چگونه می توان از پارگی کاندوم جلوگیری کرد؟

1 721

جلوگیری از پارگی کاندوم

نگه داری مناسب از کاندوم حائز اهمیت است. برای حفاظت از ساختار کاندوم باید حتماً در محلی خشک و خنک و به دور از نور آفتاب و گرما نگه داری شود. گرما به کاندوم آسیب می ‏رساند و احتمال پاره شدن آن ‏را افزایش می ‏دهد. کاندوم را در کیف پول، داشبورد و یا حمام نگه ندارید. درجه هوای مناسب نگه داری از کاندوم باید برابر با دمای اتاق باشد.

هرگز از کاندوم تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید. همه کاندوم‏ها تاریخ انقضای مشخصی دارند که اصولاً روی کاور هر کدام از آن‏ها چاپ شده است. وقتی کاندوم منقضی می‏شود عملاً خشک خواهد شد و مواد سازنده آن ترد و شکننده می‏شوند. این اتفاق باعث پاره شدن کاندوم می ‏شود.

دستورالعمل های اضافی برای جلوگیری از پارگی کاندوم در هنگام رابطه جنسی:

– از هر کاندوم یک بار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن خودداری نمایید، زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

– در هنگام استفاده از کاندوم باید دقت نمود که کاندوم نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود، چون این مواد باعث صدمه به کاندوم و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کننده آن می‌شوند.

– هرگز از روان کننده های روغنی مانند “وازلین” و از محصولات “نونوکسینول-9” که می توانند باعث التهاب بافت های واژنی و مقعدی شوند استفاده نکنید. برای لیز کردن کاندوم می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) سیلیکونی یا آبی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

-حتما از کاندوم با سایز مناسب استفاده کنید. یک کاندوم بسیار بزرگ به راحتی سر خورده و کاندوم بسیار کوچک نیز احتمال پارگی بالایی دارد.

جلوگیری از پارگی کاندوم

جلوگیری از پارگی کاندومآیا پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی می‌تواند باعث بارداری شود؟

بله، پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی می‌تواند منجر به باردار شدن شود و یا فرد را در معرض خطر بیماری‌های مقاربتی قرار دهد.

جلوگیری از بارداری

تنها راه برای کاهش چشمگیر احتمال بارداری، استفاده از قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی است. هرچه زودتر قرص را مصرف کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

جلوگیری از عفونت

اگر مطمئن هستید که کاندوم بعد از انزال دچار پارگی شده است و به نوعی تبادل منی یا سایر مایعات بدنی بین طرفین وجود داشته است، سعی کنید هر دو دستگاه تناسلی خارجی ، آلت تناسلی، مقعد و اطراف آن را با صابون و آب بشویید. ( از دوش واژینال استفاده نکنید. دوش واژینال نه تنها در جلوگیری از بارداری بی اثر است، بلکه منجر به تغییر حالت باکتری و مخمر طبیعی دستگاه تناسلی می شود و احتمال عفونت را افزایش می دهد) اگر احتمال می دهید به عفونت مقاربتی مبتلا شده اید، به پزشک مراجعه کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید.

آیا کاندوم عوارض جانبی دارد؟

برخی از افراد نسبت به لاتکس، مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند ساخت کاندوم یا روان کننده های مختلف حساسیت دارند.

برخی دیگر متوجه می شوند که کاندوم باعث کاهش تحریک پذیری یا لذت جنسی می شود. برخی از مردان همچنین شکایت دارند که کاندوم در توانایی آن ها در نعوظ اختلال ایجاد می کند و منجر به تاخیر در ارضایشان می شود.

از طرف دیگر ، برخی از مردان دریافتند استفاده از کاندوم میزان تحریکات آلت تناسلی را کاهش می دهد و در نتیجه موجب طولانی و لذت بخش تر شدن رابطه جنسی می شود.

نکات مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم باید در نظر داشته باشید :

کاندوم مناسب تهیه کنید، در صورت استفاده از کاندوم حاوی روان‌کننده تنها نوع روان کننده محلول در آب را انتخاب کنید.

قبل از مصرف کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه کنید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده اند خودداری کنید.

اگر در کنار استفاده از کاندوم از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری مانند دیافراگم یا کلاهک رحم استفاده نمی کنید، ایده خوبی است که مقداری اسپرم کش واژینال و همچنین قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی در دسترس داشته باشید تا در صورت پارگی کاندوم، فوراً از آن استفاده کنید.

وقتی همسرتان کاندوم مردانه دارد، شما دیگر از کاندوم زنانه استفاده نکنید. مصرف هم زمان چند کاندوم منجر به ساییدگی و در نهایت پارگی کاندوم می شود.

هر بسته کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده باید کاندوم را با کمی باد کردن (فوت کردن) بررسی کرد که سوراخ و یا پاره نباشد. هنگام مصرف باید دقت کرد تا کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود.

جلوگیری از پارگی کاندوم

جلوگیری از پارگی کاندوماز آن جا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت. هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای آن را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را به طریقی روی آلت تناسلی کشید که این فضای خالی کوچک در انتهای آن باقی بماند تا به هنگام انزال، مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن آن به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود. بنابراین نوک آن تا انتها نباید کشیده شود. کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند. این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند.

در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدن کاندوم هنگام نزدیکی، بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود. همچنین در صورتی که مقاربت طولانی شود باید از کاندوم جدید استفاده کرد.

بلافاصله پس از انزال در حالی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی آن، می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود. جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد. بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون آن را از آب پر نمود و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم، باید از قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی استفاده کرد.

کجا می توانم کاندوم را تهیه کنم؟

کاندوم ها به راحتی در داروخانه ها و سوپرمارکت ها و همچنین بصورت آنلاین در دسترس هستند.

در ایران، کاندوم مردانه را می ‌توان از خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری، درمانگاه های دولتی و کلینیک‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری به صورت رایگان دریافت کرد. تمام داروخانه‌ها در ایران موظف هستند بدون پرس و جو کاندوم را به هر خریدار، صرف نظر از سن و جنس بفروشند. همچنین امکان تهیه کاندوم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم فراهم شده‌ است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات