زمان راه افتادن کودکان

0 76

راه رفتن یکی از اتفاقات مهمی است که در زندگی هر کودک سالمی رخ می دهد. با شروع راه افتادن کودک همه چیز تغییر می کند! از غلتیدن و چهار دست و پا رفتن گرفته تا قدم زدن و پرسه زدن در اطراف. این نقاط عطف حرکتی درشت، از زیباترین و فراموش نشدنی ترین لحظه ها برای والدین هستند. کودک یاد می‌گیرد خود را بلند کند و بایستد، یک گام به جلو بردارد و به کشف دنیای اطراف خود بپردازد.

اولین قدم های کودک ممکن است در عرض چند روز یا چند ماه پس از یادگیری ایستادن رخ دهد. گام های لرزان کودک تمرینی برای راه رفتن او است.

در این مطلب با زمان راه افتادن، نشانه ها و روش های کمک به راه رفتن کودکان آشنا خواهید شد.

چه زمانی کودکان شروع به راه رفتن می کنند؟

برخی از کودکان قبل از 1 سالگی شروع به راه رفتن می کنند، اما بیشتر آن ها اولین قدم های خود را پس از 12 ماهگی برمی دارند (به طور متوسط حدود 14 ماهگی). کودکان معمولا در حدود 9 یا 10 ماهگی، پس از مرحله بالا کشیدن وارد مرحله کروز (یا راه رفتن با کمک گرفتن از مبل) می شوند و اولین قدم های خود را بر می دارند.

هنگامی که گردشگر تازه کار اولین تلاش خود را برای بالا کشیدن از وسایل و ایستادن می کند، به زودی اولین قدم های خود را بر می دارد. بیشتر کودکان تا 1 سالگی، به صورت مستقل راه نمی روند (کودکان ۱۲ تا ۱۵ ماهه به خوبی راه می‌روند)، اما اگر کودک تا ۱۸ ماهگی راه نرفت، باید با پزشک متخصص کودکان تماس گرفت.

زمان راه افتادن کودکان

فاکتورهای خانوادگی یا محیطی را بررسی کنید. کودک ممکن است راه والدین خود را دنبال کند. ساختار و خلق و خو نیز نقش مهمی در راه افتادن کودک ایفا می کند. یک کودک پر انرژی احتمالا زودتر از کودکی که دوست دارد در یک جا بنشیند و با وسایلش سرگرم شود، راه می افتد. برخی از کودکان‌ نیز محتاط ‌تر هستند و فقط زمانی که بتوانند تعادل خود را حفظ کنند (از نیفتادن خود مطمئن شوند) قدم برمی دارند. برخی دیگر جسور هستند و به معنای واقعی کلمه اشتیاق به راه رفتن دارند.

کودک نوپا در نهایت براساس جدول زمانی خودش (نه شما)، راه رفتن را یاد می گیرد، ولی راهکارهایی برای تشویق و کمک به راه افتادن او وجود دارد. از قدم‌های کوچک دلبندتان لذت ببرید، تا این حرکت پیروزمندانه برای او بسیار شیرین تر به نظر برسد.

مراحل یادگیری راه افتادن

یادگیری راه رفتن یک فرآیند است و رویکرد آن در میان کودکان متفاوت است. در ادامه مراحل راه افتادن کودک بررسی می شود (به یاد داشته باشید که نبود برخی یا همه این مراحل در کودک کاملا طبیعی است):

سینه خیز رفتن: در این شیوه کودک با کمک دست‌هایش (که در این مرحله قوی‌تر از ماهیچه‌های پا هستند) به سمت جلو میخزد، گاهی نیز بدن خود را به سمت عقب حرکت می دهد.

سرخوردن: برخی از کودکان به جای سینه خیز یا چهار دست و پا رفتن، با هل دادن بازوهای خود به سمت پایین لگن شان را تکان می دهند یا کودک ممکن است به شیوه کماندویی روی شکمش بچرخد.

چهار دست و پا رفتن: کودکان معمولا این روش کلاسیک را بین ۷ تا ۱۰ ماهگی انجام می دهند. در این روش کودک با تکان خوردن روی دست‌ها و پاهایش به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند.

– کروز: معمولا آخرین مرحله یادگیری قبل از راه رفتن مرحله کروز است. در این وضعیت کودک با کمک مبل در حالت ایستاده قدم برمی‌دارد.

زمان راه افتادن کودکان

نشانه های راه افتادن کودک

مراحل خزیدن، چهاردست و پا رفتن و کروز، در نهایت باعث راه افتادن کودک می شود. نشانه های دیگر راه افتادن کودک شامل حفظ بهتر تعادل و توانایی ایستادن برای مدت طولانی تر (به معنای قدرت بیشتر) است. اگر دلبندتان با کمک یک اسباب بازی دسته دار و چرخ دار می تواند مانند حرفه ای ها راه برود، احتمالا به زودی آماده مستقل راه رفتن خواهد شد!

راه افتادن کودک، احتمالا منجر به رگرسیون خواب (تغییر در الگوی خواب) می شود. این اختلال خواب به مهارت های جدیدی که کودک در طول روز کسب می کند، ارتباط دارد. بنابراین رگرسیون خواب در کودک 12 ماهه ممکن است به دلیل راه افتادن او باشد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات