چگونه با کودک نوپا مسافرت هوایی انجام داد؟

0 73

سفر با کودک نوپا می تواند هیجان انگیز و دلهره آور باشد. هیجان مشاهده قسمت جدیدی از جهان، دیدار دوستان و خانواده، فضای فرودگاه و نشستن در هواپیما باعث ایجاد احساس استرس در کودک می شود.

بیشتر والدین نگران ایمنی و نا آرامی کودک در طول پرواز هستند. بسته به طول سفر توصیه‌هایی وجود دارد که والدین باید از آن آگاه باشند تا پرواز خوبی داشته باشند.

در ادامه به توضیح چند نکته و تکنیک برای برطرف کردن استرس کودک نوپا در طول پرواز پرداخته شده است.

برنامه ریزی برای سفر

تنظیم یک برنامه قبل از رسیدن به فرودگاه، باعث ایجاد تجربه‌ ای بسیار کم تلاطم و شیرین می‌ شود. برنامه ریزی کردن برای مسافرت بسیار مفید است. البته، گاهی سفرهای ناگهانی پبش می آید، اما باید تا حد امکان برای این جور مواقع آماده باشید.

رزرو پرواز

پرواز مستقیم یا غیر مستقیم با توقف طولانی‌ برای سفر با کودک نوپا بسیار مفید است. همان طور که می دانید کودکان نوپا آهسته حرکت می کنند و به لوازم زیادی نیاز دارند. بنابراین مسافرت هوایی با کودک نوپا می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه زمانی که شما یک توقف بین راهی کوتاه دارید.

اگر پرواز توقف دار رزرو می کنید، چند ساعت زمان برای توقف ایده آل است. زیرا شما فرصت می یابید تا در صورت نیاز پوشک کودک خود را عوض کنید، به او غذا بدهید و اجازه دهید انرژی او تخلیه شود.

هنگام رزرو پرواز ساعت خواب کودک نوپا را در نظر بگیرید، البته ممکن است نتوانید ساعت پرواز را با تایم خواب فرزندتان هماهنگ کنید، زیرا زمان پرواز به طور مکرر تغییر می کند. همچنین، با توجه به محیط جدید و هیجان آن، هیچ تضمینی وجود ندارد که کودک شما در طول پرواز بخوابد. نکته دیگر این که حتما پیش از رفتن به فرودگاه چمدان خود را چک کنید.

لوازم مورد نیاز برای سفر هوایی با کودک نوپا

در ساک دستی تان پوشک قرار دهید. البته، شما باید مجهز به تمام لوازم ضروری کودک باشید. زیرا در مسافرت هوایی برخلاف سفرهای جاده ای، گزینه ای برای توقف در طول مسیر برای تهیه مواردی که فراموش کرده اید وجود ندارد. در ادامه به وسایلی که باید در طول پرواز به همراه داشته باشید، اشاره شده است.

– پوشک: بر اساس یک قانون کلی، یک پوشک در هر ساعت سفر لازم است.

– خوراکی: شیر خشک یا شیر مادر (در صورت وجود) و خوراکی‌ که برای سیر نگه داشتن کودک لازم است.

– پتو: وسایل راحتی برای آرام کردن کودک مضطرب مفید هستند.

– پستانک: اگر کودک نوپای تان از پستانک استفاده می‌کند، چند پستانک همراه داشته باشید. مکیدن همچنین به کاهش فشار پرواز در گوش کودک کمک می کند.

– تغییر لباس: یک دست لباس برای کودک به همراه داشته باشید.

– اسباب‌ بازی‌: کتاب‌، حیوانات عروسکی یا پازل‌های ساده برای سرگرم کردن کودک مناسب هستند.

– لیوان‌ نی دار: اگر کودک نوپای تان از لیوان نی دار استفاده می‌کند، آوردن یک لیوان خالی مفید است، زیرا مهماندار می‌تواند آن را در طول نوبت‌های نوشیدنی پر کند.

همراه داشتن نوشیدنی و تنقلات

کودک در طول پرواز باید سیر و آرام باشد. همراه داشتن تنقلات و نوشیدنی این مشکل را برطرف می کند. اگر قصد دارید پرواز کوتاهی داشته باشید، به یاد داشته باشید که شیر مادر را می توان تا 4 ساعت در دمای اتاق نگهداری کرد. البته شیر مادر باید تا زمان مصرف خنک بماند تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود. شما همچنین می توانید شیشه یا قوطی غذای کودک را با خود بیاورید.

البته، اگر پرواز کوتاه باشد و شرکت هواپیمایی به شما یک میان‌ وعده ارائه دهد، می توانید از مهماندار برای فرزندتان غذا و نوشیدنی درخواست کنید.

استفاده از صندلی ماشین در سفر هوایی

همراه داشتن صندلی ماشین در مسافرت هوایی تصمیمی شخصی است، زیرا هیچ قانونی وجود ندارد که شما را ملزم به انجام این کار کند. برخی از والدین با دانستن این نکته که کودک نوپا با کمربند ایمنی صندلی ماشین محافظ می ماند، احساس راحتی بیشتری می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند کودک را روی صندلی یا روی پای خود قرار دهند.

مزایای استفاده از صندلی ماشین

– کودک در طول پرواز احساس راحتی بیشتری می کند (و چرت می زند).

– بر اساس سازمان هوانوردی فدرال (FAA)، بهترین کار برای پرواز کودکان نوپا ایمن‌کردن آن ها در صندلی ماشین است.

معایب استفاده از صندلی ماشین

– حمل صندلی ماشین در فرودگاه می تواند دست و پا گیر باشد.

– گاهی اوقات نصب صندلی ماشین در هواپیماهای با فضای تنگ دشوار است. برای اطمینان از مناسب بودن صندلی ماشین شما باید با اندازه صندلی هواپیما آشنا باشید.

کارشناسان ایمنی صندلی ماشین به طور کلی قبول دارند که پرواز با صندلی ماشین ایمن ترین گزینه برای کودکان نوپا است، زیرا در باند فرودگاه شرایط اضطراری رخ می دهد که شبیه تصادفات اتومبیل اما با سرعت 5 برابر است. کودکان نوپا ممکن است بدون هیچ هزینه ای روی پای شما سوار شوند، اما برای نصب صندلی ماشین در هواپیما، شما به یک بلیط اضافی نیاز دارید.

سرگرم نگه داشتن کودک نوپا در طول پرواز

هنگامی که در هواپیما مستقر شدید، باید کوچولوی تان را سرگرم کنید. هیچ والدینی دوست ندارد که فرزندش در طول پرواز درحال چرخیدن و جیغ زدن باشد. وسایل ایمن برای سرگرم کردن کودک نوپا شامل موارد زیر است:

– کتاب‌های رنگ‌ آمیزی

– کتاب‌های تخته ای

– پازل

حتی اگر در حالت عادی در خانه به کودک اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی نمی دهید، می توانید در طول پرواز استثنا قایل شوید. فیلم‌ها یا اپلیکیشن‌ها برای کودکان نوپا می‌توانند حواس پرتی خوبی ایجاد می کنند.

خلاصه مطلب

در هنگام نزدیک شدن زمان پرواز بهتر است که آرام و در عین حال آماده باشید. شما می توانید پیش از سفر با آگاهی کافی تنش های احتمالی فرزندتان را از بین ببرید. داشتن برنامه ای برای ورود به فرودگاه، گیت امنیت و سوار شدن به هواپیما کمک می کند کارها بدون مشکل پیش برود. همچنین حتما وسایل راحتی و سرگرم کننده از جمله پوشک و غذای کودک را با خود همراه داشته باشید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات