سینه ها، رابطه جنسی و بارداری: راهنمای مادران جدید

0 34,886

تحریک سینه در بارداری

این مطلب به ارگاسم، پاشش شیر و سایر مسائلی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده و از پرسیدن آن خجالت بکشید، پرداخته است.

بدن مادران در دوران بارداری به طرز چشمگیری تغییر می کند و برای ورود نوزاد آماده می شود. یکی از اعضای بدن که به طور اساسی دستخوش تغییر می شود، پستان ها است. تغییر در سینه ممکن است از یک هفته بعد از بارداری شروع شده و تا زمان زایمان و بعد از آن ادامه یابد.

در ادامه برخی از سوالات متداول که به ذهن مادران شیرده و باردار خطور می کند، بررسی شده است.

سوال: آیا این حالت که تحریک سینه در هنگام رابطه جنسی باعث ارگاسم زنان باردار می شود (در حالی که قبلا این گونه نبوده) طبیعی است؟

یکی از مزایای دوران بارداری این است که کیفیت ارگاسم در زنان افزایش می یابد. در این دوران، پستان ها بزرگ تر و حساس تر شده، گردش خون نیز نسبت به قبل بیشتر می شود و به دنبال آن میزان تحریک پذیری بافت ها و اندام ها نیز افزایش می یابد. برخی از زنانی که قبل از بارداری لذت جنسی زیادی تجربه نمی کردند، در دوران بارداری به طرز عجیبی میل بیشتری برای برقراری نزدیکی دارند.

این موهبت را هدیه ای از طبیعت به زنان برای تلافی برخی از سختی های دوران بارداری مانند حالت تهوع و ترک های پوستی در نظر بگیرید.

تحریک سینه در بارداری

تحریک سینه در بارداریرسوال: آیا تحریک سینه در دوران بارداری، باعث تولید زودهنگام شیر می شود؟

احتمالا خیر، نشت و ترشح شیر از پستان ها در دوران بارداری طبیعی است. ترشحات از سینه ها نشانه آمادگی بدن برای شیردهی است که بسیاری از خانم ها هنگام بارداری آن را تجربه می کنند. (این مایع دقیقا همانی نیست که در زمان شیردهی تولید می شود)

سوال: آیا دردناک شدن سینه ها در دوران بارداری به گونه ای که نتوان لباس زیر پوشید، طبیعی است؟

در دوران بارداری افزایش سطح هورمون ها، جریان خون و احتباس مایعات در بدن باعث می شود سینه ها دردناک، سنگین و نسبت به لمس حساس شوند. بنابراین داشتن سینه های بسیار حساس در این دوران طبیعی است. به عنوان یک راهکار ساده، می توانید در خانه لباس زیر استفاده نکنید.

سوتین های راحت (سوتین ورزشی بدون درز گزینه خوبی است)، بدون آستر با جنسی نرم و لطیف برای این دوران عالی هستند.

سوال: آیا این فرضیه که تحریک نوک پستان باعث زایمان زودرس می شود صحیح است؟

این مسئله در مورد برخی از زنانی که سابقه زایمان زودرس دارند، صدق می کند. تحریک نوک پستان موجب ترشح اکسی توسین (هورمون تحریک کننده انقباضات رحمی) می شود. این نوع تحریک برای افرادی که در معرض کمتری از خطر زایمان زودرس هستند، بی ضرر است. با این وجود بعضی از خانم ها بر این باورند که تحریک سینه باعث بروز علائم زایمان در آن ها می شود.

آن چه باعث حساسیت بیشتر این موضوع شده این است که تحریک پستان شروعی برای رابطه جنسی می شود. شایعه شده که برقراری رابطه جنسی (به ویژه اگر مرد در داخل واژن زن انزال کند) نیز موجب افزایش احتمال زایمان می شود.

پژوهش های زیادی در مورد نظریه تحریک نوک پستان و رابطه جنسی وجود ندارد، اما بسیاری از زنان معتقدند که تحریک سینه می تواند مقدمه ای برای برقراری رابطه جنسی باشد. همسران آن ها نیز این باور را قبول دارند.

سوال: چرا در دوران بارداری به یکباره نوک سینه ها بسیار تیره می شود؟

تیره شدن سینه هم بخشی از تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری است که مادران را برای شیردهی آماده می کند. نوزادان پس از تولد نمی توانند با چشمان ضعیف خود به راحتی سینه مادر را پیدا کنند و برای یافتن آن به تضاد رنگی زیادی نیاز دارند. به همین دلیل نوک پستان ها تیره می شود، تا به هدفی آسان برای تمرکز نوزادان تبدیل شود.

در اغلب موارد سینه هایی که در دوران بارداری تیره شده اند، بعد از زایمان به حالت قبل خود باز می گردند. (به احتمال زیاد بعد از پایان شیردهی، رنگ آن به طور کامل محو می شود)

تحریک سینه در بارداری

تحریک سینه در بارداریسوال: آیا شیردهی پس از جراحی سینه امکان پذیر است ؟

بستگی به نوع و محل قرارگیری پروتز دارد. بیشتر خانم ها پس از جراحی ایمپلنت سینه می توانند به فرزند خود شیر بدهند. با افزایش سایز سینه (بزرگ کردن سینه)، در صورتی که ایمپلنت زیر بافت پستان قرار بگیرد و نوک سینه ها جابجا نشود، احتمال شیردهی بسیار زیاد است. ولی کاهش سایز سینه (کوچک کردن سینه)، احتمالا توان شیردهی را به طور کامل حذف خواهد کرد. این امر کاملا به میزان حذف بافت سینه و عواملی همچون قطع شدن مجاری شیر، سالم بودن عصب ها و اتصال نوک پستان به مجراهای شیر بستگی دارد.

قبل از انجام هرگونه جراحی سینه از جراح درباره توانایی شیردهی خود در آینده سوال کنید، در این صورت او برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، مناسب ترین روش را به شما توصیه می کند. بهتر است در صورت تصمیم به بارداری و شیردهی این عمل را به تعویق بیندازید، زیرا در این دوران متحمل تغییرات بسیاری خواهید شد.

با کمک مشاور شیردهی می توانید آگاهی خود را در این زمینه تا حد امکان بالا ببرید و روش های مختلف شیردهی را امتحان کنید. همچنین با نظارت دقیق بر وزن گیری فرزند خود از تغذیه کافی او اطمینان حاصل کنید.

سوال: برای جلوگیری از ریزش شیر از سینه ها در هنگام برقراری رابطه جنسی چه کاری می توان انجام داد؟

در حین برقراری رابطه جنسی با تحریک سینه ها ممکن است دچار ریزش یا پاشیدن شیر به اطراف شوید. این موضوع کاملا طبیعی است و با انجام برخی راهکارها از جمله قرار دادن پد روی سینه و کاهش میزان شیر پستان با دوشیدن یا دادن آن به نوزاد قبل از رابطه می توان از ترشح شیر پیشگیری کرد. اما به جز این خیلی کارهای زیادی در این زمینه وجود ندارد. هورمون ها در طول ارگاسم فعال هستند و موجب ترشح شیر می شوند. تا زمانی که این مسئله شما را آزار ندهد، همسرتان نیز با آن مشکلی نخواهد داشت.

مترجم: محدثه محمدی

2.3 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات