نکات پیشگیری از COVID-19

0 138

نکات پیشگیری از COVID-19

اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ابتلای فرزندانتان به ویروس عامل COVID-19 انجام دهید و در صورت بیمار شدن آن ها، از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کنید. مرکز کنترل بیماری و سازمان بهداشت جهانی به خانواده ها موارد زیر را توصیه می کند:

– دستان خود را مرتب بشویید:

دستان خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک محلول ضد عفونی کننده دست که حاوی حداقل 60٪ الکل است استفاده کنید. در هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی بپوشانید. دستمال استفاده شده را بلافاصله دور بیندازید و دستان خود را بشویید. از لمس کردن و دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنید. از فرزندان خود بخواهید بلافاصله پس از بازگشت به خانه و همچنین پس از دستشویی رفتن و قبل از خوردن غذا دست های خود را بشویند. به کودکان خردسال نحوه مناسب شستشوی دست ها را یاد بدهید و به آن ها نشان دهید که با مالیدن دستان خود حباب های ریز صابون ایجاد کنند و صابون را بین انگشتان و پشت دست خود بکشند. فرزندان خود را تشویق کنید که کل آهنگ “تولدت مبارک” را دو بار (حدود 20 ثانیه) بخوانند تا برای تمیز کردن دست خود وقت کافی بگذارند.

نکات پیشگیری از COVID-19

– فاصله گیری اجتماعی را حفظ کنید:

از تماس نزدیک (در حدود 2 متر) با فرد بیمار یا کسی که دارای علائم بیماری است خودداری کنید. بیرون رفتن های غیرضروری خود را به حداقل برسانید. در موقع بیرون رفتن، فرزندان خود را در خانه بگذارید. از آن جایی که افراد بدون علائم می توانند ویروس را گسترش دهند، اجازه ندهید کودک شما شخصاً با بچه های دیگر بازی کند، حتی اگر همه آن ها ظاهرا سالم باشند. اگر فرزند شما در خارج از خانه بازی می کند، اطمینان حاصل کنید که حدود 2 متر از افراد خارج از خانه فاصله دارد. شما می توانید این فاصله را با کودک خود به اندازه طول یک در یا دوچرخه بزرگ توصیف کنید. به کودک خود اجازه ندهید که بازی ها یا ورزش هایی را انجام دهد که شامل تجهیزات مشترک است یا در آن فاصله اجتماعی رعایت نمی شود. مراجعه حضوری کودک با بزرگترها را به تعویق بیندازید. از طریق تماس تلفنی یا گفتگوی ویدیویی، کودک خود را به برقراری ارتباط با دوستان و عزیزان تشویق کنید. برای سرگرم کردن فرزندان خود در ساعاتی از شبانه روز بازی هایی را در نظر بگیرید.

– خانه خود را تمیز و ضد عفونی کنید:

سطوح مشترکی که زیاد لمس می شوند را تمیز و ضدعفونی کنید. مانند میز، دستگیره در، صندلی های دارای پشتی ثابت، کلیدهای برق، ریموت، وسایل الکترونیکی، دستگیره ها، میز، توالت و سینک. همچنین مناطقی را که به راحتی کثیف می شوند مانند میز تعویض کودک و سطوح قابل لمس کودک مانند قاب تخت خواب، میز کار، باکس اسباب بازی و اسباب بازی ها را مرتب تمیز کنید. برای تمیز کردن اسباب بازی هایی که کودک در دهان خود می گذارد از آب و صابون استفاده کنید، حتما صابون را آب کشی کنید و اسباب بازی ها را خشک کنید. ملافه و اسباب بازی های قابل شستشوی کودک خود را در صورت لزوم با گرم ترین تنظیمات مناسب ماشین لباس شویی بشویید. وسایل را کاملاً خشک کنید. دستان خود را پس از تماس با وسایل کودک بشویید. اگر از کودک مبتلا به COVID-19 مراقبت می کنید، دستان خود را پس از تغییر پوشک یا دست زدن به تختخواب، اسباب بازی ها یا بطری های کودک بشویید.

نکات پیشگیری از COVID-19

نکات پیشگیری از COVID-19– از ماسک های پارچه ای استفاده کنید:

مرکز کنترل بیماری توصیه می کند که از ماسک پارچه ای در مکان های عمومی، مانند فروشگاه مواد غذایی و مناطق شلوغ استفاده کنید. به خصوص در مناطقی که تردد افراد زیاد است. این توصیه بر اساس داده هایی است که نشان می دهد افراد مبتلا به COVID-19 می توانند قبل از این که علائمی بروز دهند، ویروس را منتقل کنند. برای جلوگیری از شیوع این ویروس به دیگران، در هنگام حضور در جامعه برای کودک دوسال یا بیشتر خود ماسک پارچه ای بزنید. ماسک را روی صورت کودک زیر 2 سال، آن هایی که مشکل تنفسی دارند یا به تنهایی قادر به استفاده از ماسک نیستند، قرار ندهید.

افزون بر این، چکاپ و واکسن های کودک خود را به موقع انجام دهید. این امر به ویژه برای نوزادان و کودکان خردسال زیر 2 سال بسیار مهم است. بیشتر مراکز پزشکی و درمانی در جوامع درگیر COVID-19 از راه کارهایی برای مجزا کردن ویزیت های افراد سالم از بیماران در مناطق جداگانه از مطب های خود استفاده می کنند. اگر کودک شما نیاز به مراجعه به پزشک دارد، در مورد اقدامات ایمنی لازم با پزشک او صحبت کنید. اجازه ندهید ترس از ابتلا به ویروس مانع از انجام به موقع واکسیناسیون فرزندتان برای جلوگیری از بیماری های جدی دیگر شود.

رعایت دستورالعمل ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس COVID-19 برای کودکان بسیار دشوار است. با کمی صبر، الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید چرا که بچه ها بیشتر تحت تاثیر رفتار پدر و مادر خواهند بود.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات