مصرف انگور در دوران بارداری – بخش دوم

0 488

نکاتی مهم در مورد مصرف انگور در دوران بارداری

در ادامه چند نکته در مورد مصرف منظم انگور در دوران بارداری ارائه شده است:

– در نظر داشته باشید که انگور سرشار از قند است. با گرفتن آب انگور، فیبر طبیعی میوه از بین می رود. مصرف بیش از حد آب انگور می تواند برای سطح قند خون مضر باشد.

– خوردن انگور با معده خالی به دلیل ظرفیت اسیدی آن می تواند منجر به سوء هاضمه شود.

– مصرف انگور سیاه در دوران بارداری در صورتی که معده ضعیف باشد، منجر به ایجاد مشکلات گوارشی می شود.

– اگر به بیماری رفلاکس مبتلا هستید، بهتر است تا زمان بهبودی از مصرف انگور خودداری کنید.

روش های گنجاندن انگور در رژیم غذایی

زنان باردار می توانند انگور را به تنهایی مصرف کنند، یا آن را با روش های خلاقانه به وعده های غذایی خود اضافه کنند. در ادامه چند دستورالعمل ساده برای افزودن انگور به غذاها ارائه شده است:

دستور العمل های ساده برای تهیه غذا با انگور

1. انواع انگور را با کلم پیچ، کنگر فرنگی، آروگولا (نوعی سبزی برگ دار)، آناناس، چغندر پخته مخلوط کرده و آن را خوب زیر و رو کنید تا سالاد لذیذ و سبک شما درست شود.

2. انگور سبز را با انواع آجیل، فلفل و نمک مخلوط کرده و با مقداری روغن زیتون و سس تاباسکو (سس فلفل تند) ترکیب کنید. تکه های مرغ بدون استخوان را در مخلوط انگور و آجیل مزه دار کرده و آن را به عنوان پیش غذا یا ناهار مغذی میل کنید.

3. ماست، انواع انگور و توت، مقداری کلم پیچ، نمک و موز را ترکیب کرده و آن را مخلوط کنید تا یک اسموتی مقوی تهیه کنید.

مصرف انگور در دوران بارداریسوالات متداول

در ادامه چند سوال متداول در مورد مصرف انگور در دوران بارداری آورده شده است:

1. آیا مصرف انگور خشک یا کشمش در دوران بارداری مجاز است؟

بله، مصرف کشمش به مقدار کم در دوران بارداری بی خطر است. این ماده غذایی باید خیلی کم مصرف شود تا هیچ گونه عارضه ای به همراه نداشته باشد. کشمش مغذی، منبع قوی انرژی و بسیار مفید است. شما می توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با غلات و فرنی مصرف کنید.

2. آیا نوشیدن شراب قرمز یا سفید در دوران بارداری مجاز است؟

خیر، توصیه شده که زنان از مصرف هر نوع الکل در دوران بارداری خودداری کنند، زیرا الکل هم برای مادر و هم جنین مضر است. به جای شراب، موکتل انگور بدون الکل را امتحان کنید.

3. آیا مصرف دانه های انگور در دوران بارداری مجاز است؟

مصرف دانه های انگور برای زنان مبتلا به آلرژی یا آن هایی که دارو یا مکمل های مختلف استفاده می کنند (ممکن است در ترکیب دارو با دانه های انگور تداخل ایجاد شود)، توصیه نشده و می تواند با خطراتی همراه باشد. بهتر است قبل از خوردن دانه های انگور، با پزشک خود مشورت کنید.

4. آیا مصرف انگورهای دارای لکه سیاه در دوران بارداری مجاز است؟

خیر، انگور با لکه های سیاه برای همه افراد مضر است، زیرا این لکه ها نوعی کپک و ماده بسیار سمی هستند، که باید از مصرف آن خودداری کرد. انگورهای با لکه های سبز و سفید و ظاهری غیر طبیعی نیز مناسب نیستند، این لکه ها نیز نوعی قارچ بسیار سمی هستند.

5. مقدار مجاز مصرف انگور برای افراد مبتلا به دیابت بارداری چقدر است؟

انگور از نظر ارزش غذایی غنی است، اما در صورت ابتلا به دیابت بارداری باید از مصرف آن خودداری کرد. با پزشک خود در مورد غذاهای جایگزین یا مکمل های غذایی مشابه مواد مغذی انگور مشورت کنید.

انگور و میوه های دیگر منابع بسیار خوبی برای تغذیه هستند. متخصصان رژیم غذایی به مصرف میوه در دوران بارداری تاکید بسیار دارند، زیرا در این دوران تعادل مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن مادر باید برقرار شود. با مشورت پزشک یک رژیم غذایی ویژه برنامه ریزی کنید، زیرا جبران بیش از حد یک ماده غذایی باعث عدم تعادل در تغذیه می شود. بهتر است در مصرف هر ماده غذایی اعتدال را رعایت کنید. نه انگور و نه هیچ میوه دیگری به تنهایی نمی تواند یک رژیم غذایی را تامین کند، بنابراین شما باید در درجه اول غذای سالم بخورید. مادران در دوران بارداری باید با پزشک خود در تماس باشند و هر مشکلی در مورد رژیم غذایی را با او در میان بگذارند.

توجه: در صورتی که در مورد حساسیت خود نسبت به برخی غذاها مطمئن نیستید، بهتر است برای تهیه یک برنامه غذایی جامع بر اساس نیازهای پزشکی خود با متخصص تغذیه مشورت کنید. شما همچنین می توانید برای جلوگیری از بروز هرگونه واکنش، آزمایش آلرژی دهید یا قبل از شروع رژیم خود مقدار کمی از مواد غذایی را امتحان کنید.

مصرف انگور در دوران بارداری – بخش اول

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات