5 راه برای کمک کردن به خواب نوزاد

0 655

خواب نوزاد از مسایل مهمی است که با سلامتی او در ارتباط است. در این مطلب 5 نکته ی مهم در این باره را به شما توضیح می دهیم:

ایجاد یک عادت خواب برای نوزاد

نوزادان زیاد می خوابند، به طور معمول روزانه بین 16 تا 17 ساعت خواب نیاز دارند. اما بیشتر نوزادان، به خصوص در هفته های اول، بیش از 2 تا 4 ساعت به طور مداوم چه در روز و چه در شب نمی خوابند.

با گذشت زمان، کودک شما در طول روز کمتر و بیشتر شب ها می خوابد. در حدود 4 تا 6 ماهگی، بیشتر نوزادان در طول شب 8 ساعت یا بیشتر می خوابند.

خواب نوزاد

خواب نوزاد1. علائمی را که نشان دهنده ی آن است که کودک شما خسته است، بشناسید.

برای 6 تا 8 هفته ی اول، بیشتر نوزادان نمی توانند بیش از 2 ساعت بیدار بمانند. اگر در شرایطی باشند که بیشتر از این بیدار بمانند، بیش از حد خسته می شوند و در هر شرایطی ممکن است بخوابند.

علائم خستگی نوزاد خود را بشناسید، اگر مالش چشم ها، کشیدن گوش یا سایر علائم خواب آلودگی را در نوزادتان مشاهده کردید، او را برای خواب آماده کنید. حس ششم شما به عنوان والد می تواند به شما بگوید که نوزادتان چه زمانی نیاز به خواب دارد.

2. زمانی برای بازی روزانه ایجاد کنید

خواب نوزادهنگامی که نوزاد شما در طول روز هوشیار است تا جایی که می توانید با او بازی کنید. خانه را روشن نگه دارید تا کاملا متوجه روز شود. اصلا نگران قطع کردن صداهایی مانند تلفن، ماشین ظرفشویی یا وسایل دیگر خانه نباشید. اگر او تمایل دارد تا شیر بخورد و بیدار باشد، مشکلی نیست بیدارش نگه دارید.

3. شب را آرام کنید

هنگامی که نوزاد شب بیدار می شود، با او بازی نکنید، چراغ ها را زیاد روشن نکنید و سر و صدا نکنید. زیاد با او صحبت نکنید تا خواب از سر نوزاد نپرد و به این درک برسد که شب زمان خواب است.

4. یک روال خواب مناسب را در پیش بگیرید

خواب نوزاد

خواب نوزادهیچ وقت برای شروع یک برنامه ی خواب دیر نیست. این کار می تواند ابتدا با تغییر رویه در رفتارهایی مانند لالایی گفتن یا بوسیدن و شب بخیر گفتن به او باشد. این رفتارها باید برای کودک معنای خواب بدهد و او بداند که هر وقت در تاریکی همچین مسایلی را دید یعنی زمان خواب است.

میزان خواب مورد نیاز کودک

مشکل خواب در بارداری

خواب نوزاد تازه متولد شده

5. به نوزاد خود فرصتی بدهید تا تنهایی بخوابد

برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که زمانی که نوزاد خوابش می آید، او را در مکان خوابش قرار دهید اما تکانش ندهید. حتی اصرار می کنند که بهتر است در جای خواب، نوزاد را شیر ندهید. آنها می گویند کودک باید متوجه شود که مکان خواب فقط برای خواب است و این را به طور یک برنامه متوجه می شود.

خواب نوزاد

خواب نوزادبا این حال، همه با این استراتژی موافق نیستند. بسیاری از والدین، نوزاد خود را زمان خواب تکان می دهند زیرا این کار را طبیعی می دانند چون می بینند که بیشتر افراد آن را انجام می دهند. آنها احساس می کنند که نوزاد از تکان دادن لذت می برد و آرامش بیشتری دارد که البته اگر عادت کرده باشد همین حس را نیز به دست می آورد.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات