چند بازی سرگرم کننده برای اعضای خانواده در روزهای کرونایی

0 591

بازی های خانوادگی

قرنطینه ادامه دارد! شاید این روزها این جمله یکی از بدترین جملاتی باشد که می شنویم. حتی هر روزش می تواند سبب یأس و ناامیدی در خانواده ها شود. اما در این میان که ما هم شاید از قرنطینه در عذاب باشیم، کسانی هستند که این روزها را به بهترین شکل استفاده می کنند و از تک تک لحظات شان برای کسب اطلاعات، مطالعه، پژوهش و کارهای مفید دیگر بهره مند می شوند.

جدای از این مسایل، سرگرمی و بازی هم جای خود را دارد، این روزها انقدر وقت خالی برای هر کسی وجود دارد که می توان با خیال راحت بخشی از زمان خود را به بازی با بچه ها و اعضای خانواده قرار داد. ما در این مطلب سعی می کنیم تا چند بازی جذاب خانوادگی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید لحظات خوب و خوشی را کنار هم سپری کنید.

انواع بازی های جذاب برای سرگرمی در خانه

پانتومیم

بازی های خانوادگییکی از بازی هایی که می تواند به افزایش هوش، تمرکز و توجه کمک کند، پانتومیم است. این بازی را همه ی ما بلد هستیم و از کودکی در موقعیت های مختلف آن را با همسالان مان بازی کردیم. این روزها می توانیم این بازی جذاب را با اعضای خانواده مان نیز انجام دهیم. اگر در خانه کودک دارید، واژه هایی را انتخاب کنید که کودک بتواند آن را از حرکات شما دریابد، این کار به افزایش عزت نفس او نیز کمک می کند. از طرفی این بازی همراه خود تحرک دارد و هر کس مجبور است که از جایش بلند شود و کلمه ی مورد نظر را بازی کند تا بقیه متوجه شوند.

بازی های فکری

بازی های خانوادگی

بازی های خانوادگیبازی های متنوعی را از کودکی مان به یاد داریم، روپولی، راز جنگل، فکر و بکر، دبنا و دنیایی از بازی های جذاب دیگر که کافی است تا چند دقیقه بنشینیم و به آنها فکر کنیم. این بازی ها امروزه نیز در مدل های امروزی تر و البته با همان روش گذشته، موجود هستند و می توانید آن ها را به سادگی از فروشگاه های اینترنتی خریداری و همراه خانواده بازی کنید.

بازی های حرکتی

اگر خانه شما حیاط، تراس یا پشت بام دارد، می توانید بازی هایی مانند طناب زنی، وسطی، لی لی و بازی های حرکتی با وسایل مختلف انجام دهید. اگر هم این امکان برای شما وجود ندارد، می توانید به سادگی در منزل شرایطی را برای فعالیت های حرکتی ایجاد کنید. یک سبد را گوشه ای از خانه بگذارید و مسابقه ی پرتاب توپ به سمت سبد را بازی کنید. بازی بولینگ هم ایده ی خوبی است، انواع این استوانه ها با سایزهای مختلف در بازار موجود هستند می توانید آن ها را تهیه کنید و گوشه ای از خانه بچینید. با توپ های سبک می توانید این بازی را انجام دهید.

بازی های رایانه ای

بازی های خانوادگی

بازی های خانوادگیانواع بازی های دیجیتال می تواند یک سرگرمی جالب برای بچه ها و همینطور والدین باشد. امروزه انواع کنسول ها و دستگاه های مختلف نیز برای اتصال به تلویزیون موجود هستند. همچنین برخی بازی های آنلاین و برخط می توانند یک مسابقه ی جذاب خانوادگی را راه بیندازند.

بازی های سنتی

شاید امروز با وجود پیشرفت های تکنولوژی، کودکان و نوجوانان با بازی های جدید ارتباط جدانشدنی ای برقرار کردند اما ما می توانیم با ارائه ی بازی های قدیمی تر بچه ها و همه ی اعضای خانواده را به وجد بیاوریم. بازی هایی مانند اسم فامیل، دوز بازی، حدس کلمات و بازی هایی که فقط با یک کاغذ و قلم هستند، کم نیستند.

این بازی ها و فاصله گرفتن از دنیای دیجیتال می تواند سبب ارتباط بهتر اعضای خانواده باهم شود و بچه ها را نیز به سمت و سوی بازی های قدیمی بکشاند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات