چگونه نوزاد را ماساژ دهید

0 286

مقدمه ماساژ

تکنیک های ماساژ برای نوزادانی که هنوز شروع به خزیدن نکرده اند مناسب است. برای اثر بخشی بیشتر، وقتی شکم نوزاد پر یا خالی است از ماساژ دادن بپرهیزید.

وقتی فکر می کنید نوزاد شما آماده ماساژ است، با یک حوله و یک ظرف کوچک حاوی روغن های گیاهی روی زمین قرار بگیرید.

پاها

ماساژ نوزاد

پاهای کودک محل مناسبی برای شروع ماساژ است، زیرا نسبت به قسمت های دیگر بدن حساسیت کمتری دارد. چند قطره روغن ماساژ را کف دست تان بریزید و دستان خود را به دور یکی از ران های نوزاد بپیچید و به سمت پایین ماساژ دهید. دست ها را یکی پس از دیگری بکشید و به آرامی فشار دهید، گویی که پای کودک را می دوشید. برای پای دیگر نیز همین کار را تکرار کنید.

ماساژ نوزاد

پایین پا

ماساژ نوزاد

قوزک پا را در دست بگیرید و به آرامی آن را در هر جهت بچرخانید. سپس قسمت روی پای کودک را از مچ به سمت انگشتان ماساژ دهید، برای پای دیگر نیز همین کار را تکرار کنید.

کف پا

ماساژ نوزاد

از انگشت شست خود برای ماساژ دایره ای کف هر دو پا استفاده کنید.

ماساژ نوزاد

انگشتان پا

ماساژ نوزاد

برای اتمام ماساژ قسمت پاها، هر انگشت پای نوزاد را بین انگشت شست و اشاره خود بگیرید و به آرامی بکشید تا زمانی که انگشتان دست شما از انتهای انگشت پای نوزاد بلغزد. این کار را برای هر ده انگشت پا انجام دهید.

بازوها

ماساژ نوزاد

یکی از بازوهای نوزاد را در دست خود بگیرد و با حرکت شیردوشی از زیر بغل او تا مچ دست هایش بکشید. سپس دست او را بگیرید و مچ دست را به آرامی و در هر جهت بچرخانید. همین کار را برای دست دیگر تکرار کنید.

دست ها

ماساژ نوزاد

با انگشت شست خود حلقه های دایره ای کوچکی را در کف هر دو دست نوزاد بکشید.

انگشت های دست

ماساژ نوزاد

به آرامی انگشت نوزاد را بین انگشت شست و اشاره خود بگیرید و به سمت بیرون بکشید و بگذارید انگشت او از بین انگشت های شما بلغزد. این کار را برای همه انگشت های دو دست او انجام دهید.

قفسه سینه

ماساژ نوزادکف هر دو دست خود را به حالت دعا روی قلب کودک قرار دهید. سپس به آرامی کف دست های خود را روی قفسه سینه او قرار دهید و به سمت شانه های او بکشید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

سینه (ادامه)

ماساژ نوزادماساژ نوزاد

کف یک دست را صاف در قسمت بالای قفسه سینه نوزاد خود قرار دهید. آن را به آرامی از قسمت قفسه سینه تا ران های او پایین بکشید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

کمر

ماساژ نوزادنوزاد را به روی شکم در مقابل خود بخوابانید. با استفاده از نوک انگشتان خود دایره هایی کوچک را از هر دو طرف ستون فقرات او، از گردن به سمت باسن بکشید.

کمر (ادامه)

ماساژ نوزادبا زدن چند ضربه محکم و طولانی از شانه های نوزاد به سمت پایین پاهایش ماساژ را تمام کنید. وقتی کار ماساژ تمام شد پوشک نوزاد را بپوشانید و او را در آغوش بگیرید و شیر دهید. احتمال زیاد نوزاد فورا پس از اتمام ماساژ بخوابد.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات