بغل کردن بچه در بارداری

0 2,329

بغل کردن بچه در بارداری

در آغوش گرفتن کودک نوپا در دوران بارداری

در آغوش گرفتن کودک نوپا هنگامی که باردار هستید، به خصوص اگر در ماه های ابتدایی بارداری باشید، معمولا مشکلی را ایجاد نمی کند، هر چند گاهی چاره ای جز این برای مادران وجود ندارد.

در صورتی که عوارضی مانند خونریزی یا انقباض های زود هنگام را در دوران بارداری دارید، باید احتیاط بیشتری را در انجام کارهای روزمره ی خود داشته باشید و در این رابطه با پزشک خود صحبت کنید. همچنین اگر در آغوش گرفتن کودک نوپا باعث ناراحتی هایی چون احساس درد یا عدم تعادل در شما می شود، این کار را انجام ندهید.

بغل کردن بچه در بارداری

با بزرگ تر شدن شکم، مرکز ثقل بدن شما نیز تغییر می کند و همین امر باعث ایجاد فشار زیادی بر روی کمر خواهد شد. همچنین تغییراتی که در اوایل بارداری در بدن ایجاد می شود، می تواند باعث احساس گیجی در هنگام ایستادن بشود و از همین رو در هنگام خم شدن و بلند کردن کودک، ممکن است برای مدت یک یا دو دقیقه احساس ضعف یا سرگیجگی داشته باشید.

هنگامی که کودک نوپای خود را بلند می کنید باید به جای این که از کمر خم شوید، زانوهای خود را خم کنید و سعی کنید که تا جای ممکن پشت خود را صاف نگه دارید. برای کاهش فشاری که هنگام بلند کردن و جا به جا کردن کودک بر روی کمر وارد می شود، کفش راحت و بدون پاشنه بپوشید و از کمر بندهای طبی مخصوص بارداری استفاده کنید.

در صورتی که قادر به بلند کردن کودک خود نیستید، لازم است که کمی خلاقیت به خرج بدهید. برای مثال وقتی که کودک در خواب است و باید او را در آغوش گرفته و روی تخت خوابش ببرید، از اعضای خانواده و دوستان خود کمک بگیرید. (حتی اگر قادر به بلند کردن کودک خود نیز هستید، در صورت امکان از کمک اطرافیان خود استفاده کنید.)

نباید در این شرایط با کودک خود تا مسافت های دوری پیاده بروید، چون در صورت خسته شدن کودک، نمی توانید او را در آغوش خود به خانه برگردانید. هنگام پیاده روی از کالسکه برای حمل کودک استفاده کنید.

بغل کردن بچه در بارداری
بغل کردن بچه در بارداری

توضیح این که قادر به حمل کودک نوپای خود نیستید، برای او سخت است و ممکن است باعث ناراحتی او بشود، برای کم کردن میزان ناراحتی کودک، سعی کنید از راه های مختلفی احساس خوبی را در او ایجاد کنید. برای مثال، در طول روز بنشینید و او را در آغوش بگیرید.

توانایی بلند کردن کودک نوپا، بستگی به کودک و مادر و نیز شرایط بارداری مادر نیز دارد. برای مثال، وزن برخی از کودکان نوپا زیاد است و حمل آن ها بسیار سخت است، در حالی که برخی از کودکان وزن کم تری داشته و حمل آن ها آسان است.

در حالت کلی یک الگوی یکسان برای همه وجود ندارد و باید در صورت داشتن نگرانی، با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات