ده داروی خانگی برای درد معده در کودکان نوپا – بخش دوم

0 384

دل درد در کودکان

ده داروی خانگی برای درد معده در کودکان نوپا – بخش اول

5. استفاده از چای های گیاهی

چای های گیاهی همچنین می توانند به تسکین دردهای شکمی در کودکان نوپا کمک کنند. مقداری زنجبیل رنده کرده و بگذارید مدتی در آب گرم خیس بخورد. اگر کودک شما دو سال یا بیشتر از دوسال دارد این نوشیدنی را صاف کرده و به او بدهید. اگر او زیر دو سال سن دارد، می توانید آب زنجبیل را در ناحیه ناف او استفاده کنید. همچنین می توانید در یک فنجان چای چند برگ نعنا و چند قطره آب لیمو بریزید و به کودک خود بدهید. این نوشیدنی هم به کاهش درد معده بسیار کمک می کند. نعنا می تواند به از بین بردن باکتری های مضر روده کمک کند و لیمو هم برای رفع یبوست بسیار موثر است. اما توجه داشته باشید که قبل از مصرف این نوع نوشیدنی ها هم باید با پزشک کودک خود مشورت کنید.

دل درد در کودکاندل درد در کودکان

6. به او عسل بدهید

عسل سرشار از کربوهیدرات، شکر و آنتی اکسیدان است. می توانید عسل را در کمی آب گرم یا در چای گیاهی کودک مخلوط کرده و به او بدهید. اغلب کودکان این نوشیدنی را دوست دارند. توجه داشته باشید که به کودک زیر دو سال خود عسل ندهید.

7. او را به آرامی ماساژ دهید

گرفتگی عضلات و عصب ها و درد در ناحیه شکم با تقویت گردش خون در اطراف عضلات تسکین می یابند. با ماساژ ملایم می توان گردش خون را تقویت کرد و به راحتی باعث تسکین درد کودک شد. اطراف ناحیه ناف کودک خود را با استفاده از کف دست و انگشتان خود، به آرامی در جهت عقربه های ساعت به صورت دورانی ماساژ دهید . ماساژ قسمت پایین شکم هم تسکین دهنده است.

دل درد در کودکان8. رفلکسولوژی پا

در دست ها و پاها اعصاب زیادی وجود دارد. زمانیکه این نواحی را به آرامی فشار دهید، روی نواحی خاص دیگر بدن تاثیر گذار خواهد بود.

پای چپ فرزندتان را با کف دست راست خود نگه دارید. با دست چپ خود زیر برآمدگی پای او را با انگشت شست خود به صورت مداوم فشار اعمال کنید. برای یک دقیقه روی قوس مرکزی پای چپ او فشار وارد کنید، این کار را 4 تا 5 بار تکرار کنید. این کار را قبل از غذا برای کودک خود انجام دهید.

دل درد در کودکان

دل درد در کودکان9. او را حرکت دهید

اگرچه این یک درمان خانگی نیست اما می تواند به کودک شما کمک کند. هر کاری که در تحریک دستگاه گوارش کمک کند، مانند فعالیت های آرام مثل پیاده روی و دویدن، می تواند درد معده کودک را آرام کند.

10. رژیم BRAT را امتحان کنید

اگر شما والدین یک کودک نوپا هستید باید از رژیم BRAT آگاه باشید. این رژیم درد شکم را کاهش می دهد. کودک شما با مصرف موز ، برنج ، سیب و نان تست در این رژیم اگر دچار اسهال شده باشد باعث بهبودش می شود. در این رژیم هیچ گونه ادویه ای وجود ندارد و چون کمی شیرین است برای کودک لذت بخش خواهد بود.

جلوگیری از دل درد در کودکان

اگر کودک شما به طور مداوم دچار دل درد می شود باید آنرا جدی بگیرید و برای درمان اقدام کنید. در اینجا مواردی را برای جلوگیری از درد معده در کودکان ذکر می کنیم:

1. اگر کودک شما به دلیل یبوست دچار دل درد شده است، بهتر است غذاهای حاوی فیبر در رژیم غذاییش بگنجانید.

2. به جای سه وعده غذایی سنگین، به اون چندین وعده غذای سبک بدهید.

3. از کودکی شستن دستها را به او آموزش دهید تا از ورود عفونت های باکتریایی به معده کودکتان جلوگیری شود.

4. قبل از خواب سعی کنید چیزی برای خوردن به کودک ندهید چون معده کودک سنگین می شود.

دل درد یک مشکل شایع بین کودکان است. اگر کودک شما دچار دل درد می شود سعی کنید او را در محیطی آرام به تخت خوابش ببرید تا استراحت کند. شما هم کنارش دراز بکشید و داستان مورد علاقه اش را بخوانید تا ذهن کودک را از مشکلش دور کنید. همچنین می توانید از درمانهای خانگی استفاده کنید. اگر دل درد او بهتر نشد و یا همراه با تب بود یا قادر به حرکت نبود با پزشک درمیان گذاشته و به توصیه های او عمل کنید.

ترجمه: فاطمه حاج ابوالقاسم

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات