از خواب بیدار شدن به خاطر گرسنگی در بارداری

0 6,897

گرسنگی در بارداری

خوابیدن در دوران بارداری مهم است و شما باید مثل بقیه ی زمان های زندگی خواب راحت و آرامی داشته باشید تا سلامتی خود را حفظ کنید. اهمیت بیشتر خواب در بارداری به دلیل حفظ سلامت جنین نیز است. یکی از مسایلی که برای برخی از زنان باردار رخ می دهد، بیدار شدن از خواب به خاطر گرسنگی است.

چرا این اتفاق می افتد؟

در دوران بارداری، مهم نیست که چقدر یا هر چند وقت یکبار غذا می خورید، ممکن است همچنان شب و روز احساس ناخوشایند و ضعف داشته باشید. تعجب آور نیست. جنین كوچكی كه در درون شما رشد می كند نیازهای كالری خود را دارد و به همین دلیل شما نیاز جدی به کالری بیشتری دارید.

گرسنگی در بارداری

گرسنگی در بارداریاین به شما اجازه نمی دهد که هر چیزی و همه چیز را بخورید؛ دقت کنید که شما برای خودتان و یک جنین کوچک غذا می خورید، نه یک فرد بالغ دیگر، این مساله کاملا مشخص می کند که چرا وقت و بی وقت و همینطور شب احساس گرسنگی می کنید.

شما در هنگام بارداری روزانه به 300 کالری اضافی نیاز دارید، البته در سه ماهه اول نیازتان کمتر است. با این وجود، متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما ممکن است گاه سبب شود که شما به شدت گرسنه شوید و گاه سبب حالت تهوع یا بی میل شدن به غذا شود.

چه کاری باید انجام دهید؟

هرگز گرسنه به رختخواب نروید. اگر گرسنه باشید، جنین شما هم گرسنه می ماند. یخچال و کابینت ها را با انواع میان وعده های سالم و خوشمزه مانند تخم مرغ پخته، میوه، سبزیجات تازه و خوراکی های مفید دیگر پر کنید.
تا حد ممکن سعی کنید تا خوراکی های طبیعی بخورید؛ نان سبوس دار یا برنج قهوه ای بهتر از نان سفید یا برنج سفید است. میوه ی تازه بهتر از کنسرو، کمپوت یا آبمیوه های صنعتی است. چربی های و شیرینی های سبک را میل کنید.

گرسنگی در بارداریاگر می خواهید در شب یک میان وعده ی خوب بخورید، چیزی را انتخاب کنید که با میزان کم بتواند گرسنگی شما را رفع کند؛ یک کاسه غلات با شیر، نان تست با کره ی بادام زمینی یا چند بیسکوییت با پنیر مناسب است.
به یاد داشته باشید که مایعات به میزان کافی بنوشید تا بدن تان آب کافی داشته باشد. اگر شب ها زیاد برای دستشویی از خواب بیدار می شوید، سعی کنید که در طول روز به میزان کافی آب بخورید و قبل خواب کمتر آب بنوشید.

اگر دچار سوء هاضمه یا سوزش معده هستید، پرخوری نکنید یا پیش از اینکه خیلی گرسنه شوید چیزی بخورید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات