انواع آزمایش خانگی بارداری (بخش دوم)

0 3,037

تست خانگی بارداری

آزمایش های خانگی برای بارداری به شما کمک می کند تا بتوانید پیش از آنکه آزمایش خون بدهید، متوجه بارداری خود شوید.

خیلی از این آزمایش ها، در طول سالیان گذشته مورد توجه بوده است؛ بخش اول انواع آزمایش های خانگی بارداری را بخوانید و ادامه آن را در این مطلب دنبال کنید.

تست بارداری گندم و جو

تست خانگی باردارییک روش باستانی و قدیمی برای آزمایش بارداری این است که دانه های گندم و جو سه برابر سریع تر در ادرار زنان باردار جوانه می زند.
برای این آزمایش، ابتدا نمونه ادرار را به محض بیدار شدن از خواب جمع آوری کنید، سپس مقداری گندم و جو را درون کاسه بریزید. نمونه ادرار را به آن اضافه کنید و چند روز صبر کنید.

اگر دانه ها طی دو روز جوانه شد، احتمال دارد شما باردار باشید و اگر جوانه نزد یعنی باردار نیستید.

تست بارداری با برگ گل قاصدک

تست خانگی بارداریاگر در حیاط خود یک گیاه قاصدک دارید، می توانید از برگهای آن برای آزمایش بارداری استفاده کنید. تست های بارداری با استفاده از برگ های قاصدک بسیار دقیق در نظر گرفته می شوند و در سنین بالا رایج بوده اند.

آنچه شما نیاز دارید؛ یک ورق پلاستیکی، برگ قاصدک و نمونه ادرار صبحگاهی است.

تست خانگی بارداری

برای این آزمایش، برگهای قاصدک را روی صفحه پلاستیکی قرار دهید تا از نور مستقیم خورشید دور باشد. حالا نمونه ادرار را روی برگها بریزید تا کاملا خیس شوند. مخلوط را به مدت ده دقیقه مشاهده کنید.

اگر برگ های قاصدک به رنگ قهوه ای مایل به قرمز روشن شود یا حباب هایی تشکیل دهند، این نشانه بارداری است. اگر در برگها تغییر قابل مشاهده نباشد، ممکن است باردار نباشید.

نکته ی این آزمایش این است که باید فقط از برگهای تازه چیده شده استفاده کنید زیرا برگهای قدیمی تر ممکن است روی صحت این آزمایش تأثیر بگذارد.

آزمایش بارداری با پودر سفید کننده

پودر سفید کننده ماده موثری است که می توانید برای تست بارداری از آن استفاده کنید. مزیت پودر سفید کننده این است که می توان نتایج را به سرعت مشاهده کرد.

آنچه شما نیاز دارید، یک لیوان تمیز، پودر سفید کننده و نمونه ادرار صبحگاهی است.

برای این آزمایش پودر سفید کننده را داخل لیوان بریزید، نمونه ادرار را داخل آن بریزید و صبر کنید.

اگر فوراً با صدايی مثل جیلیز ویلیز و تعداد زيادي حباب روبرو شدید، نشانه قوی حاملگی است. اگر محلول بدون حباب باشد، حاملگی وجود ندارد.

احتیاط در این آزمایش لازم است؛ دودهای حاصل از واکنش ادرار و پودر سفید کننده سمی هستند، بنابراین فاصله خود را حفظ کنید تا از استنشاق جلوگیری کنید.

تست بارداری با جوش شیرین

تست خانگی بارداریجوش شیرین یا بی کربنات سدیم ماده ای است که به ویژه در تهیه نان های برگ بو مفید است. همانطور که برای پخت باورنکردنی است ، از جوش شیرین نیز می توان برای تست بارداری در خانه استفاده کرد.

آنچه شما نیاز دارید؛ یک کاسه تمیز، جوش شیرین و نمونه ادرار صبحگاهی است.

روش آزمایش به این صورت است که مقداری جوش شیرین را در یک کاسه قرار دهید، نمونه ادرار را روی آن بریزید و صبر کنید.

اگر واکنشی با حبابها و صدای گاز وجود داشته باشد، در این صورت باردار هستید. اگر حباب های بسیار کمی ایجاد شود نتیجه ی تست بارداری منفی است.

این آزمایش نسبتاً بی خطر است و واکنش جوش شیرین با ادرار هیچ گونه بخار و گازهای مضر تولید نخواهد کرد.

ذخیره تست ادرار

تست خانگی بارداریذخیره سازی ادرار در یک آزمایش شیشه رایج ترین آزمایش در طول تاریخ است. با ذخیره و مشاهده ادرار می توانید پیش بینی کنید که آیا باردار هستید.

برای این آزمایش، نیاز به یک ظرف شیشه ای تمیز و نمونه ادرار صبحگاهی دارید. نمونه ادرار را در یک ظرف شیشه ای جمع کنید و بگذارید یک روز بماند.

اگر بعد از یک بیست و چهار ساعت یک لایه نازک را روی سطح نمونه مشاهده کنید، احتمال بارداری بسیار زیاد است. اگر چنین لایه ای وجود ندارد، پس شما باردار نیستید. این یک آزمایش ایمن است و نیازی به رعایت پروتکل های ایمنی ندارد.

تست خانگی بارداری

تست بارداری با تن ماهی و سرکه

یکی از دقیق ترین آزمایش های انجام شده در خانه است، تست حاملگی با ماهی تن و سرکه است که نتیجه ی دقیقی را بروز می دهد.
آنچه شما نیاز دارید؛ یک ظرف شیشه ای تمیز، سرکه سفید، تن ماهی و نمونه ادرار صبحگاهی است.

روش آزمایش به این صورت است که باید مقداری از مایع تن کنسرو شده را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و مقدار مساوی سرکه سفید اضافه کنید. مخلوط کرده و بگذارید یک روز در دمای اتاق بماند. در روز بعد، نمونه ادرار را به آن اضافه کنید.

اگر مخلوط به رنگ سبز تیره شود، این نشان می دهد که شما باردار هستید. رنگ زرد نشانگر این است که شما باردار نیستید.

انواع آزمایش خانگی بارداری (بخش اول)

نکاتی در مورد افزایش دقت تست بارداری خانگی

به طور کلی، آزمایشات حاملگی خانگی روش خوبی برای تعیین وجود hCG در ادرار است. برای افزایش دقت تست ها، باید اقدامات احتیاطی خاصی را در نظر داشته باشید.

تمام کاسه ها، کوزه ها، لیوان ها یا وسایل دیگری که برای این آزمایش ها استفاده می شود باید تمیز و عاری از میکروب باشد.

نمونه ادرار جمع آوری شده برای آزمایش باید اولین ادرار صبح باشد. به این دلیل که ادرار اول صبح، غلظت بیشتری از هورمون hCG دارد که برای دقت بسیار مهم است.

در حالت ایده آل، آزمایش به محض بیدار شدن از خواب باید صبح انجام شود. شب قبل به اندازه کافی آب بنوشید تا در صورت لزوم از ادرار کافی برای انجام آزمایش های متعدد اطمینان حاصل کنید.

ممکن است برخی از آزمایشات برای نشان دادن واکنش بیشتر طول بکشد.

از یک ظرف پلاستیکی برای حفظ بهداشت در طول آزمایش استفاده کنید. از ظروف فلزی خودداری کنید زیرا ممکن است با مواد شیمیایی در تعامل باشند تا دقت نتیجه را کاهش دهند. بهتر است از ظروف یکبار مصرف برای تست استفاده کنید.

در حالی که منتظر هستید تا یک واکنشی رخ دهد، نمونه را تکان ندهید یا در آن دست نبرید.

آیا این تست ها صد در صد دقیق هستند؟

بهترین پاسخ خیر است! آزمایشات حاملگی خانگی هرگز 100٪ دقیق نیست. گرچه این آزمایشات مشابه کیت های تست بارداری تجاری موجود است، اما نتایج به دلایل مختلف ممکن است نادرست باشد.

برخی از دلایل این است که هیچ روش مشخصی برای این تست ها وجود ندارد. بعضی از آزمایشات به نسبت اضافه شدن مواد لازم اشاره نمی کنند. علاوه بر این، کمیت و کیفیت مواد تشکیل دهنده می تواند زمان لازم برای واکنش را به تأخیر بیندازد.

چه موقع باید آزمایش بارداری خانگی انجام دهید؟

اگر نمی دانید چه موقع باید تست بارداری را انجام دهید، ما جواب آن را داریم! از آنجا که تاخیر در پریود، یک نشانه قابل قبول از درک است، می توانید یک یا دو روز بعد از پریود نشدن خود از این تست ها استفاده کنید. برخی از علائمی که قبل از انجام تست های فوق می توانید به آن توجه عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، سوزش و درد سینه ها، تکرر ادرار، خستگی و نفخ.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات