12 راه برای افزایش باروری مردان

0 461

اسپرم پدر نه تنها در بارداری شما تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند تعیین کند که آیا بارداری شما سالم خواهد بود یا خیر. برای اطمینان از اینکه مردان هنگام تلاش برای باردار شدن در حالت مناسبی قرار دارند باید شرایط سلامتی خود را بررسی کنند.

یک وزن ایده آل داشته باشید

کمبود وزن یا اضافه وزن می تواند اثرات منفی روی اسپرم مرد داشته باشد و این امر می تواند به رابطه جنسی زوجین لطمه بزند زیرا مشکلات وزن می تواند بر میل جنسی و عملکرد یک مرد اثر بگذارد. یک رژیم غذایی سالم که حاوی ترکیب خوبی از میوه، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی، غلات و لبنیات باشد و انجام فعالیت های بدنی در بیشتر روزهای هفته می تواند به او در رسیدن یا حفظ وزن سالم کمک کند.

خوردن غذاهای حاوی فولات

فولیک اسید فقط برای مادران مهم نیست. بر اساس پژوهش های مطالعاتی، مردانی که میزان اسید فولیک کمتری در رژیم غذایی خود داشتند، میزان کروموزم های غیر طبیعی اسپرمشان بیشتر بوده است. هنگامی که اسپرم هایی که دارای این نوع کروموزم ها هستند، تخمک را بارور کنند ممکن است سبب سقط جنین یا نقص هنگام تولد شود. بیش از نیمی از سقط جنین های در سه ماهه اول رخ می دهد. این یعنی که آقایان باید از قرص های اسید فولیک استفاده کنند، غذاهای سرشار از فولات مانند لوبیا، سبزیجات با برگ سبز، غلات کامل، مرکبات و غلات غنی شده با فولات، نان و ماکارونی به او کمک می کنند تا روزانه 400 میلی گرم اسید فولیک لازم را دریافت کند.

افزایش باروری مردان

افزایش باروری مردانخواب کافی

خواب کافی با بهبود کیفیت اسپرم مرتبط است، به نظر می رسد که خوابیدن پیش از ساعت 10:30 شب و در شرایطی که خواب کافی بین 7 و نیم تا 8 ساعت باشد، با بهبود باروری رابطه دارد.

مصرف مکمل های باروری مردان

پزشکان می گویند مردان باید شش ماه قبل از باردار شدن همسران شان، مصرف این مکمل ها را آغاز کنند. این کار برای تقویت اسپرم و سالم لازم است. این ویتامین ها باید شامل ویتامین B12 ، C، E، روی و سلنیوم باشد. زینک در حفظ سطح تستوسترون طبیعی مفید است. سلنیوم خطر نقوص مادرزادی و مشکلات تعداد اسپرم را کاهش می دهد.

توقف سیگار کشیدن برای بالا بردن تحرک اسپرم

سیگار کشیدن می تواند سبب تولید تعداد کم اسپرم و کاهش تحرک آن شود. بنابراین پسر شما باید ترک کند ، ترجیحاً حداقل سه ماه قبل از تلاش برای بارداری همسرتان. سوزان کاویچ ، دکتری مدیر عامل بخش غدد درون ریز تولید مثل در سیستم سلامت دانشگاه لویولا می گوید: “تولید اسپرم حدود سه ماه طول می کشد، بنابراین هر تغییری که امروز ایجاد کنید حداقل به مدت سه ماه بعد در مایع منی ظاهر می شود.” وی همچنین باید هرگونه مواد مخدر یا سایر داروهای غیرمجاز را به دلیل اینکه به اسپرم آسیب می رساند، کنار بگذارید و اگر همسرانشان از داروهای تفریحی مانند کوکائین ، ماری جوانا و هر یک از دیگر آمفتامین های معمولی استفاده می کنند ، احتمال سقط جنین وجود دارد.

افزایش باروری مردان

داروهای باروری برای مردان

درمان ناباروری مردان

تشخیص ناباروری مردان

مصرف الکل را متوقف کنید

الکل می تواند سبب کاهش تولید و ایجاد ناهنجاری های اسپرم شود. پس در اولین فرصت مصرف را متوقف کنید.

افزایش باروری مردان

افزایش باروری مردان

چکاپ پزشکی

پیش از اقدام برای بارداری همسرتان می توانید نزد پزشک بروید و یک بررسی کامل پزشکی انجام دهید تا چنانچه کمبودی دارید آن را با دارو و درمان جبران کنید. چنانچه دارو یا ویتامین خاصی را مصرف می کنید باید با پزشک مشورت کنید تا اگر در باروری شما اثر منفی دارد پزشک آن را قطع کند.

کاهش مصرف کافئین برای افزایش تحرک اسپرم

یک مطالعه نشان داد که تعداد اسپرم و غلظت اسپرم در مردانی که مصرف کافئین بالا دارند؛ کاهش یافته است. قهوه، چای و نوشیدنی های دیگر را نباید بیش از 300 میلی گرم در روز مصرف کنید.

کاهش استرس با ورزش

استرس می تواند اسپرم غیر طبیعی را افزایش داده و غلظت آن را کاهش دهد. خوب بخوابد و غذا بخورید، به طور مرتب ورزش کنید تا استرس و تنش را کاهش دهید. به هیچ عنوان در وضعیتی قرار نگیرید که دمای بیضه ها بالا برود. اسپرم در بیضه های خنک بهتر رشد می کند به همین خاطر است که بیضه ها آویزان هستند. اگر فعالیت هایی مانند قرار گرفتن در وان آب گرم، سونا یا اتاق های بخار را انجام می دهید بهتر است تا این کارها را متوقف کنید.

کنترل برخورد با مواد شیمیایی

اگر شما در جایی کار می کنید که در آنجا مواد شیمیایی و سموم مانند فلزات سنگین، سرب، محلول های شیمیایی و … وجود دارد شما باید تلاش کنید تا خود را در مقابل این موارد مصون بدارید. شما می توانید با استفاده از ماسک صورت و لباس های محافظ و استفاده از تهویه ی مناسب در محل کار خود، به حفظ سلامتی خود کمک کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات