داروهای باروری برای مردان

0 808

چه زمانی باید مردان داروهای باروری مصرف کنند؟

درست همانطور که زنان به تنظیم هورمون ها برای تخمک گذاری منظم نیاز دارند، مردان نیز برای تولید اسپرم سالم و کافی برای بارور کردن تخمک به هورمون های خاصی احتیاج دارند. حدود 2 درصد از مردان مبتلا به ناباروری، دارای یک بیماری به نام هیپوگنادیسم ثانویه هستند. این تنها مشکل در ناباروری مردان است که با داروهای باروری قابل درمان است.

هیپوگنادیسم ثانویه هنگامی اتفاق می افتد که هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز به درستی کار نکند و تغییرات هورمون مانع از تولید تستوسترون و تولید اسپرم می شود. مردان با این بیماری دارای تعداد اسپرم کم هستند یا اصلاً اسپرم ندارند. (مردانی که علل دیگری از ناباروری دارند و می خواهند صاحب فرزند شوند، می توانند با تشخیص به موقع از انواع جراحی های مختلف استفاده کنند.)

داروهای باروری مردان

داروهای باروری مرداناز آنجا که همین هورمون ها در زنان و مردان تولید مثل را کنترل می کنند، همان داروهای باروری که باعث تحریک تخمک گذاری می شوند، تولید اسپرم را نیز تحریک می کنند. واقعیت این است که این داروها برای آقایان تقریباً خوب عمل نمی کنند و فقط برخی از آنها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان ناباروری مردان تأیید شده اند. با این حال، یک متخصص هنوز هم می تواند آنها را تجویز کند ، حتی اگر آنها برای این درمان تایید نشده باشند.

داروهای باروری در مردان چگونه کار می کنند؟

برخی از داروهای باروری که معمولاً برای زنان تجویز می شود – کلومیفن سیترات ، گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) و گنادوتروپین یائسگی انسانی (hMG) – برای درمان مردان مبتلا به هیپوگنادیسم ثانویه استفاده می شود.

کلومیفن غده هیپوفیز را وادار می کند تا هورمون هایی که بیضه ها را هدایت می کنند، تستوسترون و اسپرم بیشتری تولید کنند. HCG بیضه ها را برای تولید تستوسترون و اسپرم تحریک می کند. و بعضی اوقات داروهای باروری با درمان ART استفاده می شوند.

چه مدت مردان نیاز به مصرف این داروها دارند؟

داروهای باروری مردان

داروهای باروری مردانآنچه در مورد هر دارو انتظار دارید:

کلومیفن

درمان کلومیفن شامل مصرف یک قرص سه بار در هفته است. هر چرخه درمانی به مدت سه تا شش ماه ادامه دارد. تا زمانی که سطح هورمون طبیعی باقی بماند ، مصرف کلومیفن در دوزهای پایین تا دو سال بی خطر است.

گنادوتروپین ها

درمان HCG به معنی دو تا سه تزریق در هفته است. هر چرخه درمان تا شش ماه ادامه دارد. اگر تعداد اسپرم ها پس از شش ماه با hCG بهبود نیافته باشد ، پزشک ممکن است تزریق hMG را پیشنهاد دهد.

در صورتی که بارداری در مدت شش تا 12 ماه پس از ظاهر شدن اسپرم در مایع منی اتفاق نیفتد، اکثر پزشکان درمان ART را توصیه می کنند. حتی هنگام استفاده از درمان ART ، مردان معمولاً برای ادامه تولید اسپرم در درمان با گنادوتروپین ها قرار می گیرند.

درمان ناباروری مردان

آیا کار با لپتاپ بر باروری مردان اثر می گذارد؟

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات