آیا کار با لپتاپ بر باروری مردان اثر می گذارد؟

0 1,334

تاثیر لپ تاپ بر بیضه

اگر شما جزء مردانی هستید که کار با لپ تاپ بخشی از زندگی شغلی شما است یا اگر در طول روز برای کارهای شخصی یا سرگرمی با این وسیله کار می کنید، بهتر است این مقاله را دنبال کنید تا نکاتی را درباره کار با این وسیله به شما توضیح دهیم.

پزشکان دو دلیل را به عنوان هشدار استفاده کار با لپ تاپ تذکر می دهند، نخست گرما و دوم سیگنال های وایرلس.

گرما و حرارت

اگر بیضه های مردان خیلی گرم شود، ممکن است که سلامتی اسپرم به خطر بیفتد. نه تنها این مشکل، بلکه هر اسپرمی که تولید می شود ممکن است که کمتر از حد طبیعی باشد و مشکلاتی را برای رسیدن به تخمک داشته باشد.

تاثیر لپ تاپ بر بیضه
تاثیر لپ تاپ بر بیضه

اسپرم سالم در دمای خاص، حدود 1 یا 2 درجه بالاتر از دمای طبیعی بدن رشد می کند. بیضه ها به همین خاطر از بدن آویزان است تا بتواند دما را حفظ کند.

تاثیر لپ تاپ بر بیضه

پژوهش ها نشان می دهد که گرمای لپ تاپ، دمای ناحیه کشاله ران را افزایش می دهد و به همین خاطر استفاده از لپ تاپ برای مدت و ساعت های طولانی می تواند شانس باروری را کاهش دهد.

خوشبختانه، تاثیرات گرما بر تولید اسپرم، تا حد زیادی برگشت پذیر است. اگر شما پس از کار بتوانید بیضه ها را تا حد امکان خنک و سرد نگه دارید، باروری و تولید اسپرم به شرایط عادی باز می گردد.

سیگنال های وایرلس

کاملا مشخص نیست که آیا سیگنال های وای فای بر باروری اثر می گذارند یا خیر، اما این احتمال وجود دارد.
یک مطالعه ی کوچک، تاثیرات وای فای بر اسپرم خارج از بدن انسان را بررسی کرد. پس از 4 ساعت قرار گرفتن در محدوده ی نزدیک وایرلس، اسپرم کمتر قادر به تحرک بود و تغییری در کد ژنتیک آن ایجاد شده بود. این مساله نشان داد که Wi-Fi می تواند بر باروری اسپرم اثر بگذارد.

با این حال، پژوهش های بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا اسپرم در زمانی که درون بدن است، باز هم آسیب می بیند یا خیر. شاید پوست و دیگر بافت های اطراف اسپرم بتوانند از آن محافظت کنند.

اگر می خواهید با لپ تاپ کار کنید، به جای آنکه لپ تاپ را روی پاهای خود قرار دهید، آن را روی میز قرار دهید تا حرارت و اشعه ها بیضه ها را آسیب نزنند.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات