همه چیز درباره راش های پوستی نوزاد ناشی از پوشک

0 976

راش پوستی در نوزاد

بثورات و زخم هایی که از پوشک ایجاد می شود

پوست قرمز یا تحریک شده ی نوزاد در ناحیه ی پوشک نشانه ای از بثورات (راش) ناشی از پوشک است و بیشتر نوزادان دیر یا زود آن را تجربه می کنند. ادرار و مدفوع مرطوب هستند و دارای مواد ضدعفونی کننده ای هستند که می تواند سبب خارش و قرمز شدن پوست شود. برای تسکین پوست آسیب دیده می توانید از انواع پمادهای مخصوص نوزاد استفاده کنید یا اینکه برند پوشک را تغییر دهید.

آیا اگر پوست نوزاد دچار تحریک و قرمزی است، باید نوزاد را در طول شب بیدار کنیم تا پوشکش را عوض کنیم؟

راش پوستی در نوزاد

راش پوستی در نوزادپیش از قرار دادن نوزاد در رختخواب، یک پماد مناسب که دارای زینک اکساید یا پترولاتوم (ماده ای که با تشکیل لایه ای ضد آب روی پوست، از آسیب پوست پیشگیری می کند) روی پوست نوزاد بزنید. این کار در بیشتر موارد مانع از آسیب پوست نوزاد می شود، در طول شب اگر زمان تغذیه نوزاد، متوجه کثیف بودن پوشک او شدید و می خواستید آن را عوض کنید؛ وضعیت پوست او را بررسی کنید. التهاب اگر زیاد باشد سبب بی قراری نوزاد می شود.

چنانچه دیدید که پوشک کثیف است حتما آن را عوض کنید.

در صورت وجود راش ها چه باید کنیم؟

راش پوستی در نوزاد
راش پوستی در نوزاد

بثورات در محیط مرطوب ایجاد می شوند و رشد می کنند. پس از تمیز کردن نوزاد، ناحیه پوشک را با آب شستشو دهید و با دستمال مخصوص به آرامی پوست را خشک کنید. سپس از یک پماد محافظ برای نرم کردن پوست نوزادتان استفاده کنید.

آیا پوشک نکردن، تاثیری بر بثورات دارد؟

راش پوستی در نوزاد
راش پوستی در نوزاد

هر کاری که می توانید انجام دهید، تا پوست نوزاد خشک بماند؛ یکی از همین کارها، حذف پوشک است. مهم نیست که پوشک چقدر قدرت جاذب دارد، وقتی خیس باشد پوست کودک را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر برایتان خیلی سخت است که نوزاد را از پوشک بگیرید می توانید از پوشک سایز بعدی نوزادتان استفاده کنید. اگر شرایط آب و هوایی اجازه می دهد، در منزل نوزادتان را با شلوارک بگذارید و کم کم در فکر گرفتن پوشک باشید.

چه نوع کرمی باید برای پوست نوزاد استفاده کرد؟

راش پوستی در نوزاد

بهترین کار خریداری کرم ها و مرطوب کننده هایی است که از برندهای شناخته شده هستند، با توجه به اینکه در حال حاضر اجناس قلابی در بازار بسیار هستند، شما باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به خرید اقدام کنید.

به هیچ عنوان از مارک های جدید و ناشناخته وسیله ای نخرید و همچنین از مصرف کرم های دست ساز فاقد مجوز بهداشت خودداری کنید.

بهتر است از کرم های ضد حساسیت، فاقد عطر و بو و بدون پارابن استفاده کنید.

آیا تغییر در تغذیه نوزاد، تاثیری در راش های پوستی دارد؟

راش پوستی در نوزاد
راش پوستی در نوزاد

با شروع تغذیه نوزاد با مواد جامد، ترکیب مدفوع نوزاد نیز تغییر می کند و دفع بیشتری دارد. در هر صورت احتمال تحریک پوست و بثورات بیشتر می شود. تلاش برای معرفی یک غذای جدید نیز می تواند اثرات مخصوص خود را داشته باشد. اسید میوه ها مانند توت فرنگی بیشتر است و واضح است که در مدفوع و ادرار اثرگذار است.

پوست سالم نوزاد

راش پوستی در نوزاد

بیشتر والدین در سال اول تولد نوزاد با مشکلات بثورات و راش های پوستی درگیر می شوند. نگران نباشید شما با راهکارهای داده شده در این مطلب می توانید این مشکل را حل کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات