پوره کدو سبز برای نوزاد

0 11,040

کدو سبز یکی از سبزیجات مناسب برای معرفی کردن خانواده ی سبزیجات به نوزاد است. کدو سبز هنگام پخت از خود آب پس می دهد بنابراین نیازی به اضافه کردن مایعات اضافی به این پوره ندارید. با بزرگتر شدن نوزاد و افزایش تحمل او برای معرفی خوراکی های جدید تر، می توانید با اضافه کردن سیب زمینی پخته شده یا غلاتی مانند جو ، پوره ی مقوی و سفت تر برای نوزاد تهیه کنید.

پوره کدو سبز برای نوزاد

این دستور تهیه مناسب برای نوزادان بالای شش ماه است.

مواد لازم پوره کدو سبز برای نوزاد :

1 کدو سبز متوسط، پوست کنده و ریز شده

روش تهیه

یک قابلمه ی را روی حرارت ملایم قرار دهید، به اندازه ی 2.5 سانتی متر داخل آن آب بریزید. کدو سبز را در یک سبد بخار پز قرار دهید و آن را روی قابلمه قرار دهید. سپس درب ظرف را بگذارید. حدود 5 دقیقه برای پخت و نرم شدن کدو کافی است.

پس از آن اجاق را خاموش کنید. سبد را بردارید و اجازه دهید تا کدو سبز کمی خنک شود. می توانید تکه های کدو را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید تا کامل بافت پوره را به خود بگیرد. اگر از گوشت کوب دستی برای نرم کردن استفاده می کنید در آخر دقت کنید که تکه های سفت داخل پوره باقی نمانده باشد.

پوره کدو سبز برای نوزاد

پوره کدو سبز را می توانید از 1 تا 3 روز در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

شما می توانید پوره را داخل ظروف کوچک مانند ظرف یخ قرار دهید و داخل فریزر بگذارید تا در مواقع لازم فقط یک قالب کوچک را خارج کرده و پس از آب شدن به نوزاد بدهید.

نکته ی مهم:

هر زمانی که به نوزاد خود یک ماده ی غذایی جدید معرفی می کنید؛ بهتر است بین 3 تا 5 روز صبر کنید تا اگر نوزاد شما واکنش آلرژن به غذا داشت متوجه شوید.

برخی از واکنش های آلرژیک مانند اسهال، بثورات پوستی یا جوش است.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات