داروهای باروری برای زنان

0 400

برای میلیون ها زن که به دنبال درمان های مناسب برای ناباروری می گردند، درمان دارویی همیشه اولین راه برای درمان است. این قرص ها و تزریق ها چه کار می کنند؟ در کوتاه ترین پاسخ ممکن باید بگوییم آنها تخمک گذاری را تنظیم می کنند.

به طور معمول چه داروهایی برای درمان ناباروری زنان تجویز می شود؟

پزشک شما، ممکن است از داروهای معمول برای درمان استفاده کند تا بتواند در باردار شدن شما تسریع کند.

کلومیفن:

داروهای باروری زنان

داروهای باروری زنان

این دارو برای تحریک هورمون های مغز تجویز می شود تا یک یا چند تخمک از تخمدان آزاد شود.

گنادوتروپین ها:

این دارو نیز تخمدان های زن را به طور مستقیم برای تولید یک یا چند تخمک تحریک می کنند. برخی از زن ها نیاز به ترکیب این داروها با روش درمانی تلقیح داخل رحمی IUI یا لقاح آزمایشگاهی IVF یا روش های دیگر در درمان ناباروری دارند. زنانی که تحت درمان با روش آی وی اف قرار می گیرند ممکن است نیاز به داروهای دیگر برای آماده سازی پوشش رحم برای بارداری نیز پیدا کنند.

داروهای باروری چه تفاوتی با هم دارند؟

این به زن و مشکل او در بارداری بستگی دارد و اینکه پزشک دقیقا برای چه برای او دارو تجویز کرده است. زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند با کلومفین به سادگی درمان می شوند اما به کسانی که نسبت به انسولین حساسیت دارند، متفورمین داده می شود تا به تخمک گذاری آنها کمک شود.

داروهای باروری زنان

داروهای باروری زنانزنانی که مبتلا به هایپروپرولاکتینمی با ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین موجود در خون مواجه هستند که این امر در تخمک گذاری اختلال ایجاد می کند. زنانی که دارای این بیماری هستند به احتمال زیاد باید داروی برموکریپتین یا کابرگولین را برای بهبود و بازگرداندن تخمک مصرف کنند.

خطرات داروهای باروری چیست؟

بسیاری از این داروها بیش از 40 سال است که با خیال راحت تجویز و استفاده می شوند. اما مانند سایر داروهای درمان باروری، این داروها می توانند احتمال چند قلو زایی را افزایش دهند. از طرفی هر قدر که تعداد قل های بیشتری داخل رحم زن قرار گیرد احتمال سقط جنین و زایمان زودرس بیشتر است. حدود 10 درصد از زنانی که کلومفین مصرف می کنند دچار چند قلو زایی و البته بیشتر دوقلو می شوند. همچنین حدود 30 درصد از زنانی که گنادوتروپین استفاده می کنند نیز احتمال بارداری چندقلو و بیشتر دوقلو را دارند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات