نکات ایمنی در هنگام چهار دست و پا رفتن کودکان

0 273

هنگامی که کودک چهار دست و پا رفتن را شروع می کند، ممکن است از حرکت سریع او تعجب کنید. نکات ایمنی زیر را در هنگام چهار دست و پا رفتن کودک رعایت کنید:

زانوی کودک را برای حرکت بپوشانید: پوشاندن زانوهای کودک با جوراب شلواری یا شلوارهای کشی از ساییدگی یا خراش دردناک بر اثر تماس با فرش جلوگیری می کند.

خانه را برای کودک امن کنید: با حذف خطرات و موارد شکستنی از مسیر کودک، برای شتاب‌های ناگهانی او آماده باشید و همیشه مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که خانه تان برای کودکی که به تازگی متحرک شده امن است (یک راه خوب این که هم سطح کودک شوید و چهار دست و پا در جستجوی موارد خطرناک بگردید).

چهار دست و پا رفتن کودکان

بالا رفتن از پله ها را به کودک آموزش دهید: کودکان باید بدانند که چگونه از پله ها بالا بروند و مهم تر از آن، چگونه با خیال راحت از پله ها پایین بیایند. بنابراین در صورت امکان و بسته به نحوه ساخت پلکان، گیت محافظ کودک را چند پله (3 پله) بالاتر قرار دهید و یک منطقه تمرین ایجاد کنید تا کودک بتواند بالا رفتن از پله ها را امتحان کند. البته در زمان یادگیری باید نزدیک کودک بمانید تا هنگام غلت خوردن از او محافظت کنید. همچنین گاهی به کودک اجازه دهید تا تمام پله ها را به سمت بالا بخزد (البته شما باید از پشت سر او را دنبال می کنید). به محض این که کودک به مهارت بالا رفتن از پله ها دست یافت، وقت آن است که تکنیک های ایمن پایین آمدن از پله ها را به او نشان دهید (صبور باشید، یادگیری این آموزش ممکن است ماه ها طول بکشد). نظارت بر این همه بالا و پایین رفتن خسته کننده به نظر می رسد، اما برای ایمنی فرزندتان بسیار مهم است. آن قدر با کودک تمرین کنید تا او کاملا یاد بگیرد و اگر روزی کنار فرزندتان نبودید، او بتواند به راحتی و بدون خطر از پله بالا برود.

به کودک بیاموزید که از مبلمان بالا نرود: اگر کودک از وسایل خطرناک بالا می رود (مانند قفسه کتاب خانه یا میز)، به آرامی او را بغل بگیرید و به او یادآوری کنید (بارها و بارها و بارها) که مبلمان برای کوهنوردی نیست. کودک را به مکان امنی هدایت کنید (مانند چند پله پایین که در معرض دید گذاشته اید یا انبوهی از بالش روی زمین) و دوباره تکرار کنید که بالارفتن از این جا اشکالی ندارد. کوهنورد کوچک شما در نهایت این پیام را درک خواهد کرد (اما تا آن زمان، از امن بودن وسایل خانه مطمئن شوید و مبلمان سنگین را به دیوار بچسبانید تا کودک نتواند آن را واژگون کند).

چهار دست و پا رفتن نقطه عطف هیجان‌انگیزی است که باعث اختلال خواب خزنده تازه کار می شود. از آن جا که ذهن کوچک کودک مملو از احساسات و تجربیات کاملا جدید است، ممکن است او دچار مشکلات خواب شود. این مسئله کاملا طبیعی ولی خسته کننده است. برنامه روتین قبل از خواب کودک را دو برابر کنید و زمان زیادی در شب برای استراحت او در نظر بگیرید.

چهار دست و پا رفتن کودکان

آخرین مرحله پس از یادگیری چهار دست و پا رفتن، راه افتادن است. کودک برای دست یابی به این مهارت سعی می کند با استفاده از هر چیزی که در دسترس است، مانند مبل، صندلی یا پای اطرافیان، خود را بالا بکشد و بایستد. کودک پس از راه افتادن می تواند بدود، بپرد، برقصد و کارهای دیگر انجام دهد. مسئله مهم زمان است، شما باید صبور باشید و به کودک فرصت دهید تا بتواند دنیای اطرافش را کشف کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات