آیا اسهال از علائم بارداری است ؟

0 26,826

اسهال از علائم بارداری

علائم حاملگی متنوع هستند، گیج کننده و در برخی موارد کمی ناخوشایند. از تهوع، بیماری صبحگاهی و رفلاکس اسید معده گرفته تا تورم مچ پا و احساس درد پشت، اینها برخی از مواردی است که می توانید ناراحتی هایی را که یک خانم باردار به آن دچار است، تصور کنید. یکی از این علائم اسهال است. بسیاری از زنان باردار، مدفوع آبکی را به خصوص در اوایل بارداری با شروع رشد سریع جنین، تجربه می کنند. به همین دلیل این پرسش ایجاد می شود، آیا اسهال نشانه بارداری است؟ ما در ادامه درباره ی این موضوع توضیح می دهیم.

آیا اسهال می تواند نشانه ای از بارداری باشد؟

درست است که برخی از خانم ها در اوایل بارداری اسهال را تجربه می کنند اما این نشانه خوبی از بارداری نیست. شما فقط با انجام آزمایش خون بارداری می توانید از حاملگی مطمئن شوید.

اسهال به دلایل مختلفی ایجاد می شود که بسیاری از آنها هیچ ارتباطی با بارداری ندارند. شما ممکن است رژیم غذایی خود را تغییر داده باشید که سیستم گوارشی شما را ناراحت کرده یا ممکن است در روده شما عفونت داشته باشد. سوء هاضمه، اختلالات گوارشی و اختلالات ادراری نیز ممکن است دلیلی برای مدفوع شل و شدید باشد.

اسهال از علائم بارداری

اسهال از علائم بارداریآیا باید نگران باشید؟

شروع اسهال پس از یک دوره ماهانه که به تاخیر افتاده، نیازی به نگرانی ندارد. همانطور که گفته شد، زنان باردار ممکن است اسهال را تجربه کنند اما این یک نشانه مطمئن برای تشخیص بارداری نیست. اگر متوجه شدید که علائم اسهال شما طولانی مدت نیست، دلیلی برای نگرانی ندارید. اگر با علائم دیگری مانند خون در مدفوع، درجه حرارت بالا و حالت تهوع همراه با اسهال مواجه شدید، بهتر است برای بررسی دقیق تر حتما به پزشک مراجعه کنید.

اقدامات مؤثر برای توقف اسهال

نگرانی عمده ای در صورت ابتلا به اسهال وجود ندارد، مگر اینکه با علائم ذکر شده در بالا همراه باشد. اما در هر صورت اسهال سبب ناراحتی می شود. اسهال ساده و معمولی به خودی خود کاهش می یابد، اما بهتر است کاری را انجام دهید تا بهبودی سریع تر رخ دهد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کنترل اسهال خود انجام دهید.

از خوردن غذای مایع خودداری کنید. اگر مدفوع آبکی دارید، یک کاسه سوپ را برای وعده غذایی انتخاب نکنید. این کار می تواند حرکات روده را بدتر کند.

با این حال، باید بدانید آب خوب است و سبب می شود از کمبود آب بدن و دهیدارته شدن جلوگیری شود.

غذای تند یا بیش از حد شور نخورید.

غذاهایی مانند ماست، پنیر و غیره که سرشار از پروبیوتیک هستند، بخورید. این کار به ترویج باکتری های خوب در روده شما و عادی سازی دستگاه گوارش کمک می کند.

اسهال از علائم بارداری

اسهال از علائم بارداریغذاهای کم فیبر مانند برنج، موز، جو دوسر و غیره بخورید که به سفت شدن مدفوع کمک می کند.

در صورتی که قصد داشتید تا دارو مصرف کنید؛ حتما پیش از استفاده از پزشک متخصص سوال کنید و از مصرف خودسرانه ی دارو پرهیز کنید.

همچنین می توانید داروهای خانگی مانند چای بابونه، چای پوست پرتقال، تخم شنبلیله (پودر دانه ها ، مخلوط کردن آنها در آب و نوشیدنی) و غیره را برای درمان اسهال امتحان کنید.

اسهال گرچه نشانه قطعی بارداری نیست اما می تواند یک دردسر باشد. اگر آن را تجربه کردید، فرض نکنید که نشانه ای از بارداری است.

در عوض، برای آنکه خیال تان راحت شود؛ آزمایش بارداری انجام دهید. سپس اقدامات لازم برای تسکین در مورد اسهال را انجام دهید.

3.3 9 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات