علائم و راه حل های درمان درد سینه

0 894

سینه درد ممکن است در طول زندگی یک زن از بلوغ تا بارداری و حتی پس از آن رخ دهد. در اینجا آنچه که شما باید بدانید و می تواند شما را تسکین دهد، شرح می دهیم.

در حالی که سینه درد یکی از اولین نشانه های بارداری است که بیشتر خانم ها آن را تجربه می کنند، همیشه یک نشانه ی مطمئن بارداری نیست. هورمون ها با نوسان مقصر دل درد و سینه درد هستند، هم قبل از شروع پریود و هم مستقیم پس از اتمام آن.

همچنین ممکن است متوجه شوید که سینه های شما در روزهای منتهی به دوره بزرگتر می شود، این نتیجه افزایش میزان استروژن بدن شما است. پروژسترون پس از اتمام و پریود شدن ، بیش از حد بالا می رود که این امر باعث ایجاد درد در پستان نیز می شود.

درد سینه در بارداری

درد سینه در بارداریبرخی این علامت را به عنوان سنگینی یا حساسیت به کل سینه احساس می کنند، در حالی که برخی دیگر در ناحیه اطراف نوک پستان احساس سوزن شدن می کنند. با این حال، این علائم بسیار از نخستین مواردی است که بیشتر خانمها هنگام بارداری تجربه می کنند که می تواند منجر به سردرگمی برای کسانی شود که سعی می کنند باردار شوند.

چه عواملی باعث درد سینه در دوران بارداری می شود؟

اگر باردار هستید با افزایش هورمون ها، درد سینه ها ایجاد می شود. بعد از لقاح تخمک، بدن شما شروع به تولید هورمونهای حاملگی ، یعنی استروژن ، پروژسترون و پرولاکتین می کنند که سینه های شما را تحریک می کنند و باعث می شوند غدد شیر موجود در آنها رشد کند تا برای نقش اصلی آنها در تغذیه نوزاد آماده شود. شما احساس می کنید که سینه های شما برای شیردهی آماده می شوند، دردها افزایش می یابد و ممکن است ناراحتی در طول بارداری برای شما پیش بیاید. استاد و رئیس بخش زنان و زایمان در دانشكده پزشکی دانشگاه ویرجینیا می گوید: “بیشتر خانم ها در سه ماهه اول تورم بافت را تجربه می كنند كه این امر باعث ضعف و سوزش سینه ها می شود.” و تمام تحولی که در قفسه سینه شما رخ می دهد می تواند با تحولات بارداری همخوانی داشته باشد.

همه ی تغییرات هورمونی و تولید شیر سبب تحریک پذیری، حساسیت به لمس سینه و درد می شود؛ اما خوشبختانه با پیشرفت بارداری، درد تسکین پیدا می کند. بیشتر زنان پس از چند هفته اول به این حالتها عادت می کنند و حتی درد تا اواخر بارداری دیگر به سراغ شان نمی آیند.

درد سینه در بارداری

درد سینه در بارداریبرای بهبود درد سینه در بارداری چه باید کرد؟

یک سوتین پشتیبان بپوشید. سوتین های سبک و نازک نمی توانند سینه های شما را محافظت کنند. بهتر است از یک سوتین سفت یا یک سینه بند حامی استفاده کنید. با این کار سینه های شما از تحریک پذیری در امان می ماند. اگر احساس می کنید که شب ها وقت خواب هم درد سینه کلافه تان می کند، می توانید با پوشیدن سوتین راحت تر بخوابید.

لباس مناسب و گشاد انتخاب کنید، با بزرگ شدن سینه ها، لباس های تنگ و چسبان می تواند درد را تشدید کند. اگر لمس سینه ها شما را کلافه می کند، حتما این مساله را با همسرتان در میان بگذارید تا مراعات لازم را انجام دهد.

از کمپرس سرد استفاده کنید. یک حوله ی سرد را روی سینه بگذارید تا درد کاهش پیدا کند.

دوش آب گرم بگیرید. همه به استفاده از کمپرس های سرد واکنش مثبت نشان نمی دهند، بعضی از افراد با بخار گرم بهتر می شوند. گرما می تواند به آرامش عضلات و کاهش تنش کمک کند.

اگر درد شما زیاد است حتما با پزشک مشورت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات