علائم بارداری نوزاد دختر چیست؟

0 1,725

با اینکه تشخیص جنسیت جنین از طریق سونوگرافی قابل انجام است اما خیلی از زنان باردار دوست دارند تا پیش از رفتن به سونوگرافی بتوانند، جنسیت جنین خود را پیش بینی کنند.

دوستان و خانواده نیز ممکن است نشانه هایی را برای دختر یا پسر بودن جنین به شما بگویند، اینها بیشتر احتمالات و بر پایه ی تجربه های کهن است.

سونوگرافی در هفته 20 بارداری، مطمئن ترین روش برای اطلاع از جنسیت جنین است.

در این مقاله برخی از علائم سنتی که مبنی بر دختر بودن جنین است را به شما توضیح می دهیم؛ همچنین اینکه آیا سندیت علمی برای این مسایل وجود دارد یا خیر را نیز بررسی می کنیم؟

8 علامت بارداری نوزاد دختر

1. تهوع شدید صبحگاهی

برخی فکر می کنند که شدید بودن تهوع صبحگاهی یکی از نشانه های بارداری دختر است. در حقیقت، پژوهش های اخیر نشان داده است که تهوع بارداری که به بیماری صبحگاهی نیز معروف است می تواند به جنسیت جنین مربوط باشد.

علائم بارداری نوزاد دختر

علائم بارداری نوزاد دختریک مطالعه در سال 2017 اعلام کرد که مادرانی که جنین دختر باردار هستند در مقابل زنانی که جنین پسر را باردار هستند، نسبت به التهابات واکنش شدیدتری را بروز می دهند.

این تفاوت شاید در بارداری دختر با تهوع صبحگاهی مادران خود را نشان دهد و آنها احساس ناخوشایندی را نسبت به بارداری پسر تجربه کنند.

برای تایید علمی صد در صد این قضیه، هنوز نیاز به مطالعات و بررسی های دقیق تر است.

2. نوسانات شدید خلقی

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند سبب نوسانات خلقی شود، برخی از افراد فکر می کنند زنانی که دختر باردار هستند مقادیر استروژن در بدن آنها بالاتر است در نتیجه بیشتر مشکلات خلق و خو پیدا می کنند. پژوهش های علمی هنوز این مساله را تایید نکرده اند.

سطح هورمون در بارداری افزایش می یابد و پس از زایمان سقوط می کند و این مساله در بارداری دختر یا پسر فرقی نمی کند.

3. افزایش وزن و چاق شدن پهلوها

اگر یک زن در دوران بارداری وزن زیادی را در پهلوهای خود اضافه کند؛ برخی فکر می کنند که به این معنی است که آنها دارای جنین دختر هستند. همچنین برخی می گویند که اضافه کردن وزن در شکم رو به جلو؛ نشانه ی پسر بودن جنین است.

باز هم شواهد علمی این موضوع را تایید نمی کنند و می گویند که وزن اضافه کردن زنان در بارداری بستگی به نوع بدن هر کسی متفاوت است.

4. نوزاد با وزن بالا

یکی از نشانه های بسیار مورد تایید قدیمی ترها و گذشتگان این است که زنانی که نوزادانی با وزن بالا را حمل می کنند؛ صاحب جنین دختر هستند.

از نظر علمی وزن بالای نوزاد بیشتر به نوع بدن مادر، میزان افزایش وزن او، سطح تناسب اندام و قدرت عضلانی او دارد و هیچ ربطی به جنسیت جنین ندارد.

علائم بارداری نوزاد دختر5. هوس شیرینی

زنانی در بارداری هوس های جدیدی را تجربه می کنند، برخی فکر می کنند که اگر زنی هوس شیرینی جات کند، شاید جنین او دختر باشد، در حالی که هوس شوری می تواند نشانه ی جنین پسر باشد.

برای این موارد نیز هنوز هیچ سندیت علمی وجود ندارد که هوس های بارداری بتواند جنسیت جنین را نشان دهند.

6. سطح استرس

سطوح استرس زنانی می تواند بر جنسیت جنین اثرگذار باشد. یک پژوهش در سال 2012 نشان داده است که بین میزان هورمون استرس کورتیزول و پسر بودن جنین رابطه وجود دارد.

در این مطالعه، زنانی که میزان کورتیزول بالایی داشتند، احتمال بیشتری برای بارداری جنین دختر را داشتند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که در دو سال پس از وقوع زلزله در جزیره زکیینتوس یونان ، میزان تولد پسران کاهش یافته است. محققان گمان می کنند که افزایش سطح استرس در جامعه جزیره بر نسبت تولد تأثیر می گذارد.

برای درک صحیح ارتباط بین استرس و جنس نوزادان متولد نشده ، تحقیقات بیشتری لازم است.

علائم بارداری نوزاد دختر

علائم بارداری نوزاد دختر7. پوست چرب و موهای غیر منعطف

برخی معتقدند داشتن پوستی چرب و موهای غیر منطعف ممکن است به معنای بارداری دختر باشد. این عقیده مبتنی بر علم نیست.

از طرف دیگر، تغییر در تولید چربی بدن یا ظاهر موها در بارداری ممکن است مربوط به تغییرات هورمونی یا تغییرات در رژیم غذایی باشد.

8. ضربان قلب سریع جنین

برخی از افراد معتقد هستند که اگر ضربان قلب جنین به سرعت بزند، احتمال بارداری دختر بیشتر است. با این حال محققان این موضوع را رد می کنند.

انواع روش های تشخیص جنسیت جنین

سونوگرافی هفته 20 بارداری

تست آمینوسنتز

نمونه برداری از پرزهای جفتی

آزمایش پیش از تولد غیر تهاجمی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات