روش صحیح استفاده از کاندوم زنانه چیست؟

1 2,793

کاندوم زنانه را تا ۸ ساعت قبل از نزدیکی می‌توان داخل واژن قرار داد و نیاز به کمک همسر ندارد. اما کاندوم مردانه فقط در هنگام نعوظ قابل پوشیدن است. کاندوم زنانه را لازم نیست مانند کاندوم مردانه بلافاصله پس از انزال درآورد.

استفاده از کاندوم زنانه آسان است ولی نحوه قرار دادن آن در واژن و عادت کردن به آن نياز به تمرين دارد. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای استفاده از یکی از آن ها در زمان رابطه جنسی، چندین بار آن را به تنهایی امتحان کنید.

ابتدا بسته بندی را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاندوم تاریخ گذشته نباشد. سپس بسته را با دقت باز کنید و مراقب باشید که به کاندوم آسیب نرسد. نمودارهایی که در بسته موجود است را بررسی کنید و مراحل را قدم به قدم بخوانید. تصاویر آموزشی روی بسته بسیار مفید هستند.

کاندوم با یک روان کننده سیلیکونی از قبل چرب می شود. برای راحتی بیشتر قبل از درج می توانید یک قطره روان کننده را به قسمت خارج از انتهای بسته کاندوم اضافه کنید.

روش استفاده از کاندوم زنانه

روش استفاده از کاندوم زنانهاستفاده از روان کننده اضافه را در نظر بگیرید. شما می توانید روان کننده های مبتنی بر آب یا روغن را به کاندوم اضافه کنید تا وارد کردن کاندوم آسان تر شود و صدایی که هنگام رابطه جنسی به وجود می آید را به حداقل برساند. می توانید از هر نوع دلخواه روان کننده استفاده کنید، زیرا هیچ کدام از آن ها به پلی اورتان آسیب نمی رسانند. (اگر در معرض خطر ابتلا به STI هستید روغن های حاوی اسپرم کش برای شما توصیه نمی شود. اسپرم کش ها باعث تحریک واژن می شوند، که می تواند خطر انتقال بیماری های جنسی را افزایش دهد.)

نصب کاندوم

ابتدا دست ها را با آب و صابون بشویید. موقع استفاده از کاندم بسته را با دقت باز کنید. یک موقعیت مناسب و راحت برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید. می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید و یا نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید. حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهید. حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لب های خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را به آرامی داخل واژن قرار دهید. می توانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر کاندوم به واژن استفاده کنید.

روش استفاده از کاندوم زنانه

روش استفاده از کاندوم زنانه

مقاربت

انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی که امکان دارد فشار دهید. مطمئن شوید که کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته است و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند. بهتر است هنگام آمیزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن به بیرون کاندوم جلوگیری شود. در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن کاندوم را خارج کنید. اگر کاندوم هنگام رابطه جنسی سر و صدا ایجاد می کند، روان کننده بیشتری را به کاندوم یا مستقیم روی آلت تناسلی اضافه کنید.

برداشتن کاندوم

برای خارج کردن کاندوم، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را به آرامی بچرخانيد و سپس آن را بيرون بکشيد تا مايع مرد از آن بيرون نريزد. توجه داشته باشيد که قبل از ايستادن، کاندوم را خارج نماييد. بعد آن را داخل کيسه پلاستیکی گذاشته و دور بندازيد، کاندوم را داخل توالت نندازيد (این کار منجر به مسدود شدن مسیر لوله کشی می شود). هرگز دوباره از کاندوم استفاده نکنید، حتی اگر بلافاصله رابطه جنسی داشته باشید.

مصرف کاندوم زنانه چه حسی دارد؟

کاندوم زنانه نازک تر از کاندوم لاتکس است و به سرعت در دمای واژن گرم می شود. بنابراین یک کاندوم زنانه لذت جنسی بیشتری را به شما و همسرتان می دهد. علاوه بر این برخی زنان متوجه این موضوع شده اند که حلقه بیرونی کاندوم زنانه باعث تحریک کليتوريس شان می شود که می تواند لذت رابطه جنسی را افزایش دهد. اگر حلقه داخلی کاندوم شما را اذیت می کند، آن را بیرون آورده و سعی کنید دوباره حلقه را جابجا کنید تا در پشت دهانه رحم قرار گیرد.

ممکن است در ابتدا کاندوم زنانه را به دلیل اندازه اش و نگرانی بابت جابجایی آن در واژن کنار بگذارید. کاندوم زنانه کمی بیش از 15.5 سانتی متر طول و حدود 7.62 سانتی متر عرض دارد و به بلندی کاندوم مردانه ولی عریض تر از آن است. استفاده از کاندوم زنانه ممکن است هنگام مقاربت باعث تولید سر و صدا شود، با افزودن روان کننده به کاندوم می توان این مشکل را حل کرد.

روش استفاده از کاندوم زنانه

روش استفاده از کاندوم زنانهدر صورت شکستن یا لغزش کاندوم چه باید کرد؟

اگر حلقه بیرونی کاندوم وارد واژن شد، آمیزش را متوقف کنید و آلت تناسلی را سریعاً بیرون بکشید، کاندوم را از داخل واژن در آورده و دوباره با یک کاندوم جدید شروع کنید. همچنین اگر فکر می کنید آلت تناسلی در خارج از کاندوم وارد واژن شده است یا کاندوم پاره شده است، آلت تناسلی را بیرون بکشید و مطمئن شوید کاندوم به درستی در جای خودش قرار گرفته باشد، سپس دوباره شروع کنید. اگر آلت تناسلی آزادانه در داخل و خارج واژن حرکت نمی کند از روان کننده بیشتری استفاده کنید و سعی کنید در طول رابطه جنسی، حلقه بیرونی کاندوم به داخل واژن هل داده نشود.

شما در صورتی که همسرتان قبلاً انزال کرده، کاندوم پاره شده یا آلت در داخل کاندوم نبوده ، در معرض خطر بارداری و انتقال STI هستید. برای رفع نگرانی ، زن و شوهر باید دستگاه تناسلی خارجی که شامل آلت تناسلی ، فرج ، مقعد و اطراف آن می شود را با آب و صابون بشویند. (از دوش واژینال استفاده نکنید، دوش واژینال نه تنها در جلوگیری از بارداری بی اثر است، بلکه عفونت را افزایش می دهد.)

اگر فکر می کنید اسپرم به واژن رسیده است، بلافاصله از ژل اسپرم کش یا فوم استفاده کنید. به امتحانش می ارزد، اما برای جلوگیری از بارداری روی آن حساب نکنید. تنها راه برای کاهش چشمگیر خطر بارداری استفاده از روش های پیشگیری اورژانسی است.

2 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات