بیقراری کودک نوپا در زمان کوتاه کردن موها

0 1,550

تقریبا از سن 14 ماهگی و البته گاهی هم 5 یا 6 سالگی، بسیاری از کودکان کوتاهی موها را غیرقابل تحمل می دانند و وقتی می خواهید موهای آنها را کوتاه کنید؛ حسابی عصبی می شوند و اصلا دوست ندارند که کسی به قصد کوتاهی موهایشان را دست بزند.

برخی از بچه ها می ترسند که قیچی های بزرگ و براق به سرشان آسیب بزند و بعضی از والدین نیز نگران این هستند که تکان خوردن های بچه ها، موجب آسیب به سرشان شود.

كوتاه كردن مو کودک

برای مثال یک پسر بچه هنگام کوتاهی موهایش فریاد میزد که گوشهایم اینجا هستند…الان خون می آید!

شما نباید کودک تان را زور کنید یا او را به اجبار روی صندلی بنشانید؛ اگر چنین شود او به احتمال زیاد رفتارهای ناخوشایندی را از خود بروز می دهد. کودک در آن وضعیت افکار مختلفی دارد، ممکن است فکر کند که گوش هایش بریده می شود، یا گردنش آسیب می بیند یا اینکه قیچی داخل چشمش می رود. ترس کودک طبیعی است، درک کنید و مراقب باشید تا این ترس به یک هراس و وحشت تبدیل نشود. اگر این چنین شود ممکن است در آینده هر عکسی از یک مدل مو یا تابلوی آرایشگاه او را وحشت زده کند.

ممکن است کودک در ذهن خود یک مدل مویی را مد نظر داشته باشد و از آن بترسد. شما باید با او صحبت کنید و او را متقاعد کنید که هیچ ترسی وجود ندارد. مدل موهای قشنگ را به او نشان داده و توضیح دهید که می خواهید موهایش را به این شکل در بیاورید.

برخی از کودکان از حضور رسمی در آرایشگاه می ترسند، آنها از حضور در جایی که کسی را نمی شناسند و شلوغ است دچار اضطراب می شوند. اگر به این موضوع شک دارید، سعی کنید تا وقتی کودک تان روی صندلی آرایشگاه می نشیند او را با یک داستان، کتاب یا یک ویدیو در تلفن همراه تان سرگرم کنید تا تمرکزش از فضای آرایشگاه تغییر کند.

كوتاه كردن مو کودک

كوتاه كردن مو کودکآرایشگاه های شلوغ و پر سر و صدا را انتخاب نکنید و کودک را جایی ببرید که ایمنی و نظافت را رعایت کنند.
برخی از آرایشگران به خوبی می دانند که چگونه می توانند کودک را آرام کنند؛ پس می توانید پیش از حضور با کودک در آرایشگاه، مساله اضطرار و بیقراری کودک تان را با آرایشگر مطرح کنید شاید آنها به حسب تجربه، پیشنهادی بدهند.

اگر مطمئن شدید که کودک شما از قیچی می ترسد، به جای آن پیشنهاد دهید تا آرایشگر از تیغ های دسته بلند استفاده کند. همراه بودن با خواهر یا برادر نیز می تواند به کودک آرامش دهد.

وقتی بتوانید شرایط را آرام کنید، کوتاه کردن موها دیگر برای کودک یک مساله ی وحشتناک نیست و دلپذیر می شود. پس از آن می توانید به کودک بگویید که به شجاعت او افتخار می کنید.

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات