چطور فرزند شما دختر یا پسر می شود؟

0 3,976

جنسیت جنین در بارداری

هر یک از تخمک هائی که از تخمدان هر خانم بالغ در هر ماه تولید و آزاد می گردد، دارای یک کروموزوم X می باشد.

در صورتی که نصف اسپرم های مرد (اسپرماتوزوئیدها) دارای کروموزوم X و نصف دیگر دارای کروموزوم Y می باشند.

حال اگر اسپرمی که دارای کروموزوم X است، تخمک را که دارای کروموزوم X می باشد بارور کند، در نتیجه سلول اولیه دارای دو کروموزوم XX است و جنین دختر خواهد شد.

اگر اسپرمی که دارای کروموزم Y می باشد، تخمک زن را بارور کند موجب می شود که سلول اولیه دارای یک کروموزم جنسی X از مادر و یک کروموزوم جنسی Y از پدر شود و جنس او پسر خواهد شد.

جنسیت جنین در بارداری

چون اسپرم های هر مرد بالغی به نسبت مساوی کروموزوم X و Y دارد، بنابراین به یک نسبت شانس وجود دارد که جنین مادری که حامله شده است، دختر یا پسر گردد ( مانند این است که اگر سکه ای را صد بار به هوا پرتاب کنیم، 50 بار روی سکه به طرف بالا خواهد بود و 50 بار به طرف زمین).

با اطلاعات فوق می توان گفت پدر در ایجاد جنس جنین سهم اصلی را دارد و انصاف نیست که مردی از همسر خود شکایت کند که چرا دختر یا پسر به دنیا آورده است، زیرا اسپرم های مرد است که جنس جنین و نوزاد را مشخص می کند.

در حقیقت باید گفت تعیین جنسیت جنین ( دختر یا پسر ) به دست هیچ کدام نیست و هیچ کدام نقشی ندارند.

پدرها و مادرها باید بدانند دختر یا پسر شدن نوزاد در یک نوبت حاملگی سبب نمی شود که حاملگی های بعد و آینده مادر همان جنس قبلی باشد و باز احتمال دختر یا پسر شدن فرزند، 50 درصد خواهد بود.

آیا ما (زن و شوهر) از نظر علمی می توانیم کاری کنیم که شانس جنس فرزند دلخواه خود (پسر یا دختر) را افزایش دهیم؟

خداوند متعال در قرآن کریم چنین فرموده است :

خداوند هر چه را بخواهد می آفریند، به هر کس اراده کند دختر می بخشد و به هر کس بخواهد پسر، یا اگر بخواهد پسر و دختر، هر دو را برای آنان جمع می کند و هر کس را بخواهد عقیم می گذارد; زیرا او دانا و قادر است.

از آیه شریفه می فهمیم، اصل خلقت و انتخاب جنس فرزند با خالق متعال و از قدرت او می باشد.

عده ای از پدران و مادران هستند که از داشتن فرزندانی از یک جنس (دختر یا پسر) خوشنود نیستند و ممکن است در حال دل شکستگی و افسردگی به سر برند.

چنین پدران و مادران برای به دست آوردن فرزند دلخواهشان اقدام به حاملگی های پی در پی می کنند و سرانجام دارای فرزندان متعدد می گردند.

جنسیت جنین در بارداری

این رویداد موجب افزایش جمعیت و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و رفاهی همه افراد خانواده (والدین و کودکان) می گردد.

خداوند متعال به انسان یعنی اشرف مخلوقات، قدرت تفکر و تعقل عطا کرده است تا در صدد پیدا کردن راه هایی برای به دست آوردن تندرستی و خواسته های خود و دیگران باشد.

دانشمندانی که به تحقیق و پژوهش علاقه مند می گردند و در این راه قدم بر می دارند، عطیه الهی است که خداوند به آنها ارزانی داشته تا خود و دیگران از آن بهره مند گردند.

تحقیقات علمی در مورد سلامت و خوب زیستن جزئی از مقدرات الهی است و آنهایی که از روش های علمی بهره مند می شوند نیز چنین مقدر شده است تا این اطلاعات و دانش ها را به کار بندند و مقدرات الهی تحقق یابد.

تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری

دانشمندان و پزشکان برای افزایش امید به زندگی و کاهش رشد جمعیت و پیشگیری از بیماری هایی که در یک جنس به وجود می آید (هموفیلی، بیماری دوشِن و بیماری های چشمی و …) درصدد برآمده اند که تحقیقاتی در مورد انتخاب جنسیت فرزند انجام دهند و توصیه هایی نموده اند، ولی این توصیه ها صد در صد نیست.

شما ممکن است این توصیه ها را انجام دهید و فرزند با جنس دلخواه خود را نیز به دست نیاورید. بنابراین با اتکا به خداوند متعال مطمئن باشید که صلاح و مصلحت شما در این است که هدیه الهی را چه دختر و چه پسر با تمام وجود خود بپذیرید.

همان طوری که پیش از این یاد شد، پسر و دختر شدن جنین بستگی به کروموزوم های مرد دارد. تحقیقات انجام گرفته نشان داده است که عبور اسپرم نر (که دارای کروموزوم Y است) به طرف تخمک زن، سریع تر از اسپرم ماده (که دارای کروموزم X است) می باشد و اسپرم نر در مقایسه با اسپرم ماده زودتر از بین می رود.

هر خانمی در صورتی که اقدامات زیر را به طور دقیق انجام دهد، می تواند شانس داشتن فرزند دلخواه خود را 50 تا 75 درصد افزایش دهد.

جنسیت جنین در بارداری

اقدامات لازم برای پسر شدن جنین (داشتن پسر) توصیه آقای شتلز

1- آمیزش جنسی باید هر چه نزدیک تر به زمان تخمک گذاری زن باشد.

علائم تخمک گذاری زن عبارت است از :

– افزایش درجه حرارت بدن زن:

زن می تواند هر روز صبح قبل از خارج شدن از رختخواب، درجه حرارت خود را به طور دقیق اندازه بگیرد و یادداشت کند.

پائین آمدن ناگهانی درجه حرارت به میزان چند دهم درجه و بالا رفتن مجدد آن نشانه تخمک گذاری است.

– پیدایش ترشحات مخاطی (لزج) از دستگاه تناسلی زن

خونریزی بین دو قاعدگی و درد شکم

– آزمایش ادرار و تعیین هورمون LH زمان تخمک گذاری را مشخص می نماید.

2- قبل از هر نزدیکی و آمیزش جنسی، زن باید درون مهبل خود را با محلول جوش شیرین (دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک لیتر آب استریل) به وسیله پوار شستشو دهد. این عمل سبب قلیائی شدن مهبل می شود.

3- در هنگام آمیزش جنسی، اگر زن به پشت خوابیده باشد و دخول عمیق انجام گیرد، اسپرم دقیقا به داخل دهانه رحم ریخته می شود. همچنین زن باید کاملا تحریک جنسی شود.

جنسیت جنین در بارداری

4- خودداری از آمیزش جنسی از شروع قاعدگی تا روز تخمک گذاری ضرورت دارد. این خودداری سبب می شود که تعداد اسپرم ها به حداکثر برسد.

بنابراین آمیزش جنسی در زمان تخمک گذاری ( که در حدود 14 روز قبل از قاعدگی آینده می باشد ) و محیط قلیایی باعث می شود که اسپرم های نر که دارای کروموزوم Y می باشند بهتر به تخمک برسند و در آن نفوذ کنند و جنین، پسر گردد.

جنسیت جنین در بارداری

اقدامات لازم برای دختر شدن جنین ( داشتن دختر )

1- عمل آمیزش جنسی باید تا سه روز قبل از زمان تخمک گذاری انجام گیرد و سپس متوقف گردد یا به عبارت دیگر 17 روز قبل از قاعدگی آینده زن متوقف شود.

2- قبل از هر آمیزش جنسی، زن باید درون مهبل خود را با محلولی از یک لیتر آب استریل و دو قاشق سرکه سفید استریل شستشو دهد تا محیط اسیدی که بی ضرر است به وجود آید. محیط اسیدی مهبل، اسپرم های نر را از حرکت باز می دارد.

3- اگر زن در هنگام آمیزش جنسی به مرحله انزال می رسد باید سعی کند از ایجاد آن جلوگیری نماید. به نظر می رسد رسیدن به این مرحله جریان ترشحات قلیائی را افزایش می دهد و شانس موفقیت اسپرم های ماده را خنثی یا تضعیف می نماید.

عمل آمیزش جنسی باید در یک وضعیت روبرو و نشسته انجام گیرد، بنابراین امکان این که اسپرم ها مستقیما در دهانه رحم رها شوند کمتر می شود.

 

جنسیت جنین در بارداری

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات