استفاده از پوآر یا آسپیراتور برای برطرف کردن گرفتگی بینی

0 5,754

پوآر بینی

روش تمیز کردن بینی گرفته نوزاد

با تمیز کردن بینی گرفته، نفس کشیدن، غذا خوردن و خوابیدن برای نوزاد راحت تر می شود.

اکثر پدرمادرها برای تکمیل ساک وسایل نوزادشان، از پوآر بینی استفاده می کنند. پوآر وسیله ای مناسب برای تمیز کردن بینی نوزاد است. همچنین چندین محصول جدید برای رفع گرفتگی بینی نوزاد در بازار وجود دارد ( مانند “آسپیراتور بینی” ) که در از بین بردن مخاط بینی نوزاد حتی از پوآر هم کارآمدتر می باشند.

قبل از این که بخواهید از مکش پوآر بینی استفاده کنید، کمی قطره بینی داخل بینی نوزاد بریزید تا مخاط را مرطوب، رقیق و شل کنید. قطره بینی در داروخانه ها موجود است، حتی به راحتی می توان با حل کردن یک چهارم قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب گرم، قطره نمکی را در خانه درست کرد. هر روز از این محلول تازه درست کنید و آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز و پوشیده نگه داری کنید. (اگر از آب شیر استفاده می کنید، بهتر است که ابتدا آب را بجوشانید تا استریل شود.)

پوآر بینیپوآر بینی

کودک را به پشت بخوابانید. یک یا دو قطره آب نمک را با قطره چکان در هر سوراخ بینی او بریزید (یا اگر از قطره بینی استفاده می کنید یک یا دو مرتبه آن را اسپری کنید) و سعی کنید حدود ده ثانیه سر نوزاد را ثابت نگه دارید. بعد از هر بار استفاده، قطره چکان را تمیز کنید.

قطره بینی ممکن است به تنهایی احتقان بینی نوزادتان را برطرف کند. اما اگر بینی او بعد از چند دقیقه هنوز گرفته است، می توانید از پوآر استفاده کنید.

روش استفاده از پوآر بینی

برای تخلیه هوا حباب پوآر را فشار دهید. سپس به آرامی نوک لاستیکی را وارد سوراخ بینی نوزاد کنید. حباب را به آرامی رها کنید تا مخاط جمع شود. پوآر را بیرون آورید و حباب را فشار دهید تا مخاط خارج شود. حباب را تمیز کنید و این کار را برای سوراخ بینی دیگر تکرار کنید.

اگر بینی نوزاد بعد از پنج تا ده دقیقه هنوز هم گرفته است، دوباره قطره آب نمک را در سوراخ بینی او بریزید و از پوآر استفاده کنید. بینی نوزاد را بیش از دو یا سه بار در روز با مکش تمیز نکنید، زیرا با این کار پوشش داخلی آن تحریک می شود. همین طور بیش از چهار روز پشت سر هم از قطره بینی استفاده نکنید، زیرا قطره بینی با گذشت زمان داخل بینی را خشک می کند و اوضاع را بدتر می کند.

به خاطر داشته باشید که تمیز کردن بینی نوزاد با پوآر باید با ملایمت انجام شود. اگر بینی را با عجله و خشونت مکش کنید، بافت آن ممکن است ملتهب شود (یا حتی خون ریزی کند) و این کار منجر به گرفتگی بیشتر بینی می شود. اگر فرزند شما در برابر این کار به شدت مقاومت می کند، صبر کنید تا مدتی بگذرد و بعد دوباره امتحان کنید.

پوآر بینی

پوآر بینیچگونه می توان پوآر بینی را تمیز کرد؟

پوآر بینی را پس از هر بار استفاده به خوبی با آب گرم و صابون بشویید. حباب را با نوک داخل آب صابون فشار دهید تا داخل آن نیز تمیز شود. (آب صابون داخل حباب را قبل از خالی کردن تکان دهید.)

چند بار آن را با آب گرم ، خوب بشویید و این کار را تکرار کنید. سرنگ پوآر را با نوک رو به پائین در یک لیوان قرار دهید تا خشک شود.

چگونه می توان از آسپیراتورهای جدید بینی استفاده کرد؟

آسپیراتور بینی از یک سر مکش کوچک، لوله ای نرم و باریک و یک دهانه در انتهای دیگر آن تشکیل می شود. با استفاده از آسپیراتور، از طریق دهان مادر، مخاط بینی نوزاد کشیده و درون محفظه ریخته می شود. فیلتر موجود در لوله باعث جلوگیری از استنشاق میکروب می شود. اجزای اسپیراتور را می توان جدا کرد و با صابون و آب گرم شستشو داد.

این محصولات دارای دفترچه راهنمای کاملی در مورد نحوه استفاده و مراقبت از آن ها هستند. ممکن است هزینه آن کمی زیاد باشد، اما برخی والدین استفاده از آسپیراتور را موثرتر، کم تهاجمی تر و راحت تر از پوآر می دانند.

مترجم: محدثه محمدی

3 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات