ریزش مو پس از زایمان

0 3,886

ریزش مو پس از زایمان

پس از زایمان، پر از خوشحالی و نشاط هستید زیرا که صاحب فرزند شدید، فرزندی که 9 ماه انتظار او را می کشیدید، ممکن است شما نیز مانند برخی از زنان، دچار ریزش مو شوید. اول از همه باید به شما بگوییم؛ نگران نباشید؛ شما نیز مانند میلیون ها زن دیگر دچار ریزش مو پس از زایمان شده اید.

در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چه مشکلی سبب ریزش مو می شود و چه کار می توانید کنید و چه مدت باید منتظر باشید تا این مساله حل شود.

ریزش مو پس از زایمان

دلیل ریزش مو پس از زایمان

در همه زمان ها، 90 درصد از موهای شما در حال رشد است و 10 درصد از موها در حال استراحت هستند. پس از زایمان به دلیل افت هورمون ها در بدن، شما دچار ریزش مو می شوید. این ریزش مو نباید به اندازه ای باشد که بخش هایی از سر، تاس شود یا اینکه محل هایی بسیار کم پشت شود. حتی در زمان هایی جز بارداری و پس از زایمان نیز نباید این حالت رخ دهد. اگر ریزش موی شما غیر طبیعی است باید با پزشک مشورت کنید.

ریزش مو پس از زایمان
ریزش مو پس از زایمان

ریزش مو در دوران بارداری به دلیل کمبود ویتامین است. در دوران پس از زایمان، ریزش مو نباید بیشتر از 4 ماه طول بکشد. با گذشت این زمان، شرایط هورمونی بدن به حالت طبیعی باز می گردد و به همین خاطر ریزش مو باید متوقف شود.

درمان ریزش مو

اگر در حال حاضر با مشکل ریزش مو مواجه هستید، به موارد زیر دقت کنید:

یک رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات پر ویتامین برای رشد موها و فولیکول های سالم داشته باشید. فیبر بالا و آنتی اکسیدان ها سبب رشد و توقف ریزش مو می شود.

ریزش مو پس از زایمان

هنگام استفاده از سشوآر از یک درجه حرارت متوسط رو به کم استفاده کنید. درجه ی بالا سبب آسیب رسیدن به موهای شما می شود.

وقتی موهای تان خیس و مرطوب است، دقت کنید که این وضعیت، شکننده ترین حالت موهای شما است.

استفاده از برس و شانه در این شرایط سبب شکستگی موها می شود.

موهای خود را پایین ببندید، هرگز موهای خود را نکشید تا آن را محکم بالا جمع کنید. شما نباید هیچ فشاری به ریشه ی موها بیاورید.

رژیم غذایی خود را با ویتامین هایی مانند B12 ، B6 ، A و روی غنی کنید تا فولیکول های موی خود را تقویت کنید.

از شامپوها و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی بیوتین و سیلیکا برای تقویت موها است.

ریزش مو پس از زایمان
ریزش مو پس از زایمان

مهم ترین مساله این است که بدانید همه این ها عادی است و شما جز مراقبت و تقویت خود نمی توانید کاری کنید. شما باید برای بهبود اوضاع با دقت اقدام کنید، به خصوص اگر در دوران شیردهی به سر می برید باید مراقب باشید تا هر داروی تقویتی چه گیاهی و چه شیمیایی، برای موهای خود مصرف نکنید.

مراقبت از موها در دوران پس از زایمان برای برخی از زنان به دلیل مشغله ها و دغدغه های مراقبت از نوزاد سخت است، اگر موهای شما بلند است و وقت رسیدگی به آن را ندارید. بهتر است تا موهای خود را کوتاه کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات