عوارض بارداری پنهان

0 766

عدم آگاهی از بارداری حتی تا هفته 20 ، می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. چنان چه فرد متوجه بارداری خود نشود، مراقبت های پزشکی ضروری دوران بارداری را دریافت نمی کند.

بر اساس پژوهش های انجام شده، نوزادانی که از بارداری پنهان متولد می شوند، احتمالا دارای وزن کمتری هستند و زودتر به دنیا می آیند.

در طی بارداری پنهان، جنین به درستی تحت نظر قرار نمی گیرد و ناهنجاری های احتمالی، عوارض یا ایمن ترین روش های زایمانی بررسی نمی شود. عوارض دوران بارداری مانند فشار خون بالا، دیابت حاملگی و پره اکلامپسی، باید کنترل شود.

افزون بر این فرد باردار ممکن است به دلیل عدم آگاهی با مصرف موارد ناایمن (الکل یا استعمال دخانیات) در بارداری سلامت خود و جنین را در خطر بیندازد. همچنین اگر بارداری پنهان تا زمان تولد نوزاد ادامه یابد، ممکن است فرد متوجه نشود که در حال زایمان است و مجبور شود بدون هیچ گونه کمکی فرزند خود را به دنیا آورد.

درمان بارداری پنهان

عدم اطلاع از بارداری تا هفته 20 یا بعد از آن می تواند تجربه ای استرس زا باشد و باعث ایجاد احساسات مختلف در مادر شود. اگر علائمی دارید که احتمال می دهید باردار هستید، از کنار آن بی اهمیت عبور نکنید و برای تایید بارداری حتما به پزشک مراجعه کنید و راهنمایی های لازم در مورد حاملگی را دریافت کنید.

در صورتی که بارداری پنهان در دوران بارداری و قبل از زایمان تشخیص داده شد، در مورد دریافت مراقبت های دوران بارداری باید خیلی سریع با پزشک مشورت کرد. با وجود این که مادر متوجه بارداری خود نبوده، ممکن است جنین او سالم باشد. بنابراین بهتر است به محض اطلاع از بارداری، برای افزایش احتمال سلامتی جنین و به حداقل رساندن خطرات سلامتی، مراقبت های لازم را انجام داد.

عوارض بارداری پنهان

زایمان یک تغییر بزرگ است، به ویژه اگر بارداری غیرمنتظره باشد، بنابراین احساس اضطراب، تردید و خستگی بعد از تولد نوزاد طبیعی است. افسردگی دوران بارداری که می تواند در هفته های پس از زایمان رخ دهد، بسیار شایع اما قابل درمان است.

زنان با بارداری پنهان احتمالا با اختلالات روحی روبرو خواهند شد. گاهی مادر پس از زایمان از پذیرش نوزاد سرباز می زند. به محض تجربه علائمی مانند تحریک پذیری، ناراحتی، تردیدهای مداوم در مورد مراقبت از نوزاد فورا با پزشک مشورت کنید یا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

با مشاهده هرگونه علائم غیرمعمول یا جدید در چرخه قاعدگی مرتبط با بارداری پنهان، آزمایش بارداری دهید و در صورت مثبت بودن به پزشک مراجعه کنید.

خلاصه مطلب

درک از دست دادن علائم بارداری دشوار به نظر می رسد، اما همچین شرایطی با عنوان بارداری پنهان وجود دارد. به خاطر داشته باشید که بارداری هر فرد متفاوت است و حتی هربارداری برای فرد نیز می تواند متفاوت باشد.

عوارض بارداری پنهان

دوران بارداری زمان حساسی است که مادر و جنین هر دو به مراقبت و توجه نیاز دارند. افزایش آگاهی در مورد بارداری پنهان به افزایش مراقبت های دوران بارداری و ایمنی بیشتر جنین کمک می کند.

در صورت مشاهده هرگونه علائم مبهم و غیرقابل توضیح مرتبط با بارداری، بهتر است یک آزمایش بارداری انجام دهید و برای تشخیص قطعی با پزشک مشورت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات