7 عادت بد کودک نوپا

0 456

عادت بد کودکان

زدن سر به جاهای مختلف

نمونه ی این رفتار این است که کودک نوپای شما سر خود را به میله های گهواره یا تخت خود می زند و این کاملا آشکار است. به نظر عجیب می رسد اما این رفتار بین کودکان نوپا بسیار متداول است. حدود 20 درصد از نوزادان و کودکان نوپا این کار را انجام می دهند.

پیدا کنید که چرا بچه ها این کار را می کنند و چه زمانی بیشتر آنها این کار را انجام می دهند.

مکیدن انگشت شست

عادت بد کودکان

عادت بد کودکان

آیا می دانید نوزادان انگشت شست خود را در رحم می مکنند؟ هنگامی که نوزاد شما انگشت شست خود را پیدا می کند، مانند درون شکم با مکیدن خودش را تسکین می دهد. اما اگر مکیدن انگشت شست فرزند شما به سنین نوپایی ادامه می یابد، طبیعی است که شما مدام منتظر این باشید که این مکیدن کی تمام می شود.
دقت کنید که کودک روی دستش مواد مضری نباشد؛ مثلا شوینده یا کرمی که مکیدن آن برای سلامتی اش خطرناک باشد.

انگشت کردن در بینی

این ممکن است یکی از تحریک کننده ترین عادت هایی باشد که والدین با دیدن آن خیلی عصبانی یا ناراحت می شوند. درست است که این کار شرم آور و ناخوشایند است. سعی کنید متوجه شوید که آیا این حرکت نشانه اضطراب است؟ و برای متوقف کردن آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

دریابید که چرا بچه ها در بینی خود دست می کنند؛ شاید شرایط و محیط خاصی را کشف کنید و احتمال بیشتری می دهید. اگر نتوانستید راهکاری بیابید بهتر است با یک مشاور مشورت کنید.

ناخن جویدن

عادت بد کودکاناز بین همه عادتهای بد کودک نوپا ، این احتمال وجود دارد که ناخن جویدن در بزرگسالی نیز ادامه یابد. این می تواند روشی نسبتاً بی ضرر برای مقابله با کمی استرس یا نشانه اضطراب بزرگتر باشد. سعی کنید یک روش مناسب را برای اینکه ناخن جویدن از سر کودکان بیفتد، پیدا کنید. دریابید که چرا بچه ها ناخن های خود را می خورند، چه کاری می توانید انجام دهید.

پستانک خوردن

شما از زمانی که کودکتان دوران نوزادی را پشت سر می گذارد، هر روز ممکن است منتظر باشید تا او دیگر پستانک نخورد. این یک عادت است که فرزند شما فکر می کند در هر موقعیتی باید پستانکش جلوی دستش باشد تا آن را بمکد و خود را آرام کند.

اگر کودک شما بیش از حد به پستانک وابسته شده یا اینکه پستانک می تواند در توانایی صحبت کردن و سایر موارد دیگر رشد او اختلال ایجاد کند؛ باید به فکر گرفتن پستانک از او باشید.

فحش و حرفهای ناسزا

عادت بد کودکانبچه ها آنچه را می شنوند تکرار می کنند، آنها در این سن واقعاً نمی دانند چه می گویند و فقط حرفهای دیگران را تکرار می کنند. بچه هایی که در معرض حرف های ناسزا قرار دارند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این حرفها را تکرار کند.

سعی کنید شیوه صحبت کردن خود و خانواده تان را کنترل کنید و به دقت مراقب باشید تا چه می گویید. در صورتی که کودک شما حرفهای بد می زند، با آرامش با او برخورد کنید.

عادت بد کودکان

استمناء

استمناء گاهی بسیار زودرس شروع می شود. چرا؟ زیرا احساس خوبی دارد و طبیعی است که حتی بچه های کوچک بخواهند تا بدن خود را کشف کنند. این رفتار برای لذت جنسی نیست، اما طبیعی است که باعث ناراحتی بزرگسالان می شود.

چنانچه این مساله را مشاهده کردید، در اولین فرصت با یک مشاور صحبت کنید تا با توجه به سن کودک تان راهکار مناسبی را به شما ارائه دهد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات