انسداد لوله های فالوپ

0 1,450

انسداد لوله های فالوپ

باروری زنان ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. برخی از بیماری های زنان فقط در حد ایجاد اشکال در عادت ماهانه نیستند و می توانند موجب ناباروری شوند. یکی از این بیماری ها مشکلات در لوله های فالوپ یا همان لوله های رحمی است.

انسداد لوله های فالوپ چیست؟

چنانچه لوله های فالوپ دچار انسداد باشند، می توانند مانع از بارداری زنان شوند. لقاح زمانی اتفاق می افتد که یک اسپرم می تواند یک تخمک از زن را بارور کند. این لقاح در لوله های فالوپ زن اتفاق می افتد، نه در مهبل یا رحم او.

وقتی تخمک از تخمدان زن آزاد می شود، چنانچه لوله های فالوپ مسدود باشد، تخمک نمی تواند از آن عبور کند. تخمک و اسپرم به هم نمی رسند و لقاحی صورت نمی گیرد.

انسداد لوله های فالوپ

دلیل انسداد لوله های فالوپ

انسداد لوله های فالوپ معمولا به دلیل بافت های زخم که ناشی از عفونت لگن یا آندومتریوز است، رخ می دهد؛ همچنین جمع شدن مایع در لوله ها که هیدرواسپیلینکس نامیده می شود نیز، سبب انسداد لوله های فالوپ می شود.

درمان انسداد لوله های رحمی

برای درمان این مشکل باید نزد متخصص زنان زایمان بروید یا اینکه به مراکز ناباروری مراجعه کنید. آزمایش هایی مانند هیستروسالپینگوگرافی (HSG) برای درمان انسداد لوله ها انجام می شود. در این تست، یک ماده حاجب به داخل لوله های فالوپ تزریق می شود که به متخصص اجازه می دهد تا مسیر لوله را ببیند و محل انسداد را تشخیص دهد. این آزمایش ضرری برای زنان ندارد و فقط ممکن است موجب درد کوتاهی شود.

انسداد لوله های فالوپ
انسداد لوله های فالوپ

یک راه دیگر برای تشخیص انسداد لوله ها، لاپاراسکوپی است. در این روش پزشک متخصص یک محدوده ی کوچک نزدیک ناف را برش می دهد. در طی این عمل، دکتر ماده حاجب را به رحم تزریق می کند. اگر ماده از انتهای لوله های فالوپ خارج شود، یعنی انسداد وجود ندارد.

درمان برای انسداد لوله های فالوپ می تواند با همین روش لاپاراسکوپی انجام شود. در این روش پزشک می تواند بافت زخم را از اطراف لوله برش دهد یا حتی انتهای لوله را باز کند. شما برای این کار باید نزد یک پزشک متخصص و متبحر بروید تا در جراحی های لوله ها مهارت کافی داشته باشد. می توانید از پزشک زنان بخواهید تا یک متخصص خوب به شما معرفی کند.

پس از درمان، می توانید به راحتی برای بارداری اقدام کنید. پزشک بهترین زمان ها برای باروری و تسریع در باردار شدن را به شما توضیح می دهد.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات