد کنید.

سایر فینگرفودها

بسته به طبع و سفره ی خانواده، انواع مواد غذایی و خوراکی مفید برای نوزادان را می توان به آنها داد. تنها مواردی که باید برای دادن آن به نوزاد احتیاط کرد، شامل: میوه ها و سبزیجات سفت و خام، پاپ کورن، عسل، پنیرهای فرآوری شده مانند انواع پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس و برخی مواردی است که شاید نوزاد شما به آن حساسیت داشته باشد.

برای مطالعه مطالب مرتبط با تغذیه نوزاد، پیشنهاد میکنیم دو مطلب زیر را مطالعه نمایید :

نکاتی مهم درباره غذای کمکی نوزاد

خطرناک ترین مواد غذایی برای مصرف نوزادان

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات