سن شروع نقاشی و نوشتن در کودکان

0 11,966

سن نقاشی کودک

چه زمانی و چگونه آن را توسعه می دهد؟

تلاش های اولیه کودک نوپا برای نوشتن، شاید به نظر مهم نیاید، او سعی می کند خطوطی را بکشد یا اینکه کلماتی را بنویسد، همه این موارد به او کمک می کند تا بتواند آمادگی آموزش را پیدا کند.

بسیاری از بچه ها می توانند یک بسته مداد رنگی را با رنگ های متنوع درک کنند، آنها حدود 12 یا 13 ماهگی می توانند آنهار ا کنار هم بچینند و به فکر انتخاب یک رنگ برای کشیدن نقاشی می افتند.

مهارت های نوشتن و نقاشی کردن در سالهای کودکی بهبود پیدا می کند؛ با بزرگتر شدن کودک، او می تواند تصاویر قابل تشخیص تری را بکشد و در نهایت چند حرف از الفبا را نیز روی کاغذ بکشد.

12 تا 18 ماهگی

با گذشت چند ماه از اولین سال زندگی کودک، مهارت های حرکتی کودک به تدریج افزایش می یابد. او از لحاظ جسمی آمادگی استفاده از مداد رنگی را دارد. در 12 یا 13 ماهگی برخی از کودکان نوپا می توانند یک شکل را کامل ترسیم کنند، در حالی که بعضی تازه تلاش می کنند تا یک خط بکشند. کودکان با یکدیگر متفاوت هستند؛ برخی سریع تر به این مهارت ها دست پیدا می کنند و برخی دیرتر.

بچه ها با نرخ رشد های متفاوتی، بزرگ می شوند؛ از طرفی یک کودک ممکن است علاقه به نقاشی داشته باشد و این موضوع سبب شود که زودتر تلاش کند تا چیزی بکشد.

سعی کنید نقاشی های کودک را روی یخچال یا به دیوار بزنید تا او متوجه شود که برای او ارزش قائل هستید.

سن نقاشی کودک

سن نقاشی کودک

19 تا 25 ماهگی

خطوط نقاشی کودک شما اکنون قابل تشخیص تر می شود، هر چند که او هنوز اعداد یا حروف را یاد نگرفته است اما شاید تلاش کند تا چیزی شبیه آنها بکشد. اون نمی تواند به طور پیوسته مفهومی را سر هم کند، برای همین خط ها و اشکال را جداگانه می کشد. او ممکن است با هر چیزی که جلوی دستش باشد مثل ماژیک، خودکار یا مداد سعی کند روی هر سطحی نقاشی بکشد، پس مراقب دیوارهای خانه باشید.

اگر دوست داشتید زمان بیشتری را برای کودک خود صرف کنید، سعی کنید اشکالی را بکشد و او هم تلاش کند تا شبیه شما چیزی بکشد.

26 تا 30 ماهگی

در حدود 29 یا 30 ماهگی، بچه ها به تدریج به سوی یک نقاشی زیبا پیش می روند. آنها تلاش می کنند تا چیزهایی را که کشیده اند، رنگ آمیزی کنند. همچنین سعی می کنند تا اشکالی را که کشیده اند با توجه به رنگ واقعی شان، رنگ کنند.

سن نقاشی کودک
سن نقاشی کودک

یک نقاشی شاید به نظر شما یک شکل سبز ساده باشد اما اگر از کودک تان بپرسید، او به شما می گوید که این یک مار در جنگل است. او همچنین ممکن است تلاش کند که در برگه ی نقاشی اش چیزی بنویسد، چیزهایی که فقط خودش می فهمد چیست. شاید قصد داشته باشد که انتهای نقاشی اش را امضا کند و اسمش را بنویسد. با استقبال و هیجان نقاشی او را ببینید و از او تعریف کنید.

سن نقاشی کودک

31 تا 36 ماهگی

کودکان در این سن، تسلط بیشتری را برای حرکت مداد دارند، آنها سعی می کنند خطوط را صاف تر و مرتب تر از قبل بکشند. برخی از کودکان دوست دارند تا حروف را یاد بگیرند یا اینکه اسم خود را بتوانند بنویسند و برای آن تلاش می کنند.

به کودک خود برای یادگیری فشار وارد نکنید، اجازه دهید تا خودش با علاقه کارهایی که دوست دارد انجام دهد. نوشتن و کشیدن مهارت های تکاملی است که باید به مرور زمان بهبود پیدا کند.

سن نقاشی کودک
سن نقاشی کودک

نکته مهم

دقت کنید که همه بچه ها با یکدیگر متفاوت هستند اما اگر کودک شما تا 15 یا 16 ماهگی شروع به نوشتن یا نقاشی کردن نکرد، بهتر است با یک مشاور یا پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید که نوزادان نارس ممکن است دیرتر از سایر کودکان شروع به فعالیت کنند.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات