زایمان طبیعی بدون داروهای ضد درد – بخش دوم

0 187

زایمان طبیعی بدون داروهای ضد درد – بخش اول

آیا زایمان طبیعی برای شما مناسب است؟

با پزشک خود در مورد گزینه های زایمان صحبت کنید و ببینید زایمان بدون داروهای ضد درد برای شما مناسب است یا خیر. در شرایط زیر احتمال زایمان بدون دارو زیاد است:

– بارداری تک قلویی

– بارداری کامل یا حداقل 37 هفته

– نداشتن هیچ بیماری خاص یا مشکل زمینه ای و عارضه بارداری

مادران ممکن است به دلیل برخی شرایط قادر به انجام این روش نباشند و در معرض عوارض زایمان قرار گیرند، بنابراین پزشک تجهیزات پزشکی کافی در اختیار مادر قرار می دهد. در موارد زیر زایمان بدون دارو برای مادر مناسب نیست:

– بارداری چندقلویی

– زایمان زودرس یا کمتر از 37 هفته بارداری

– چاقی یا اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری

– سایر عوارض بارداری مانند دیابت حاملگی یا پره اکلامپسی

– ناقل استرپتوکوک گروه B (در هفته 36 بارداری آزمایش می شوید)، مادر در طول زایمان به آنتی بیوتیک های داخل وریدی نیاز دارد تا خطر عفونت نوزاد کاهش یابد.

– ابتلا به دیابت یا دیابت بارداری، مادر در هنگام زایمان به تزریق داخل وریدی و قطره انسولین نیاز دارد.

– جنین در وضعیت بریچ باشد، برای ایمنی مادر و جنین به احتمال زیاد سزارین نیاز است.

آمادگی برای زایمان طبیعی

اقداماتی وجود دارد که باید قبل از زایمان طبیعی بدون دارو انجام دهید، بهترین نکات آمادگی برای زایمان عبارت است از:

– با پزشک خود صحبت کنید: اطمینان حاصل کنید که تیم پزشکی در زمان زایمان تان حضور دارند.

– استخدام دولا را در نظر بگیرید: در حالی که پزشک زنان وظیفه دارد نوزاد را به شیوه ای سالم و ایمن به دنیا بیاورد، مامای همراه برای مادران اصلی ترین مشوق به حساب می آید. دولا در دوران بارداری در مورد برنامه زایمان با شما صحبت می کند و در زمان زایمان نیز از شما حمایت می کند.

– آموزش ببینید: برای موفقیت در امتحان به مطالعه نیاز است، این مسئله در مورد زایمان طبیعی نیز صادق است. بنابراین پژوهش های لازم را انجام دهید و با دوستان و اعضای خانواده با تجربه خود در این باره صحبت کنید. تکنیک های کاهش درد و روش های مورد نیاز در اتاق زایمان را تمرین کنید و در کلاس های زایمان شرکت کنید.

– روش های طبیعی کنترل درد را بیاموزید، سپس تمرین کنید: در هفته های آخر بارداری انواع روش های کنترل درد زایمان بدون دارو را با همسر خود امتحان کنید (برای نمونه ماساژ درمانی، رفلکسولوژی، تمرینات آرامش و تنفسی و رایحه درمانی). تمرین مداوم باعث می شود این تکنیک ها ملکه ذهن تان شود، افزون بر این روش خوبی برای بررسی اثربخشی آن ها قبل از زایمان است.

نکاتی برای زایمان طبیعی

انجام چند روش در اتاق زایمان می تواند به افزایش احتمال ادامه تا آخرین مرحله بدون استفاده از دارو یا مداخله پزشکی کمک کند:

– انقباضات واقعی هرچند دقیقه یک بار اتفاق میفتد: معمولا موجی از انقباضات حدود یک دقیقه طول می کشد، سپس آرام می شود. سعی کنید ذهن خود را بر روی مدیریت درد متمرکز کنید تا بتوانید بدون داروهای ضد درد این تجربه را با موففیت پشت سر بگذارید.

– یک زایمان موفق را تجسم کنید: بیشتر برندگان المپیک پیش از مسابقه پیروزی را در ذهن خود تجسم می کنند. شما نیز همین کار را انجام دهید و تولد نوزاد را راحت تصور کنید.

یک زایمان موفق را تصور کنید، به خود ایمان داشته باشید و در طول روند زایمان به این طرز فکر ادامه دهید. قدرت و نیت مثبت خود را باور کنید و بدانید که قوی هستید و از پس زایمان بر می آیید.

– تعداد افراد در اتاق زایمان را محدود کنید: اگرچه حضور نزدیک ترین دوستان و خانواده در هنگام زایمان می تواند به شما دلگرمی بدهد، اما باعث حواس پرتی تان می شود. بر اساس پژوهش های انجام شده حضور افراد بیشتر در هنگام زایمان باعث کاهش سرعت زایمان می شود، که این مسئله می تواند عدم استفاده از دارو را دشوار کند، بنابراین مادر به مسکن نیاز پیدا می کند. حتی حیوانات هم مانند سگ ها و گربه ها در زمان زایمان به طور غریزی در جایی پنهان می شوند تا تنها بمانند و تمرکز کنند.

به یاد داشته باشید که برای دستیابی به مزایای زایمان طبیعی، لازم نیست طبیعی عمل کنید. در صورت نیاز، درخواست مسکن و روش های کاهش درد هیچ اشکالی ندارد. بنابراین خود را سرزنش نکنید.

درد هر زایمان و تجربه آن برای هر فرد متفاوت است. مهم نیست که با چه روشی زایمان می کنید، به زودی دلبندتان در آغوش تان خواهد بود، بنابراین ذهن خود را بر روی او متمرکز کنید!

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات