پوره انبه و موز

0 4,468

پوره انبه و موز

انبه میوه ای گرمسیری و نرم است؛ موز هم میوه ای ملایم و بسیار خوش طعم است، این دو میوه ی خوشمزه را می توانید به صورت پوره به نوزادتان بدهید. میوه های رسیده و معطر را برای این ترکیب تازه انتخاب کنید. اگر دوست دارید، فقط از موز یا فقط انبه استفاده کنید. هر دوی این موارد برای اضافه کردن به پوره سبزیجات و شیرین کردن آنها یا حتی میل کردن با ماست معمولی مناسب است.

موز دارای مقادیر بالای فیبر است و به سیستم گوارشی نوزاد کمک می کند. همچنین دارای انرژی زیاد، سرشار از پتاسیم، فیبر، کلسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد، آهن و مس است. به درمان یبوست کمک می کند و در کنترل اسهال نوزاد عالی است.

انبه نیز دارای آنزیم های مفید برای سیستم گوارشی، غنی از فیبر و دارای ویتامین های A ، C، B، آهن و پتاسیم است. انبه رشد مغز را بهبود می بخشد، عملکرد مغز را بهتر می کند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است.

پوره انبه و موز

این دستور غذایی برای نوزادان بالای 6 ماه مناسب است.

مواد لازم برای تهیه پوره:

موز 1 عدد

انبه کوچک 1 عدد

روش تهیه:

ابتدا موز و انبه را کامل بشویید و سپس پوست بگیرید. انبه را برش بزنید. گوشت انبه را از تکه ها جدا کنید و لایه ی زیرین را که کمی سفت تر است کنار بگذارید. انبه و موز را در تکه های کوچک خرد کنید.

میوه ها را می توانید داخل یک مخلوط کن بریزید یا با کمک گوشت کوب برقی، آن را کامل له کنید. با توجه به سن نوزاد و توانایی او در جویدن، می توانید میزان له شدن و اندازه ی تکه ها را مشخص کنید.

پوره انبه و موز

در صورت لزوم، مقداری شیرخشک یا شیر مادر می توانید به پوره اضافه کنید تا کمی نرم تر و حالت مایع تری پیدا کند.

این پوره را می توانید تا 3 روز داخل ظرف درب دار در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

شما می توانید پوره را در قالب های یخ بریزید تا هر زمان که می خواستید، یک تکه را به راحتی بیرون بیاورید و پس از آب شدن به نوزاد بدهید.

پوره جو دوسر

طرز تهیه پوره کدو حلوایی برای نوزاد

طرز تهیه پوره موز برای نوزاد

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات