رابطه جنسی دردناک در دوران شیردهی

0 1,428

در دوران شیردهی، تولید استروژن در بدن کاهش می یابد. استروژن یک هورمون اصلی برای روان سازی طبیعی واژن است. سطوح پایین این هورمون می تواند باعث خشکی واژن و مقاربت دردناک شود. قبل از آمیزش جنسی وقت بیشتری صرف پیش نوازی و معاشقه کنید و از روان کننده بر پایه آب استفاده کنید.

ممکن است درد نوک پستان را نیز به دلیل شیردهی تجربه کنید. لمس و مکیدن سینه در حین مقاربت می تواند برای شما دردناک شود. اگر از این موضوع ناراحت هستید، از قبل با همسرتان صحبت کنید. اجازه دهید او از این موضوع مطلع شود و بداند که شما ترجیح می دهید از قانون “نگاه کنید اما لمس نکنید” پیروی کنید. به این ترتیب، همسر شما می تواند از طریق بصری تحریک شود و شما احساس راحتی و آرامش کنید.

نحوه صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر

در طول این دوران جدید و هیجان انگیز در زندگی خود، مهم است که شما با همسرتان صریح و صادق باشید. رابطه جنسی پس از زایمان می تواند سرگرم کننده و لذت بخش باشد. با این حال مانند هر تجربه جدیدی، شما باید این مسئله را با همسر خود مدیریت کنید.

درباره رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید و برای راهنمایی بیشتر از نکات گفتاری زیر استفاده کنید:

– صادق باشید: ناامنی ها و نگرانی های تان را با همسر خود در میان بگذرید. در مورد احساس خوب و بد خود صحبت کنید تا همسرتان بتواند به شما کمک کند.

– خواسته های خود را در نظر بگیرید: از خود بپرسید که در حال حاضر واقعا به دنبال چه نوع لذت و صمیمیتی هستید. اگر با رابطه جنسی نفوذی راحت نیستید با همسرتان صحبت کنید. همین طور وقتی همسرتان نگرانی ها و خواسته های خودش را بیان می کند، به آن گوش دهید.

– به صدای بدن خود گوش دهید: شما قطعا متوجه آمادگی دوباره بدن خود برای رابطه جنسی می شوید تا آن موقع با کمک همسرتان راه های دیگر صمیمیت را کشف کنید. اگر نگران درد یا ناراحتی در هنگام مقاربت هستید، با پزشک خود صحبت کنید.

– از گفتگوهای خودمانی اجتناب نکنید: بدن شما در دوران بارداری و پس از زایمان دستخوش تغییرات زیادی می شود. در صورتی که دیگر رابطه جنسی برای تان لذت بخش نیست (زایمان می تواند منجر به کشیدگی عضلات شود)، در مورد امتحان موقعیت های جدید با همسرتان صحبت کنید. تصور نکنید که سکوت بهترین راه است، لذت و صمیمیت یک جاده دو طرفه است.

رابطه جنسی دردناک در دوران شیردهی

ایده هایی برای صمیمیت بیشتر

صمیمیت بیش از رابطه جنسی است و رابطه جنسی نیز فراتر از آمیزش جنسی است. اگر به دنبال راه هایی برای ارتباط مجدد و ایجاد صمیمیت جنسی هستید، تکنیک های زیر را در نظر بگیرید:

– وقت بیشتری را با هم بگذرانید: شما شاید از فرصت های خود برای شستشوی ظروف و کارهای خانه استفاده کنید، ولی باید گذراندن وقت با همسر را در اولویت قرار دهید. به این ترتیب، هر دوی شما می دانید که چقدر برای هم مهم هستید و شور و اشتیاق جنسی تان به طور طبیعی دوباره زنده می شود.

– همدیگر را ببوسید و معاشقه کنید: این کار به شما احساس صمیمیت می دهد و باعث تحریک فعالیت جنسی می شود.

– تکنیک های جدید را امتحان کنید: رابطه جنسی با تماس خارجی، رابطه دهانی و ماساژ نیز می تواند ایده های خوبی برای دوران پس از زایمان باشد. استفاده از تکنیک ها به شما این امکان را می دهد تا در حین احساس ارتباط با یکدیگر، نوع صمیمیت و سطح مورد نیاز خود را به دست آورید.

– مراقب یکدیگر باشید: هنگامی که شما دچار کم خوابی باشید، نمی توانید به رابطه جنسی فکر کنید. در مورد نیازهای خود با همسرتان صادق باشید تا او بتواند به شما کمک کند. شاید نیاز داشته باشید که همسرتان کمی نوزاد را نگه دارد، تا شما استراحت کنید. این اقدامات کوچک مراقبت و عشق می تواند تا حد زیادی در افزایش احساسات و احساس دوست داشتن موثر باشد.

– مراقبت خودتان باشید: مراقبت از خود می تواند کمک زیادی به شما کند، تا احساس مطلوب و پرشوری داشته باشید. برای سلامت روان و سلامت جنسی خود ورزش کنید.

خلاصه مطلب

دوران پس از زایمان و شیردهی یک زمان تغییر بزرگ، یادگیری و سازگاری است. در این زمان ممکن است خواب تان کمتر شود، اشتهای تان بیشتر شود و تمایل تان برای صمیمیت جنسی کاهش یابد. این وضعیت طبیعی است.

به همین ترتیب، شیردهی نیز ممکن است میل به رابطه جنسی و مقاربت را افزایش دهد. افزایش هورمون ها می تواند لمس های حسی و تحریک را لذت بخش تر کند. این مسئله نیز طبیعی است.

در هر صورت پس از زایمان می توانید راه هایی برای فعالیت های جنسی خود پیدا کنید و همچنان از فواید باور نکردنی صمیمیت بهره مند شوید. ممکن است نیاز باشد تکنیک های بیشتری را امتحان کنید، بنابراین برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی کنید.

شما و همسرتان می توانید با صرف کمی وقت، تلاش و فداکاری، راه هایی برای ایجاد صمیمیت، ارتباط دوباره و لذت بردن از یکدیگر در دوران پس از زایمان پیدا کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات