همه چیز درباره حمام بردن نوزاد

حمام کردن نوزاد

0 604

اگر شما هم از دسته والدینی هستید که حمام بردن نوزاد برای تان کاری با استرس است، مطمئن باشید می توانید با کمک این مقاله بدون نگرانی نوزاد خود را به حمام ببرید.

چند وقت یکبار باید نوزاد را حمام کنیم؟

بیشتر خانواده ها، حمام بردن نوزاد را مانند خواب او، یک مسئله ی روتین می دانند. مساله ی مهم این است که تا زمانی که نوزاد شما شروع به چهار دست و پا رفتن و تحرک نکرده است، نیازی نیست که او را زیاد حمام ببرید. فقط کافی است که صورت او را مرتب بشویید و پس از هر بار تعویض پوشک، ناحیه تناسلی او را کامل تمیز کنید.

حمام کردن نوزاد

نوزاد را کجا حمام کنیم؟

شما می توانید نوزاد را در یک وان حمام مخصوص نوزاد بشویید. البته برخی ها در سینک دستشویی نیز نوزاد را حمام می کنند. استفاده از وان بهتر و استاندارد است. برخی از وان ها مجهز به آسان شوی نیز هستند و این به شما بیشتر کمک می کند تا نوزاد را بدون نگرانی از سُر خوردن بشویید.

نوزاد را چطور حمام کنیم؟

با این روش می توانید نوزاد را به سادگی استحمام کنید و به جای اینکه نگران باشید، از حمام نوزاد خود لذت ببرید.

1. ابتدا تمام وسایل مورد نیاز برای بعد از استحمام نوزاد را یک جا مرتب بگذارید، یک حوله، پوشک تمیز و لباس بگذارید. مطمئن شوید که دمای اتاق به اندازه ی کافی گرم است و نوزاد سردش نمی شود.

حمام کردن نوزاد

2. وان را با آب پر کنید، بهترین دما برای آب 32 درجه سانتیگراد است یا نهایت یک یا دو درجه بیشتر. دقت کنید که دما بالاتر یا کمتر نباشد.

3. نوزاد را به حمام بیاورید و لباس های او را در بیاورید.

4. به آرامی ابتدا پاهای نوزاد را وارد آب کنید، سپس با حمایت دستها، تا گردن او را وارد آب کنید. مراقب سر نوزاد باشید. در طول حمام به دمای آب نیز توجه کنید اگر آب سرد شد با لیوان آب گرم داخل وان بریزید.

5. با استفاده از صابون های مخصوص نوزادان (صابون هایی که پوست نوزاد را خشک نکند) بدن او را بشویید. لیف را صابونی کنید و کم کم بدن و صورت او را کفی کنید.

6. سپس به تدریج آب را روی قسمت های کفی بریزید و نوزاد را تمیز کنید.

7. در انتها نوزاد را داخل حوله بپیچید، اگر پوست نوزاد شما خشک است، حتما پس از استحمام از لوسیون استفاده کنید.

حمام کردن نوزاد

چند نکته ی مهم:

هنگام خرید صابون، شامپو و سایر شوینده های حمام نوزاد به تاریخ انقضا دقت کنید و مراقب باشد تا محصول تاریخ گذشته نخرید.

چنانچه نوزاد شما به هر نوع شوینده ای حساسیت داشت، پوست او دچار التهاب یا قرمزی شد، دیگر از آن محصول استفاده نکنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات