آیا پیرسینگ در دوران بارداری مجاز است؟

0 2,728

پیرسینگ در دوران بارداری

مادران معمولا در دوران بارداری برای محافظت از سلامت خود و جنین شان با لیستی از بایدها و نبایدها مواجه هستند. این لیست هرگز کامل نمی شود و همیشه سوالات جدیدی راجع به موارد ایمن و مضر در این دوران وجود دارد.

یکی از این سوالاتی که ممکن است برای علاقه مندان به پیرسینگ پیش بیاید، این است که آیا انجام این کار در دوران بارداری مجاز است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خطرات پیرسینگ در حین بارداری، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پیرسینگ در دوران بارداری

انجام پیرسینگ در دوران بارداری ممکن است ناخوشایند و دردناک باشد. به این دلیل که در این دوران دائم تغییراتی در اندام های مختلف بدن رخ می دهد و احتمال بهبودی نواحی سوراخ شده با پیرسینگ کاهش می یابد و درمان زخم بسیار طولانی می شود. پیرسینگ همچنین مادران باردار را در معرض عفونت قرار می دهد.

پیرسینگ قسمت هایی از بدن مانند لاله گوش یا بینی ممکن است نسبتا ایمن به نظر برسد، اما همچنین خطرات آلودگی و عفونت را به همراه دارد. برای جلوگیری از هرگونه عارضه بهتر است صبر کنید و بعد از بارداری این کار را انجام دهید.

خطرات پیرسینگ

در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادر ضعیف می شود و این امر باعث می شود تا فرد بیشتر در معرض عفونت قرار بگیرد. برخی از کلینیک های پیرسینگ حرفه ای در هیچ شرایطی این کار را برای زنان باردار انجام نمی دهند.

پیرسینگ در هر زمانی می تواند خطرناک باشد، اما در دوران بارداری خطرات بیشتری دارد.

پیرسینگ در دوران بارداری

پیرسینگ در دوران بارداریبرخی از عوارض احتمالی پیرسینگ شامل موارد زیر می شود:

– ایجاد عفونت

– خون ریزی شدید

– خطر ابتلا به بیماری هایی مانند هپاتیت

– زمان بهبودی طولانی مدت

اقدامات احتیاطی

اگر همچنان اصرار به انجام پیرسینگ در بارداری دارید، چند نکته را باید مد نظر داشته باشید. پیرسینگ های جدید به راحتی فرد را در معرض عفونت قرار می دهد. ابتلا به عفونت می تواند برای سلامتی مادر و جنین خطرناک باشد.

برای انجام پیرسینگ در دوران بارداری، باید خیلی مراقب استرلیزه شدن کامل جواهرات، دستگاه (تفنگ) یا سوزن پیرسینگ باشید. بنابراین مهم است که این کار توسط فرد حرفه ای انجام شود.

ملاحظات دیگر

اگر در دوران بارداری تصمیم به انجام پیرسینگ گرفتید، باید چندین نکته را به خاطر بسپارید:

– پس از سه ماهه اول بارداری از انجام پیرسینگ خودداری کنید.

– برای پیشگیری از واکنش آلرژیک از جواهرات (بدلیجات) با کیفیت بالا مانند استیل گرید جراحی، تیتانیوم یا طلا (سفید، رز یا زرد) استفاده کنید که حداقل 14 عیار و فاقد نیکل و کادمیوم باشد.

– جواهرات داخل پیرسینگ را تا بهبودی کامل و در طول روند ترمیم تعویض نکنید.

– محل پیرسینگ را تمیز و خشک نگه دارید.

– برای جلوگیری از اصطحکاک غیرضروری لباس گشاد بپوشید.

– اگر احساس می کنید پیرسینگ تان دچار عفونت شده، باید خیلی سریع به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و جواهرات متصل به ناحیه پیرسینگ را خارج نکنید، این کار سبب تحریک عفونت و بسته شدن سوراخ پیرسینگ می شود.

علائم عفونت

پیرسینگ جدید و قدیمی هر دو خطر ابتلا به عفونت را دارند، به ویژه پیرسینگ قدیمی که کامل بهبود نیافته است. علائم اولیه آلوده شدن پیرسینگ شامل موارد زیر می شود:

– احساس درد در ناحیه پیرسینگ

– تورم

– ترشح چرک زرد رنگ

– بروز تب و گرم شدن محل پیرسینگ

– بد بو بودن ترشحات اطراف محل پیرسینگ

– التهاب پوستی

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، خودتان جواهرات را خارج نکنید. در عوض با پزشک متخصص صحبت کنید. اگر دچار هرگونه عارضه شدید (برای نمونه تب، بثورات پوستی یا واکنش آلرژیک به جواهرات) شدید، سریع به پزشک مراجعه کنید.

پیرسینگ در دوران بارداریپیرسینگ قبلی

اگر پیرسینگ تان را مدت ها پیش از بارداری انجام داده اید و به خوبی ترمیم شده است، جایی برای نگرانی نیست و برای شما و جنین تان مشکلی پیش نمی آید.

اگر کمی قبل از باردار شدن پیرسینگ انجام داده اید و دچار عفونت شدید، باید سریع به پزشک مراجعه کرده و از توصیه های او پیروی کنید.

با بالا رفتن وزن مادر (برای جنین در حال رشد) پوست او کش میاید و پیرسینگ نواحی شکم، سینه و اندام تناسلی ممکن است برای او دردناک شود. این اندام ها بیشترین تغییرات را در طول حاملگی خواهند داشت. پیرسینگ ها را می توان با جواهرات بیوپلاست انعطاف پذیر جایگزین کرد، زیرا با تغییر بدن می توانند حالت بگیرند و خم شوند.

طبق انجمن سوراخ کننده های حرفه ای در رابطه با پیرسینگ نوک پستان و شیردهی، با این که هیچ عارضه ای گزارش نشده ولی بهتر است پیرسینگ نوک پستان خارج شود.

جمع بندی

در طول بارداری بدن شما تغییرات زیادی را تجربه می کند و حتی ممکن است پیرسینگ های قدیمی برایتان دردسر ساز شود، بنابراین بهتر است جواهرات قدیمی را قبل از بارداری خارج کنید.

بارداری مرحله حساسی است که نباید خطری آن را تهدید کند و انجام کارهایی همچون پیرسینگ می تواند خطراتی مانند کاهش سیستم ایمنی بدن و بروز عفونت های مختلف را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. پس بهتر است چند ماه بعد از تولد نوزاد صبر کرد، بعد پیرسینگ انجام داد.

در صورتی که در دوران بارداری قصد انجام پیرسینگ دارید، دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و اگر دچار عفونت شدید، به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: محدثه محمدی

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات