بهترین نوشیدنی های بدون کافئین در بارداری

0 1,674

در دوران بارداری نوشیدنی های حاوی کافئین نباید زیاد مصرف شود، چرا که می تواند برای مادر اختلال خواب ایجاد کند و همچنین بر جنین نیز اثر منفی داشته باشد.

شما باید این را بدانید که کافئین فقط در چای، قهوه و نسکافه نیست؛ برخی از نوشیدنی های انرژی زا، نوشابه ها و حتی داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز حاوی کافئین هستند. بنابراین تلاش کنید تا بتوانید تشخیص دهید چه میزان کافئین در روز مصرف می کنید. پزشکان می گویند که مصرف بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز پیشنهاد نمی شود.

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداری

انواع نوشیدنی های مفید در بارداری:

اسموتی توت فرنگی و موز

شما می توانید به راحتی در منزل این نوشیدنی را تهیه کنید، فیبر موجود در این نوشیدنی به سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از یبوست کمک می کند. همچنین توت فرنگی و موز دارای ویتامین های بسیار هست که برای مادران مفید است.

آپ پرتقال طبیعی

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداریشما با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال طبیعی در روز می توانید ویتامین ث بدن خود را تامین کنید. بهتر است برای جذب بهتر ویتامین c از منابع گیاهی حاوی آهن مانند اسفناج استفاده کنید.

دمنوش های مفید در بارداری

مصرف چای و قهوه در بارداری

مصرف شکلات در بارداری

آب طعم دار

شما می توانید آب نوشیدنی روزانه ی خود را به طور بسیار ساده ای طعم دار کنید، یک مقدار کم عسل یا لیمو داخل آب بریزید و به جای آب خالی آن را به عنوان نوشیدنی بنوشید. مصرف عسل در بارداری مانند سایر اوقات دیگر بسیار مفید و دارای خواص زیادی است. آب عسل بدن را گرم کرده و قوای بدن را نیز بیشتر می کند. همینطور لیمو منبع ویتامین ث است و می تواند نیاز بدن شما را تامین کند.

شیر

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداریشیر سرشار از کلسیم است و برای تقویت استخوان ها و دندان های شما و جنین ضروری است. می توانید شیر را به صورت ساده، نارگیلی یا با عسل میل کنید. اگر معده تان به شیر سرد واکنش نشان می دهد، شیر گرم یا ولرم بخورید.

چای میوه ای

خودتان چای میوه ای درست کنید، سعی کنید از محصولات آماده خریداری نکنید. چای سیب یا به یا هر میوه ای که دوست دارید و از طعم آن لذت می برید کار ساده ای است. کافی است مقداری میوه را داخل قوری بریزید و آب جوش را روی آن بریزید و اجازه دهید روی کتری بماند تا جا بیفتد.

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداری

آب سیب طبیعی

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداریآب سیب دارای ویتامین های مختلف و مواد مغذی مورد نیاز بدن است که پیشگیری کننده از برخی بیماری ها مانند سرماخوردگی است. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این آب میوه برای قلب نیز مفید است.

چای زنجبیل

اگر شما در بارداری از حالت تهوع و بیماری صبحگاهی رنج می برید، زنجبیل با داشتن خاصیت ضد تهوع می تواند در بهبود وضعیت شما کمک کند.

نوشیدنی های بدون کافئین در بارداری

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات