دادن پرتقال به نوزاد

0 1,962

دکتر آری براون متخصص نوزاد می گوید: نوزادان از زمانی که می توانند به خوبی بجوند می توانند پرتقال بخورند و این زمان معمولا پس از 6 ماهگی است. سایر مرکبات مانند گریپ فروت و نارنگی نیز برای نوزاد مناسب هستند.

در انتخاب مرکبات دقت کنید زیرا می توانند خطر خفگی را در پی داشته باشند. سوزان مورس، متخصص تغذیه می گوید: قبل از اینکه به نوزادتان یک پره پرتقال بدهید، ابتدا تمام هسته ها را از آن خارج کنید، پوست رویی را بگیرید تا نوزاد بتواند به راحتی آن را بجود. اگر پره بزرگ است حتما آن را به چند قسمت تقسیم کنید. هر کدام از این موارد می تواند در گلوی نوزاد گیر کند و خطر خفگی را داشته باشد.

دادن پرتقال به نوزاد

دادن پرتقال به نوزاد

تا زمانی که کودک شما به سن 4 سالگی نرسیده است باید موارد گفته شده را رعایت کنید. قطعات بزرگتر این میوه ها شاید به نظر شما اینطور باشد که به راحتی خورده می شود اما ممکن است به دلیل نرمی و لطافتی که دارد ناگهان در دهان نوزاد سُر بخورد و سبب خفگی شود.

زمانی که قصد داشتید تا به نوزادتان میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی و گریپ فروت را بدهید؛ به هیچ عنوان همه ی موارد را پشت هم به او ندهید.

انواع فینگر فود برای نوزاد

راهنمای تغذیه کودک بالای یک سال

راهنمای تغذیه کودک بالای دو سال

تغذیه ی کودک با شیر گاو

شما باید یک مورد برای نمونه پرتقال را به نوزادتان دهید و حداقل 3 روز صبر کنید تا چنانچه هر گونه واکنش آلرژیک در نوزاد شما بروز پیدا کند متوجه شوید که به دلیل خوردن چه چیزی بوده است.

پس از چند روز می توانید موارد دیگر را به نوزاد بدهید. در تغذیه ی نوزاد عجله نکنید؛ بهتر است آرام آرام پیش بروید تا خیال تان از بابت سلامتی نوزاد راحت باشد.

دادن پرتقال به نوزاد

دادن پرتقال به نوزاد

چنانچه هر گونه سابقه ی آلرژی به مواد خوراکی دارید، پیش از شروع مصرف ابتدا با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر نوزاد مبتلا به رفلاکس است مراقب باشید زیرا مرکبات می تواند رفلاکس را تشدید کند.

مرکبات می توانند سبب بثورات و اگزمای پوشک نیز بشوند، بعد از مصرف به این نکته نیز توجه کنید و هنگام تعویض یا شستشوی نوزاد وضعیت پاها و نواحی مرتبط با پوشک را بررسی کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات