نکاتی برای کاهش درد واکسن نوزاد

0 4,855

کاهش درد واکسن نوزاد

واکسن از نوزاد در برابر بیماری های بسیار وحشتناکی محافظت می کند. نوزادان در برابر ویروس ها آسیب پذیرتر هستند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها به طور کامل بالغ نیست. وجود زیاد ویروس ها به همراه توجه کمتر به بهداشت، سبب می شود نوزادان و کودکان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند. هنگامی که بسیاری از کودکان در مراکز نگهداری از کودکان و مدارس، کنار هم جمع می شوند، امکان انتقال بیشتر می شود. از این رو ضروری است که نوزاد و کودک شما تمام واکسن های توصیه شده را به موقع تزریق کند.

بسیاری از مادران از دیدن نوزادان خود در لحظه واکسیناسیون ناراحت می شوند. واکسن ها به خاطر مفید بودن برای فرزند شما، نباید فراموش شوند. با این حال، شما مطمئنا می توانید با حفظ آرامش، استرس کمتری داشته باشید.

کاهش درد واکسن نوزاد

کاهش درد واکسن نوزاد10 راه برای تسکین درد نوزاد پس از واکسیناسیون

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش درد نوزاد در هنگام و پس از واکسیناسیون انجام دهید:

1. نوزاد را در آغوش بگیرد

او را بغل کنید! نوزادان وقتی در بغل پدر و مادرشان قرار می گیرند، آرام می گیرند و کمتر گریه می کنند. به این دلیل که پناه یک شخص آشنا به آنها کمک می کند تا از خود محافظت کنند.

2. به او شیر بدهید

نوزادان در یک زمان، بر روی یک کار متمرکز می شوند، بنابراین تغذیه نوزاد پس از واکسیناسیون می تواند به تغییر فکر او و همچنین کاهش درد به میزان قابل توجهی کمک کند. شیردهی نوزاد با شیر مادر بعد از واکسیناسیون باعث آب رسانی کافی به بدن او نیز می شود و از ایجاد تب جلوگیری می کند.

3. حواس او را پرت کنید

با استفاده از اسباب بازی مورد علاقه، حواس نوزاد را در حین تزریق، منحرف کنید. این می تواند به حفظ و تمرکز فکر او از درد کمک کند.

4- یک کمپرس یخ را در منطقه تزریق شده قرار دهید

کمپرس سرد می تواند تورم یا درد در محل تزریق را کاهش دهد. یک پارچه را در آب سرد خیس کنید و آن را روی محل تزریق قرار دهید. برای تسکین درد می توانید به جای آن از یک بسته یخ نیز استفاده کنید.

5. سؤال درباره کرم های بی حس کننده

شما می توانید از متخصص اطفال خود بخواهید قبل از تزریق، از کرم یا اسپری بی حس کننده استفاده کند. بهتر است این موضوع را حتما از پزشک بپرسید زیرا در صورتی که نیاز به تهیه داشته باشید، شاید نسخه ی پزشک لازم باشد.

کاهش درد واکسن نوزادکاهش درد واکسن نوزاد

6. از یک تزریق بدون درد استفاده کنید

تزریق بدون درد یا واکسن آسلولار، بر خلاف واکسن های معمولی، هیچ علائمی ایجاد نمی کند و درد زیادی نیز ندارند، زیرا با آنتی ژن های کمتری همراه هستند. می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا این گزینه در دسترس است یا خیر، او تصمیم می گیرد که آیا رفتن به دنبال این واکسن ها امکان پذیر است یا خیر.

7. تزریق های ترکیبی انجام دهید

واکسیناسیون های مربوط به بیماری های مختلف را می توان در یک سرنگ با هم ترکیب کرد تا تعداد تزریق هایی را که نوزاد شما باید انجام دهد، کمتر شود. می توانید در مورد این موضوع با پزشک متخصص نوزاد صحبت کنید.

8. پوست کودک خود را مالش دهید

ماساژ آرام ناحیه اطراف محل تزریق؛ قبل و بعد از انجام، می تواند درد را تسکین دهد.

9. آرام باشید

نگرانی شما فقط باعث ترس نوزاد می شود و او را ناراحت می کند. همانطور که نوزاد خود را نگه می دارید، آرام باشید تا از استرس او جلوگیری کنید.

10. از راهکارهای سریع استفاده کنید

پس از واکسیناسیون، بی درنگ او را قنداق کنید.

او را روی پهلو یا معده قرار دهید.

صداهای سفید مانند “شش” ایجاد کنید.

او را به آرامی تکان دهید.

به او چیزی بدهید تا بمکد، مثل سینه مادر، شیشه شیر یا پستانک.

کاهش درد واکسن نوزاد

کاهش درد واکسن نوزاد11. سؤال درباره داروهای مسکن درد

اگر نوزاد شما به دلیل درد؛ زیاد گریه کرد یا بعد از تزریق دچار تب شد، می توانید در مورد دادن داروهایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای تسکین درد با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

مهم است که نوزاد شما واکسینه شود زیرا این بهترین نوع محافظت در برابر بیماری های تهدید کننده زندگی است. بنابراین، آرام باشید و به یاد داشته باشید که نوزاد شما مقدار و مدت کمی احساس درد می کند. با مراحل گفته شده می توانید این تجربه را برای نوزاد خود راحت تر کنید.

4 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات