مزایا و معایب بارداری با روش میکرواینجکشن

0 960

مزایای بارداری با روش میکرواینجکشن

به مردان نابارور کمک می کند:

باید به شما این مژده را بدهیم که چنانچه اگر یک عدد اسپرم سالم نیز موجود باشد می توان عمل میکرواینجکشن را انجام داد. ICSI ناباروری شدید را در مردان درمان می کند. این روش به مردانی که هیچ اسپرمی تولید نکنند و یا مقادیر بسیار کمی اسپرم تولید می کنند کمک می کند تا پدر شوند.

احتمال لقاح را افزایش می دهد:

اگر با روش IVF سنتی به دلیل مشکلات باروری تخمک موفق به بارداری نشده اید، با انجام روش میکرواینجکشن احتمال تشکیل لقاح بیشتر می شود، زیرا جنین شناس فرآیند باروری تخمک را در آزمایشگاه انجام می دهد.

به باروری با استفاده از تخمک فریز شده کمک می کند:

میکرواینجکشن معمولا زمانی توصیه می شود که تخمک های فریز شده در آی وی اف استفاده می شود. مشخص نیست که آیا میکرواینجکشن میزان تخمک گذاری تخمک های منجمد را بهبود می بخشد یا خیر. اما از آن جا که این تخمک ها در طی فرآیند انجماد تغییر می کنند، کارشناسان معتقدند میکرواینجکشن می تواند یک روش موثر برای باروری باشد.

روش میکرواینجکشن

روش میکرواینجکشنمعایب روش میکرواینجکشن

صرف هزینه و وقت:

بارور کردن تخمک برای آی وی اف نیاز به آزمایشگاه و داروهای گران قیمت دارد. همچنین نظارت بر پاسخ بدن زن به داروهای باروری وقت زیادی می گیرد (با انجام آزمایش های خون و اولتراسوند). افزون بر این، ICSI گران تر از IVF است.

یک اختلال ژنتیکی می تواند به جنین منتقل شود:

مردانی که میکرواینجکشن انجام می دهند ژن هایی دارند که باعث مشکلات باروری شده است، مانند تعداد کم اسپرم یا فقدان آن. اگر این مورد برای شما صادق باشد، این احتمال وجود دارد که فرزند پسر نیز این مشکل باروری را به ارث ببرد. این فقط یک دلیل برای بررسی اختلالات ژنتیکی است و قبل از عمل میکرواینجکشن باید با مشاور ژنتیک صحبت کنید.

بیماری های احتمالی برای نوزاد ایجاد می کند:

در حالی که نوزادانی که به وسیله میکرواینجکشن متولد می شوند مانند نوزادان طبیعی سالم هستند، مطالعات نشان می دهد که میکرواینجکشن ممکن است میزان نقص های خاصی از قبیل سندرم بکویت ویدمن ، سندرم آنگل من، هایپوسپادیاس، یا اختلال در کروموزوم جنسی را کمی افزایش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است زیرا داده های کافی برای نتیجه گیری های ثابت وجود ندارد.

روش میکرواینجکشن

روش میکرواینجکشنخطر چند قلوزایی:

در روش میکرواینجکشن مثل هر روش دیگر کمک باروری (ART) خطر حاملگی چند قلوبی وجود دارد. چندقلوزایی عاملی نامطلوب است زیرا خطر زایمان زودرس و مرگ ‌و میر را در جنین‌ها افزایش می‌دهد.

سایر خطرات درمان دارویی با تکنولوژی بالا:

هر زمان که روش های کمک باروری (ART) استفاده شود، خطرات خاصی وجود دارد. حدود 10 تا 20 درصد از زنانی که با تزریق گنادوتروپین تخمک گذاری شان تحریک می شود یک فرم خفیف سندرم هایپر استیمولیشن تخمدان (OHSS) دارند. سندرم هایپر استیمولیشن نشانگان تحریک پذیری بیش از اندازه تخمدان است و پی آمد پاسخ بیش از اندازه‌ی تخمدان‌ها به داروهای باروری است که با افزایش وزن و نفخ زن همراه است. (در صورتی که این اتفاق بیفتد، درمان ممکن است لغو شود.) IVF همچنین خطر بارداری خارج از رحم و زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد را افزایش می دهد، اما متخصصان مطمئن نیستند که آیا این به خاطر درمان ها است یا عوامل موثر بر باروری باعث این مسئله شده اند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات