کپسول اووبوست

8 10,714

کپسول اووبوست

درمان های ناباروری بسیار متنوع است. بسیاری از داروها و مکمل های غذایی موثر، شامل ترکیبات شناخته شده هستند. بهره گیری از داروها در درمان ناباروری بسیار گسترده است و روز به روز اثربخشی آن بیشتر می شود.

اولین قدم در درمان ناباروری، درمان دارویی است. پزشک بر اساس وضعیت بیمار، دارویی خاص که می تواند در افزایش قدرت باروری موثر باشد را تجویز می کند، تاثیر این داروها به اثبات رسیده است. مصرف دارو‌های باروری می تواند منجر به عملکرد درست سیستم تولید مثل زن و مرد و حتی بارداری طبیعی (در موارد تشخیص ناباروری های با علت نامشخص) فرد شود.

اووبوست چیست؟

کپسول اووبوست یکی از مکمل های درمانی مشکلات ناباروری است. این دارو کیفیت تخمک را بهبود می بخشد و منجر به عملکرد مناسب تخمدان (تسهیل روند تخمک گذاری و لقاح) می شود. ترکیبات این کپسول و تاثیر آن در درمان ناباروری در ادامه مطلب آمده است.

تاثیر مواد تشکیل دهنده اووبوست مشابه بسیاری از مکمل های غذایی درمان ناباروری اثبات شده است. این کپسول حاوی ترکیبات زیر است:

کپسول اووبوست

کپسول اووبوست– میواینوزیتول ماده ای است که در بدن یافت می شود و با انتقال دهنده های عصبی واکنش نشان می دهد و به مغز دستور می دهد تا به چرخه تولید مثل کمک کند. این ماده در اکثر محصولات درمان ناباروری یافت می شود. کپسول اووبوست حاوی 2 گرم میواینوزیتول است، این ماده همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

– کوآنزیم Q10 بیشتر با نام CoQ10 شناخته می شود، آنتی اکسیدان پرقدرتی است که به طور طبیعی در غشاء اکثر سلول های بدن انسان ساخته می شود و باعث افزایش سطح انرژی در سلول های تخمک می شود. کوآنزیم کیوتن همچنین باعث ارتقاء کیفیت تخمک و افزایش میزان باروری می شود.

– ویتامین E در بسیاری از مکمل ها یافت می شود و باعث افزایش قدرت باروری می شود. این ویتامین همچنین خواص آنتی اکسیدان بالایی دارد.

– اسیدفولیک شکل مصنوعی فولات و یک ماده مهم دیگر برای درمان ناباروری است.

آیا اووبوست در درمان ناباروری تاثیرگزار است؟

شواهد علمی بسیاری در مورد اثربخشی اووبوست از زنان مصرف کننده وجود دارد. مواد تشکیل دهنده موجود در اووبوست مناسب هدف باروری هستند و به اثبات رسیده اند.

کپسول اووبوستمصرف به اندازه و صحیح اووبوست، خطر و عارضه ای به همراه ندارد، زیرا ساختار و ترکیبات این کپسول طبیعی و مواد تشکیل دهنده آن بی خطر است. روش استفاده اووبوست به سادگی مصرف دوزهای مکمل است. این دارو برای اثرگزاری بیشتر باید به صورت مداوم و منظم مصرف شود و توصیه می شود مصرف آن حداقل سه ماه ادامه یابد. همیشه باید قبل از شروع استفاده از اووبوست یا هر مکمل دیگری حتما با پزشک مشورت کرد و از مصرف خودسرانه داروها پرهیز کرد.

جمع بندی

زوج ها باید برای انتخاب روش های درمانی ناباروری مورد ارزیابی و آزمایش قرار بگیرند. پزشک با مشخص شدن علت ناباروری روش های درمانی را برنامه ریزی می کند. موارد درمانی می تواند از دارو درمانی تا روش های پیچیده تر (مانند IUI و IVF) متغیر باشد. حتی در برخی موارد به منظور تقویت روند درمان و به دست آوردن نتیجه مطلوب چند روش به صورت همزمان انجام می شود.

مترجم: محدثه محمدی

1.3 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات