رفتارهای بد کودک سر میز غذا

0 491

درست پس از آنکه نوزاد شما شروع به خوردن غذاهای جامد می کند، باید رفتار مناسب و آداب غذاخوردن را به او بیاموزید. مهم نیست که نوزاد شما سر میز غذا روی پای شما می نشیند یا اینکه صندلی غذا خوری مستقل دارد، مهم این است که برای آموزش آداب غذا خوردن به کودک هیچ وقت زود نیست و در همان اولین برخوردها باید این مساله کم کم به او آموزش داده شود.

اگر کودک شما نوپا است، مفهوم حرفهای شما را درک می کند پس می توانید دلیل یک رفتار را به او توضیح دهید؛ برای مثال اگر به او می گویید که در زمان خوردن غذا باید صحبت نکند؛ می توانید به او بگویید نه تنها این مساله رفتار خوبی نیست بلکه همچنین می توانید به او بگویید که مانع از خفگی یا استفراغ او شود.

رفتار کودکان سر میز غذا

رفتار کودکان سر میز غذاچه کار می توانید انجام دهید؟

استاد مواد غذایی و تغذیه در دانشگاه پوردو می گوید: برای مبتدیان مطمئن شوید که کودک شما برای غذا خوردن خسته و کسل نیست. باید اطمینان حاصل کنید که او گرسنه است، حداقل یک ساعت قبل از غذا میان وعده و خوراکی دیگری به او ندهید.

صبور باشید. وعده های غذایی نوزاد و کودک نوپای شما یک زمان پر از داستان است چرا که او دارد طعم های جدید را مزه می کند و روی مهارت های تغذیه کار می کند. تا 15 ماهگی بیشتر نوزادان باید بتوانند به سادگی و کامل از قاشق استفاده کنند اما برخی از کودکان بزرگتر ممکن است باز هم در کنترل قاشق دچار مشکل باشند.

دوره های رفتاری خود را برنامه ریزی کنید. رفتارهای مختلف نوزادان پاسخ های گوناگونی را می طلبد. برای نمونه اگر فرزند شما شروع به خوردن غذا با قاشق کرده است نباید رفتار جدید دیگری را به او آموزش دهید. بیش از اندازه هنگام غذا به او توجه نکنید، چنانچه سر میز غذا همه ی توجه اعضای خانواده سمت او باشد تلاش می کند تا با رفتارهای دیگری که شاید خوشایند نباشند، خودنمایی کند. زمانی که کودکی متوجه شود که رفتارهایش مورد توجه قرار نمی گیرد، اغلب آن را متوقف می کند.

رفتار کودکان سر میز غذا

رفتار کودکان سر میز غذاگاهی اوقات اقدامات شدیدتری لازم است. کودک می آموزد که برخی از رفتارها مانند مشاجره کردن سر میز غذا کار بسیار اشتباهی است و برخورد محکم تری را از شما می بیند. قرار دادن کودک در شرایطی مانند تکنیک تربیتی تایم اوت در مواقعی که برخورد شدیدتری لازم است، پیشنهاد می شود.

به طور کلی کودکان به دنبال نکاتی برای یادگیری رفتار مناسب سر میز غذا هستند، آنها به والدین خود نگاه می کنند بنابراین رفتار شما از همه چیز مهم تر است. آنها رفتارهای شما را الگو برداری و تقلید می کنند. پس به رفتار خود دقت کنید زمانی که او نیز رفتار مناسبی را سر میز داشت حتما از او تمجید کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات